Spalanie: 5.30
Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie Benelli 752 S

Minimalne: 4.33

Średnie: 5.30

Maksymalne: 6.75

Opinie o Benelli 752 S

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 |
Posiadaczem tego motocykla jestem od zeszłego roku. Przejechane kilka tys.km. Moje wrażenia są pozytywne. Postaram się opisać w miarę rzeczowo moje subiektywne odczucia, z którymi nie każdy musi się zgadzać.
Hamulce -> Ostre, motocykl wyhamowuje bez problemu z każdej prędkości. Na dodatkowy plus zasługuje tylny układ, który bardzo działa bardzo skutecznie (jak na tylny hamulec).
Sprzęgło -> rzeczywiście działa zero-jedynkowo, trzeba się przyzwyczaić, w mojej opinii nie jest to ani plus, ani minus, po prostu pewna cecha.
Zawieszenie przód -> moim zdaniem rewelacja, przy ostrym hamowaniu motocykl nie nurkuje. Dobrze wybiera małe nierówności. Zestrojone dość twardo, podczas pokonywania zakrętu motocykl jedzie po przewidywanym torze, nie ma żadnej nerwowości. Podczas szybszej jazdy można poczuć się pewnie i stabilnie.
Zawieszenie tył -> Ten zawias trochę odstaje jakością od przodu, przy normalnej jeździe miejskiej, czy poza miastem jest wystarczający, ale podczas jazdy po torze mam czasami wrażenie, że tył lekko ucieka na zakrętach(być może powinienem zmienić napięcie wstępne).
Ochrona przed wiatrem -> brak, w końcu to naked, jednak dałbym plusa, ponieważ elementy nadwozie nie powodują dodatkowych zawirowań powietrza.
Lusterka -> Moim zdaniem są wystarczające jeśli chodzi o widoczność (niektórzy narzekali, że za dużo w nich nie widać), jednak trzeba się trochę pobawić z ustawieniem. Przy prędkościach autostradowych za wiele w nich nie widać ze względu na wibracje jakie generuje silnik (wibracje przenoszą się na lusterka).
Silnik wibruje (trochę jak v-ka), jest to mocno odczuwalne, ale nie jest dla mnie męczące. Przy niskiej prędkości obrotowej na pierwszych biegach trochę szarpie (podczas przeciskania się przez korki trzeba to uwzględnić lub jechać na półsprzęgle, czy z lekko wciśniętym hamulcem tylnym). Jest dość elastyczny, dobrze zbiera się z niskich obrotów. Bardzo przewidywalny, nie czuć nagłych przyrostów momentu, czy mocy. Co do brzmienia silnika i układu wydechowego -> każdy ma inny gust, mnie się bardzo podoba (w mojej opinii większość producentów tyle fabrycznie nie daje).
Skrzynia biegów -> w moim odczuciu to bajka, biegi wchodzą po prostu same i perfekcyjnie, lekko bez żadnych zgrzytów. No, może przez to bieg neutralny jest gorzej wyczuwalny. 6-bieg ma specyficzne przełożenie. Mam wrażenie, że służy do eco-drivingu i utrzymywania stałej prędkości poza miastem.
Kanapa -> twarda, ale bardzo wygodna. Bez problemu można spędzać w siodle kilkaset km bez bólu du*y następnego dnia.
Ciężar motocykla jest odczuwalny szczególnie przy wolnych manewrach, jednak podczas jazdy poza miastem nie stanowi to problemu. Prowadzi się stabilnie i pewnie aż do Vmax.
Fabrycznie dostajemy bardzo dobre opony Pirelli Angel jak i osprzęt (hamulce, zawieszenie), które w tej klasie cenowej nie występują.
Cena części zamiennych jest na mało wygórowanym poziomie i są łatwo dostępne. Problem może się pojawić z dedykowanymi akcesoriami, których za dużo nie ma na rynku.
Co do spalania paliwa: spala jakieś 6l/100km, przy jeździe mieszanej (mam na myśli trochę jazdy dynamicznej, trochę spokojnej). Zbiornik paliwa mógłby być trochę większy. Wskaźnik paliwa moim zdaniem działa słabo i nieprecyzyjnie (po przejechaniu 100km wg odczytu paliwa prawie nie ubyło, a po 170km jedziemy nagle na rezerwie), do tego zegarek na wyświetlaczu często trzeba korygować (spieszy się). Prędkość na wyświetlaczu jest przekłamywana o jakieś +10% w stosunku do prędkości wg gps.
Uważa, że motocykl jest wart swojej ceny (ma co prawda pewne niedociągnięcia, ale przez wzgląd na cenę należy to wybaczyć). Widać, że jest przemyślaną konstrukcją i świetnie wykończony.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
2021-06-08 13:56:33 | Autor: Gość
mam podobne odczucia po przejechaniu kilkuset kilometrów. Zawyżenie prędkości na liczniku o ok 5-10% to prawidłowość wszystkich pojazdów w tym motocykli. Na zegarek nie zwróciłem uwagi i muszę sprawdzić czy faktycznie się śpieszy. Z wad to wibracje których za bardzo nie czuć na pierwszy rzut oka, a które przenoszą się na lusterka, w których podczas trochę szybszej jazdy widać rozmazany obraz jakbyśmy przekraczali 3 prędkość kosmiczną :) Brak pod siedzeniem jakiegokolwiek schowka, jest tam m.in. akumulator i nic kompletnie już się nie zmieści. Na niskich obrotach na postoju fajne brzmienie tłumika, natomiast w czasie jazdy już tylko słychać terkoczący silnik, taki trochę nijaki, ani to V-ka ani 4-rzędówka - nie podoba mi się :( Wskaźnik paliwa tak jak sprzęgło działa zero-jedynkowo, spalanie dość duże bo 6l/100, hamulec z tyłu u mnie piszczy i używając go szybko załącza się ABS.
2021-06-11 07:05:54 | Autor: Benek
Rzeczywiście, tylni hamulec piszczy, zapomniałem o tym napisać, ale poza efektami dźwiękowymi nie można się do niego przyczepić. Znalazłem na włoskim forum, że to przypadłość tego modelu. Podobno pomaga wymiana klocków. Sprawdzę przy najbliższej okazji przy przeglądzie. Myślę, że ten motocykl mógłby mieć nieco krótsze przełożenia, wtedy 6-ty bieg można by wykorzystać efektywniej. Być może skuszę się na modyfikację napędu (zmiana ilości zębów zębatek).
Ocena: 4/5 |
Opinia po mięsiącu posiadania tego modelu i przesiadce z 125cm.
Jeździ się nim super przyjemnie. Prowadzi się gładko.
Wibracje - Gdybym nie przeczytał że ten typ silnika potrafi generować wibracje, to pewnie bym nie zwrócił na to uwagi. Teraz jak wiem że są to je czuje :) ale nie przeszkadzają.
Czuć masę motocykla, przetaczanie go jest pewnym wyzwaniem dla ludzi mojej postury (170cm, 80Kg)
Zegary bardzo czytelne w dzień i po zmroku.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
2020-09-15 18:20:01 | Autor: Fido
Witam. Czy nadal wszystko ok? Zastanawiam się nad zakupem.
2020-09-22 13:38:48 | Autor: Michał
Cześć, jakieś nowe opinie w temacie?
2021-03-09 12:05:21 | Autor: Gość
po miesiącu iu z doświadczeniem z 125 to nawet singiel 600 nie będzie dla ciebie miał problematycznych drgań, bo i porównania nie masz za wiele
Ocena: 5/5 |
Przejechane prawie 4000 km. Motocykl rewelacyjny na miasto jak i na trasy, na razie krótkie. Sprawuje sie rewelacyjnie.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Po 2 sezonach oceniam motocykl na rewelacyjny. Przejechałem nim dłuższe odcinki, Radom- Płock/180 km x 2/, Radom -Toruń/320 km x 2/, i muszę powiedzieć że motocykl wygodny w trasy. zbiornik starcza do przejechania 260 km na raz po czym tankujemy i odpoczywamy .Siedzenie trochę twarde , ale można się przyzwyczaić . Żeczywiście przy wiekszych prędkościach drżą lusterka , wyeliminowałem problem zakładająć cięzarki firmy LUIS, polecam . Ogólnie oceniam motocykl BARDZO POZYTYWNIE.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Oprócz sprzęgła wszystko jest zajebiste
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Bardzo ciekawie jeżdżący i wyglądający motocykl.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
2021-09-13 15:07:53 | Autor: Gość
9 Benelli 752 s 09.13.2021 15:04:27 Benelli 752 s, bardzo fajny motocykl dla początkujacego motocyklosty, jak to mówią " dorosły motocykl". Myślę że i doświadczeni motocykliści nie powinni narzekać. Według mnie trudno się do czegoś przyczepić . Wygląd rewelacja, rama kratownicowa jak w Dukattti, gumy szerokie , fajnie się prezętuje, fajnie hamuje , fajnie się zbiera, na fabrycznym tłumiku dziwięk rewelacja. JESTEM ZAKOCHANY.
rozwiń

Dane techniczne Benelli 752 S

Osiągi

Moc max.
77 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
67 Nm / 6500 rpm
V-max
220 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.5 L

Silnik

Typ
2-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa
754 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Wielotarczowe mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2130 x 820 x 1100 mm
Rozstaw osi
1460 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
228 kg
Rama
Kratownicowa stalowa
Wysokość kanapy
810 mm

Zawieszenie

Przód
Upside-down Ø 50mm
Tył
Wahacz z centralnym amortyzatorem

Hamulce

Przód
2 x 320 mm, Brembo z zaciskiem czterotłoczkowym
Tył
1 x 260mm, brembo
ABS
tak

Eksploatacja Benelli 752 S

Opony

Opona przód
120/70 - ZR17
Opona tył
180/55 - ZR17

Benelli 502C (2019)Benelli 752 S (2019)

Yamaha MT-07 (2018)Benelli 752 S (2019)

Yamaha MT-09 (2017)Benelli 752 S (2019)

Honda CB 650R (2019)Benelli 752 S (2019)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności