Opinie o Cagiva Mito 125

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 22

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 5/5 | Autor: Matteo
Mito... Nie nie... To Ducati 916 z silnikiem 125. Piekny, niesamowity MOTOCYKL, ktory tak jak jego ojciec wpisal sie do legendy motocykli klasy sport. Tu nie chodzi o wygode, awaryjnosc i 10l na 100km... Tu chodzi o to, ze gdy otwierasz drzwi garazu, stoi tam legendarny motocykl, ktory swoim blaskiem, wdziekiem i sexem zgniata wszystkie motocykle jakie sa dostepne obecnie. Jego miejsce, moze jedynie zastapic kolejna min 125, wiekszej siostry... PANIGALE, ale pewnie exel i tak zrobi swoje, wiec na 2t miedzy nogami, nie ma co czekac. Pozdrawiam wszystkich MILOSNIKOW motocyklizmu :)
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Konsky
Coś pięknego, Mito to świetny motocykl! Osiągi wyciągane z tej pojemności są oszałamiające, wygląd zaprojektowany przez Pana od Ducati przyciąga wzrok na ulicach. Frajda z jazdy jest ogromna, maszyna jest leciutka, mocna, posiada świetne zawieszenie Marzzocchi oraz hamulce Brembo.

Maszyna ma jedynie dwa minusy, pierwszym jest spalanie, zaś drugim dosyć niewygodna pozycja po dłuższej jeździe - ale nie możemy oczekiwać tego od dwusuwowego sporta, który powinien poprawiać swoje czasy na torze.

Jeśli ktoś szuka pierwszego motocykla polecam jak najbardziej, jednak do 2t należy podchodzić z należytym szacunkiem, trzeba o niego dbać i uważać gdyż każde odkręcenie manetki może nas z niego zrzucić (rezo).
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Jolo
Kuba
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Adek 125
Posiadam i jestem bardzo zadowolony z motocykla
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Mateusz
Wśród motocyklistów wzbudza ogromne zainteresowanie, każdy dopytuje o osiągi, bo kiedyś coś o tym modelu czytał i oglądał. Zjawiskowy wygląd, moim zdaniem najładniejsza 125, która wyglada na troszkę większa pojemność. Zdecydowanie motocykl dla osób niższego wzrostu, mocno sportowa pozycja, nie nadająca się na turystykę. Najmocniejszy silnik w klasie co czuć porównując inne 125 2T. Świetne prowadzenie i hamulce. Motocykle na rynku mocno wysłużone z różnymi historiami. Motocykl zdecydowanie na tor, tam daje najwiecej frajdy, możliwości do nauki i satysfakcji (zwłaszcza objeżdżając większe pojemności na zakrętach).
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń
Spalanie: 5.72
Dodaj
Ilość raportów: 12

Spalanie Cagiva Mito 125

Minimalne: 4.45

Średnie: 5.72

Maksymalne: 7.29

Cagiva Mito 125 (1994 - 2009)

Cagiva - włoska firma istniejąca od 1950 roku, założona rzez Claudio Catiglioni w Varese. Przez pierwsze trzy dekady działalności Cagiva zajmowała się handlem częściami metalowymi, do 1978 kiedy to założono team wyścigowy Cagiva. W październiku 1978 roku Cagiva kupuje od przedsiębiorstwa Aermacchi/AMF-Harley-Davidson fabrykę Schiranna i rozpoczyna produkcję motocykli. W latach 80. pod skrzydłami Cagivy znajdowały się takie marki jak Ducati, MV Agusta, Husqvarna i Moto Morini. Cagiva po dziś uchodzi za ikonę stylu włoskich motocykli.

Najbardziej znanym modelem tej marki jest nieśmiertelna Mito. Dwusuwowy motocykl zdobył rzeszę fanów również w Polsce. Chronologię serii Mito (dość zawiłą) przedstawiamy poniżej:

  • 1990 - Cagiva Mito I pojawia się na rynku
  • 1993 - wchodzi poprawiona wersja - Cagiva Mito II z 40mm odwróconym widelcem przednim i czterotłoczkowym zaciskiem Brembo na przedniej tarczy hamulcowej.
  • 1994 - pojawia się Cagiva Mito Evo (EV, Evoluziono, Evolution) - z designem inspirowanym Ducati 916. Dwa warianty: Evo I charakteryzująca się trójramiennymi felgami i 7-przełożeniową skrzynią biegów, oraz Evo II - felgi sześcioramienne i 6-przełożeniowa skrzynię biegów. Produkcja tej serii została zakończona w 2009 roku.
  • 1998 - zaprezentowano Mito 125 w wersji naked, czyli Cagivę Planet 125. Planet produkowana była do 2003 roku, po którym zastąpił ją Raptor 125.
  • 2005 - Cagiva Mito SP525 - limitowana wersja torowa,
  • 2008 - drogowa wersja Cagivy Mito SP525.

Projekt Mito z 1994 wyszedł spod ręki Massimo Tamburini - projektanta odpowiedzialnego za design Ducati 916 (którego Mito jest faktycznie miniaturką). Tamburini w swoim projekcie dość śmiało zerwał z wytycznymi klasycznej szkoły projektowania włoskich motocykli i mocno skłonił się ku designowi znanemu z motocykli japońskich. Wygląd Cagivy Mito z 1994 roku pozostaje główną wytyczną wizualną dla kolejnych wersji tego modelu.

Cagiva Mito od samego początku konkurowała z Aprilią RS125. Wraz z zarzuceniem produkcji nowych motocykli z silnikami dwusuwowymi zakończyła się pewna era w świecie włoskich 125, której symbolami były serie Mito i RS. Więc teraz konkuruje z Aprilią RS4.

Dane techniczne Cagiva Mito 125

Osiągi

Moc max.
34 KM / 12000 rpm
Max. moment obrotowy
23.0 Nm / 11000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Silnik

Typ
jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
124.6 ccm
Stopień sprężania
10.2:1
Układ zasilania
gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
1980 x 760 x 1130 mm
Rozstaw osi
1375 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
129.0 kg
Rama
stalowa, rurowa, podwójne dźwigary

Zawieszenie

Przód
widelec upside-down, Marzocchi 40mm, skok 120mm
Tył
aluminiowy wahacz wleczony, zawieszenie typu monoshock, skok 133 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 320 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 230 mm, dwutłoczkowe zaciski

Eksploatacja Cagiva Mito 125

Opony

Opona przód
110/70 ZR17
Opona tył
150/60 ZR17
Ciśnienie z przodu
190 kPa (200 kPa z pasażerem)
Ciśnienie z tyłu
200 kPa (220 kPa z pasażerem)
Koło przednie
Grimeca 2.75" x 17"
Koło tylne
Grimeca 4.00" x 17"

Układ Smarowania - Olej

Zalecana klasa lepkości
SAE 15W50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ chłodzenia

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Luz łańcucha
39~41

Honda NSR 125R (1994 - 2001)Cagiva Mito 125 (1994 - 2009)

Cagiva Mito 125 (1994 - 2009)Aprilia RS 125 (2006 - 2012)

Yamaha YZF-R125 125 (2008 - 2013)Cagiva Mito 125 (1994 - 2009)

Cagiva Mito 125 (1994 - 2009)Junak M12 125ccm (2015)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności