Opinie o Ducati Scrambler 800 2014

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 3

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.7
rozwiń
Spalanie: 5.00
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Ducati Scrambler 800 2014

Minimalne: 3.50

Średnie: 5.00

Maksymalne: 7.00

Ducati Scrambler 800 2014

Stare czasy - pierwszy Scrambler

Bracia Berliner - od 1958 roku dystrybutorzy Ducati w USA - zapragnęli wprowadzić na rynek serię motocykli zaprojektowanych przez Włochów z domieszką amerykańskiego "smaku" i ducha epoki. Lata 60. XX wieku to czas rewolucji kulturalnej i gwałtownych przemian w społeczeństwie amerykańskim. Marilyn Monroe i Elvis Presley powoli ustępowali miejsca twórcom pokroju Jima Morrisona. Pomysł został poparty przez Giorgio Monetti'ego - włoskiego motocyklistę znanego z objechania świata dookoła, oraz przez Leopoldo Tartarini'ego - zarządzającego sprzedażą Ducati. Polecenie stworzenia ekstremalnie praktycznego motocykla bazującego na modelu Ducati Diana powierzono projektantowi Renzo Neri. Bazując na Dianie, Renzo przeprojektował zbiornik paliwa, siedzenie i błotniki. Kiedy w wyniku kryzysu kubańskiego z 1962 roku świat stanął na krawędzi katastrofy nuklearnej Micheal Berliner zaprezentował pierwszego Scramblera. W przełomowym roku 1968 zmodyfikowano cały model i poszerzono wybór Scramblera o pojemności 125, 350 i 450 ccm.

Monetti i Tartarinni w trakcie podróży dookoła świata

Scrambler (ang. "mieszacz") zrewolucjonizował szczególnie amerykańskie podejście do motocykli. Nacechowany dirtowo, żółty motocykl stawiał się w opozycji wobec czarnych mtocykli o chromowanych częściach. Zaokrąglone kształty, wygodna pozycja, przyzwoite osiągi - Scrambler stał się kamieniem milowym w historii Ducati, symbolem łączącym to, co najlepsze w europejskim i amerykańskim motocyklizmie.

II generacja Ducati Scrambler 450 (1968-1976)

I oto, w 2014 roku Ducati wskrzesza legendę...

A raczej powołuje do życia zupełnie nową. Wspomniane, charakterystyczne dla Scramblera elementy (zbiornik paliwa, siedzenie i błotniki) posłużyły za łączniki między przeszłością a teraźniejszością. Ducati Scrambler to łatwy w prowadzeniu, mały i lekki motocykl wyposażony w piękny, użyteczny silnik L-Twin. Na dodatek w stosunkowo przystępnej, jak na Ducati, cenie. Bajecznie skręcony, chłodzony powietrzem silnik został zaczerpnięty z Ducati 796 Monster: zachowano skok i średnicę tłoka, zmodyfikowano zawory, airboxy i układ wydechowy. Osiągi nieco spadły (75 KM i 50 Nm), ale uzyskano pożądaną dla Scramblera charakterystykę i kulture pracy. Na całą konstrukcję złożyła się współpraca z takimi markami, jak Pirelli, Brembo i Kayaba. Poziom wykończenia stoi na poziomie, którego inne motocykle mogłyby pozazdrościć.

Ducati wypuściło Scramblera w czterech wariantach:

  • Icon
  • Classic
  • Urban Enduro
  • Full Throttle

Różnią się malowaniem i detalami wykończenia. Łączy je to, że wszystkie wyglądają obłędnie. Dodatkowo producent oferuje szeroką gamę dodatków i akcesoriów służących dopasowaniu motocykla do własnego stylu.

Modelka: Maria Ignacia Costaguta, Autor: Renato Del Valle http://www.renatodelvalle.com/
Modelka: Maria Ignacia Costaguta, Autor: Renato Del Valle

Agencje kreatywne w akcji

Sukces Scramblera nie przyszedł jednak sam z siebie. Ten motocykl to także - a być może przede wszystkim - bardzo udany produkt marketingowy. Tak jak w latach 60. Berliner Motor Comapany wyczuło trend w stylistyce i kulturze zwiastujący modę na inne od dotychczasowych, charakterne motocykle, tak i w drugiej dekadzie XXI wieku zapatrzeni w ekrany komputerów projektanci i marketingowcy stworzyli motocykl będący odzwierciedleniem współczesnych potrzeb, definiowania wolności i radości życia.

Na imprezach branżowych i targach Ducati regularnie przygotowywało dla Scramblera osobne stanowisko, radykalnie wyróżniające się od pozostałych. Na stoiskach serwowano kawę, za podesty dla eksponowanych motocykli służyły palety. Całe stanowisko raziło intensywną kolorystyką i przyciągało bezpretensjonalnością.

(Source: wolfeboro-skate, via wolfeboro-skate)

Rzecz godna uznania : ) http://scramblerducati.tumblr.com/post/120108344215/scramblerducati

Strategia marketingowa i identyfikacja wizualna Scramblera stawia na wolność, zabawę, młodość, ludzi i indywidualizm. Do tego doszło szerokie wykorzystanie mediów społecznościowych. Interakcja Scramblera z użytkownikami, potencjalnymi nabywcami i z zadowolonymi klientami może być wzorem dla innych producentów budujących markę swojego modelu. Wyobrażacie sobie motocykl, którego promocja i komunikacja w sieci mogłaby się oprzeć na surfującym na falach dziku z kamerką na głowie? Albo na deskorolkowcu przeskakującym nad strumieniem moczu kolegi? A właśnie taki jest Scrambler.

*Scrambler stał się również bohaterem reklamy telewizyjnej jednego z banków z udziałem znanego youtubera. Nie, nie był to Łysy z Motobandy : P
 

Dane techniczne Ducati Scrambler 800 2014

Osiągi

Moc max.
75.0 KM / 8250 rpm
Max. moment obrotowy
50.0 Nm / 5750 rpm

Silnik

Typ
czterosuwowy, widlasty w układzie L, SOHC, chłodzony powietrzem, desmodromic (2 zawory na cylinder)
Pojemność skokowa
803.0 ccm
Stopień sprężania
11.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe, APTC
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2100 x 1150 x 845 mm
Rozstaw osi
1455 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
170.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
186.0 kg
Rama
stalowa, rurowa, typu Trellis

Zawieszenie

Przód
widelece upside-down, Kayaba średnica 41 mm, skok 150 mm
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe Kayaba, skok 150 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 330 mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk Brembo
Abs
w standardzie

Eksploatacja Ducati Scrambler 800 2014

Opony

Opona przód
110/80 R18 Pirelli MT 60 RS
Opona tył
180/55 R17 Pirelli MT 60 RS
Koło przednie
10-ramienne, aluminiowe, 3.00" x 18"
Koło tylne
10-ramienne, aluminiowe, 5.50" x 17"

Układ napędowy

Zębatka przednia
15
Zębatka tylna
46

Ducati Scrambler 800 2014Yamaha XSR 900 (2016)

Ducati Scrambler 800 2014Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)

Ducati Scrambler 800 2014Yamaha XTZ 660 Ténéré (1991 - 1999)

Ducati Scrambler 800 2014Yamaha XSR 700 (2015)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności