Opinie o BMW R 1150R

Opinia: 3.7/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 3.8
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 3.3
Przyciąganie wzroku: 3.2
Ocena: 3/5 | Autor: pyciar
Zrobiłem dopiero ok 1000 km. Silnik mocny, fajnie przyspiesza na każdym biegu już od 3000 obr. ale nie zaskakuje nagłym przyrostem mocy. Skrzynia biegów toporna jak w traktorze ale przełożenia wchodzą pewnie. Jak na tą wagę i gabaryty hamulce żyleta (mają wspomaganie silniczkiem) zwłaszcza w porównaniu z CB500. Słaba osłona przed wiatrem - do 120-130 można podróżować komfortowo, powyżej oprócz wiatru zaczynają przeszkadzać wibracje silnika. Dotychczasowe spalanie 5,3 l/100km uznaję za całkiem niezłe (znów biorąc pod uwagę wagę i aerodynamikę traktora) Wyglądem nie powala - taki trochę mastodont ale z klasą. Mam świetne fabryczne kufry - pojemne a po zdjęciu nie widać stelaża. O awaryjności wypowiem się jak zrobię 2 sezony
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (1)
2019-11-03 19:29:16 | Autor: pyciar
Komentarz po sezonie: dodał bym jedną gwiazdkę więcej :) jazda tym moto daje dużo radości. Zrobiłem 10 tys. km i zero usterek (na liczniku ma 112 tys. km), Silnik mocny ale raczej w wyższych rejestrach - "z dołu" ciągnie bez fajerwerków, Skrzynia po zmianie oleju chodzi lepiej ale nadal wymaga zdecydowania, Podtrzymuję że heble żyleta, ABS daje poczucie pewności (szczęśliwie nie potrzebował interweniować poza testami/zabawami na żwirze), Zawieszenie zestrojone to turystyki po asfaltach - mimo krótkiego skoku jest komfortowe i nie ważne czy jadę solo czy z pełnym obciążeniem nie dobija (można regulować napięcie i tłumienie), chociaż zdarzyło mi się zjechać na lekkie szutry i drogi polne i problemem były tylko szosowe opony. Jakoś przestałem zwracać uwagę na wiatr i wibracje przy wyższych prędkościach i stwierdzam że jest komfortowo: zrobiłem nawet 1000 km jednego dnia wracając z Chorwacji (kolega na GS-ie narzekał na walkę z podmuchami czego ja na R-ce nie zaobserwowałem). Całkiem zwrotny jak na mastodonta, po winklach fajnie się składa chociaż woli długie szybkie łuki. Plecaczek chwali (ja też) wygodną kanapę i ilość miejsca. Moje spalanie: w mieście 6.6 (odcinki 5-10 km) - autostrada 5.4 (spokojna jazda ok 140km/h) - krajówki 4.7 (bez przekraczania 110 km/h) - mistrzowie pewnie są w stanie pobić te wartości w obie strony. Na dzień dzisiejszy widzę 2 wady: kilka kilo za ciężki (mam problemy z przetaczaniem go np. po parkingu), oraz za krótki przedni błotnik (mimo odstających cylindrów jadąc po kałużach mam mokre nogi od kolan po stopy)
Ocena: 5/5 | Autor: Daniel
Zrobiłem nim 12tyś km zero awarii wybacza błędy super prowadzi się w zakrętach nawet lepiej niz kawasaki z1000sx co bym wcześniej nie powiedział świetnie wyważony czujesz się jak byś jeździł rowerem do tego małe spalanie ok 6L pomimo 85ps zbiera się do pracy z wielką przyjemnością zasługa momentu piąty bieg w mieście zero szarpania a teraz minusy pompa abs jest bardzo droga kosztuje 8tys zl płyn hamulcowy wimiana co dwa lata zawory regulować trzeba co 10tyś zależy od stylu jazdy skrzynia biegów z epoki kamienia łupanego poza tym odwdzięcza sie jazdą polecam
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 1/5 | Autor: Dana
Super motocykl
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Daniel
Polecam
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
rozwiń
Spalanie: 5.66
Dodaj
Ilość raportów: 5

Spalanie BMW R 1150R

Minimalne: 4.45

Średnie: 5.66

Maksymalne: 7.47

Dane techniczne BMW R 1150R

Osiągi

Moc max.
95.0 KM / 7250 rpm
Max. moment obrotowy
98.0 Nm / 5500 rpm
V-max
203.3 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
20.4 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy, typu Boxer, chłodzony powietrzem i olejem
Pojemność skokowa
1130.0 ccm
Stopień sprężania
10.3:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa Bosch Motronic 2.4

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
suche, jednotarczowe
Przeniesienie napędu
wał napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2170 x 940 x 1220 mm
Rozstaw osi
1487 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
238.0 kg
Rama
trzyczęściowa, zmontowana z silnikiem

Zawieszenie

Przód
BMW Telever, skok 120 mm
Tył
BMW Paralever, skok 135 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza 320 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 276 mm, dwutłoczkowe zaciski

Yamaha BT 1100 Bulldog (2002 - 2007)BMW R 1150R (2001 - 2006)

BMW R 1150R (2001 - 2006)Suzuki GSF / Bandit 1200N (2000 - 2005)

BMW R 1150R (2001 - 2006)KTM 690 Duke R (2015)

BMW R 1150R (2001 - 2006)Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności