Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Opinie o Harley-Davidson Road Glide Special

Opinia: 4.2/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 3.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 4/5 | Autor: Dexter
Prawdziwy rekin :) Czuć, że jedziemy amerykańską maszyną!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Spalanie: 6.50

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Harley-Davidson Road Glide Special

Minimalne: 5.50

Średnie: 6.50

Maksymalne: 8.00

Harley-Davidson Road Glide Special

Największy, najcięższy, najbogatszy - ten motocykl w każdym zdaniu musi wtrącić przedrostek "naj". Witajcie w świecie, gdzie pojęcie marki wchodzi na zupełnie nowy poziom, to świat w którym nasz dzisiejszy bohater żyje ponad 100 lat i ma się dobrze! 

Witaj Hary!

Harley-Davidson, legendarna amerykańska marka z Milwaukee. W Polsce tak mocno zakorzeniona, że każdy Crusier to Harley. H-D stał się wręcz typem motocykla. To nasza pierwsza przygoda z tymi maszynami i zostaliśmy wrzuceni od razu na głęboką wodę. Będzie grubo!

Road Glide Special 


To specjalna odmiana Harleya Davidsona, prawdziwie wielki krążownik szos. Nad przednim zawieszeniem wyrosła nam szeroka owiewka z podwójnymi reflektorami w technologi LED. Tak mocno rozbudowana owiewka kryje w sobie wiele możliwości - w standardzie dostajemy dotykowy panel nawigacji (znajdujący się tuż nad zegarami), połączony z mocnym zestawem audio (2x25 Watt) - oprócz mapy, możemy odpalić radio, słuchać muzyki z telefonu a nawet wydawać komendy głosowe. H-D wita w XXI wieku!


Kufry i wszystko pod ręką


Nisko pociągnięty tył, posiada kilka smaczków - zamiast klasycznej lampy, mamy dwie małe - które służą jednocześnie na lampę jaki i kierunkowskazy. Wygląda to po prostu bardzo dobrze i przyjemnie. Błotnik okalają dwa kufry, przedłużone i odpowiednio ścięte, nadając motocyklowi bardziej agresywny charakter. Pod kuframi przebiegają tłumiki. 

Obsługa motocykla została zaprojektowana w taki sposób, aby wszystko można było obsłużyć jedną ręką i to bez zdejmowania rękawic. Aby otworzyć kufer, wystarczy pociągnąć małą dźwignie, do której mamy prosty i łatwy dostęp. Równie przyjemnie obsługuje się schowki przy kierownicy (również dwa), a także nawigację - którą, możemy obsługiwać z panelu dotykowego, lub przycisków na kierownicy (co jest najwygodniejsze podczas jazdy). Choć akurat aby wklepać konkretny adres, radzę się zatrzymać. 

Mimo swoich pozornie dużych rozmiarów, kufry nie grzeszą pojemnością - nie wciśniecie tam kasku. Bardziej nadają się do transportu ubrań, ale też nie warto przesadzać z ich ilością. 

Milwaukee-Eight


To kolejny olbrzym, który został zaprojektowany specjalne pod wymogi starego kontynentu (EURO4). Mamy nadal układ klasycznych dwóch cylindrów w układzie V rozchylonych pod kątem 45 stopni. Pojemność silnika wynosi nieskromne 1749ccm i gra bardzo przyjemnie. To właśnie pojemność zapewnia odpowiednią moc, która przekłada się na siłę odpychającą nasz motocykl. A jest tego sporo, bo aż 150 Nm. 

H-D chwali się także, że to najbardziej kulturalna jednostka napędowa (zmniejszono drgania aż o 70% na biegu jałowym) a także najbardziej wydajna - spalanie. 

Jak to wygląda w praktyce? 


Nie bójcie się, silnik nadal wibruje! Czuć to na postoju, a także podczas przyspieszania z niskich obrotów. Jednocześnie wibracje nie są uciążliwe, motocykl się od nich sam nie okręca i nie ucieka nam z parkingu. Brzmi więc na udane połączenie klasycznego ducha marki z postępem. 

Co do spalania, to nie ma co się oszukiwać, Road Glide ma dwie twarze - podczas spokojnej bulwarowej jazdy, możemy osiągnąć deklarowane przez producenta spalanie 5.7L. I uważam to za szczyt ekonomicznych możliwości tej maszyny. Ale gdy tylko wypasamy tego konia na autostradzie i pozwolimy mu polecieć zdecydowanie szybciej - wtedy spalanie rzędu 10L nie jest niczym nadzwyczajnym. I tak ma być! To jest duża, mocna maszyna - musi czerpać z tego ponad 22 litrowego zbiornika pełną gębą aby mieć taką parę! 

Nowe zawieszenie


Nikt nie będzie próbował jeździć tym motocyklem po torze wyścigowym, więc nie oczekujemy od niego specjalnych właściwości do pokonywania zakrętów. A jednak... ta maszyna prowadzi się dobrze, na długich, szybkich łukach. Zawieszenie przygotowane przez SHOWA jest grube i ma twardą charakterystykę jak na motocykl szosowy. Każda zmiana nawierzchni na gorszą, od razu będzie odczuwalna dla naszego tyłka, za to motocykl prowadzi się dobrze i pewnie. To nie typowy tapczan, i chociaż przyciera podłogami na rondzie to nie boi się zakrętów. 


Do dyspozycji mamy także niezły układ hamulcowy. Ciężko wyobrazić sobie, aby ten kolos - ważący ok 400 kg (zalany w pełni płynami) zatrzymał się w miejscu podczas hamowania, ale dobre wyczucie układu hamulcowego i niezła siła, daje poczucie bezpieczeństwa. 

To co najważniejsze - magia loga H-D


To najważniejszy element tego motocykla, wyróżniający go na tle całej konkurencji. Gdyby to była Yamaha, albo inny japończyk - nikt by się tak nie ekscytował. Ale to Harley-Davidson, to motocykl - którego każda wada jest jednocześnie zaletą. Jest głośny a skrzynia chodzi twardo? Bardzo dobrze, to motocykl dla prawdziwych mężczyzn! Dużo pije? Bo ma pić! Wibruje? Bo lubi! 


Tak, jadąc tą maszyną czujemy się wyjątkowi, czujemy, że on jest wyjątkowi i wreszcie czujemy, że inni na nas patrzą. Jazda motocyklem ze stajni Milwaukee to bardzo przyjemne uczucie. Uczucie, którego będziesz pożądał. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Suzuki TL 1000S (1997 - 2001) vs Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Suzuki TL 1000S (1997 - 2001)Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Suzuki GSF / Bandit 1200N (2000 - 2005) vs Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Suzuki GSF / Bandit 1200N (2000 - 2005)Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Kawasaki Z1000SX 2014 vs Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Kawasaki Z1000SX 2014Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Aprilia RSV 1000 Mile (1998 - 2003) vs Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Aprilia RSV 1000 Mile (1998 - 2003)Harley-Davidson Road Glide Special (2017)

Dane techniczne Harley-Davidson Road Glide Special

Osiągi

Moc max.
90 KM
Max. moment obrotowy
150 Nm / 3250 rpm
V-max
180 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
22.7 L

Silnik

Typ
Milwaukee-Eight® 107
Pojemność skokowa
1745 ccm
Średnica × skok tłoka
100 x 111.1 mm
Stopień sprężania
10.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1625 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
372 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
388 kg

Zawieszenie

Przód
Showa

Hamulce

Przód
2x 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Abs
Tak

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!