Video Testy


Opis modelu 752


Motocykle Benelli

Benelli to włoska marka zajmująca się produkcją skuterów i motocykli. Wyróżnia ją niebanalny, typowo włoski design z dużą dbałością o szczegóły. Pierwsze motocykle tej firmy powstały w 1920 roku i miały niewielkie silniki 2T. Sukces odnoszony przez maszyny na torach wyścigowych przełożył się na produkcję, niestety podczas II wojny fabryka Benelli została mocno zniszczona. Po II wojnie światowej Benelli próbowało powrócić, jednak kryzys lat 60-tych mocno nadwyrężył finanse marki - swoje 3 grosze miała w tym także mocna konkurencja Japoński marek. W 1995 roku  nastąpił jednak kolejny zwrot akcji - markę kupił Adrian Morton kupił firmę i postanowił ją ożywić. Zaczął od produkcji skuterów pod marką Benelli, a w 1999 roku powrócił do produkcji potężnych i mocnych motocykli. W 2005 roku Benelli zostało kupione przez Keewaya, zaś w 2008 roku produkcję motocykli i skuterów przeniesiono do chin - aby zmniejszyć koszty produkcji. 

Do dzisiaj motocykle Benelli są uważane za wspaniałe perełki, o niepowtarzalnym wyglądzie. 

Dane techniczne 752

Moc maksymalna
od 77 KM do 77 KM
Pojemność skokowa
od 800 ccm do 800 ccm
Ocena Motobandziorów
od 4.7/5 do 4.7/5
Średnie Spalanie
od 5.25 do 5.25

Rodzina motocykli 752

Benelli 752 S (2019)

Lata produkcji: 2019

Moc maksymalna:77 KM

Klasa pojemności:800 cm3

Ocena: 4.7/5

Opinie 752

Ocena: 4/5 | Autor: Kris | Opinia o Benelli 752 S (2019)
Opinia po mięsiącu posiadania tego modelu i przesiadce z 125cm. Jeździ się nim super przyjemnie. Prowadzi się gładko. Wibracje - Gdybym nie przeczytał że ten typ silnika potrafi generować wibracje, to pewnie bym nie zwrócił na to uwagi. Teraz jak wiem że są to je czuje :) ale nie przeszkadzają. Czuć masę motocykla, przetaczanie go jest pewnym wyzwaniem dla ludzi mojej postury (170cm, 80Kg) Zegary bardzo czytelne w dzień i po zmroku.
Autor: Gość | Opinia o Benelli 752 S (2019)
9 Benelli 752 s 09.13.2021 15:04:27 Benelli 752 s, bardzo fajny motocykl dla początkujacego motocyklosty, jak to mówią " dorosły motocykl". Myślę że i doświadczeni motocykliści nie powinni narzekać. Według mnie trudno się do czegoś przyczepić . Wygląd rewelacja, rama kratownicowa jak w Dukattti, gumy szerokie , fajnie się prezętuje, fajnie hamuje , fajnie się zbiera, na fabrycznym tłumiku dziwięk rewelacja. JESTEM ZAKOCHANY.
Autor: Michał | Opinia o Benelli 752 S (2019)
Cześć, jakieś nowe opinie w temacie?
Autor: Gość | Opinia o Benelli 752 S (2019)
mam podobne odczucia po przejechaniu kilkuset kilometrów. Zawyżenie prędkości na liczniku o ok 5-10% to prawidłowość wszystkich pojazdów w tym motocykli. Na zegarek nie zwróciłem uwagi i muszę sprawdzić czy faktycznie się śpieszy. Z wad to wibracje których za bardzo nie czuć na pierwszy rzut oka, a które przenoszą się na lusterka, w których podczas trochę szybszej jazdy widać rozmazany obraz jakbyśmy przekraczali 3 prędkość kosmiczną :) Brak pod siedzeniem jakiegokolwiek schowka, jest tam m.in. akumulator i nic kompletnie już się nie zmieści. Na niskich obrotach na postoju fajne brzmienie tłumika, natomiast w czasie jazdy już tylko słychać terkoczący silnik, taki trochę nijaki, ani to V-ka ani 4-rzędówka - nie podoba mi się :( Wskaźnik paliwa tak jak sprzęgło działa zero-jedynkowo, spalanie dość duże bo 6l/100, hamulec z tyłu u mnie piszczy i używając go szybko załącza się ABS.
Ocena: 5/5 | Autor: Gość | Opinia o Benelli 752 S (2019)
Oprócz sprzęgła wszystko jest zajebiste
Autor: Gość | Opinia o Benelli 752 S (2019)
po miesiącu iu z doświadczeniem z 125 to nawet singiel 600 nie będzie dla ciebie miał problematycznych drgań, bo i porównania nie masz za wiele
Ocena: 5/5 | Autor: Benek | Opinia o Benelli 752 S (2019)
Posiadaczem tego motocykla jestem od zeszłego roku. Przejechane kilka tys.km. Moje wrażenia są pozytywne. Postaram się opisać w miarę rzeczowo moje subiektywne odczucia, z którymi nie każdy musi się zgadzać. Hamulce -> Ostre, motocykl wyhamowuje bez problemu z każdej prędkości. Na dodatkowy plus zasługuje tylny układ, który bardzo działa bardzo skutecznie (jak na tylny hamulec). Sprzęgło -> rzeczywiście działa zero-jedynkowo, trzeba się przyzwyczaić, w mojej opinii nie jest to ani plus, ani minus, po prostu pewna cecha. Zawieszenie przód -> moim zdaniem rewelacja, przy ostrym hamowaniu motocykl nie nurkuje. Dobrze wybiera małe nierówności. Zestrojone dość twardo, podczas pokonywania zakrętu motocykl jedzie po przewidywanym torze, nie ma żadnej nerwowości. Podczas szybszej jazdy można poczuć się pewnie i stabilnie. Zawieszenie tył -> Ten zawias trochę odstaje jakością od przodu, przy normalnej jeździe miejskiej, czy poza miastem jest wystarczający, ale podczas jazdy po torze mam czasami wrażenie, że tył lekko ucieka na zakrętach(być może powinienem zmienić napięcie wstępne). Ochrona przed wiatrem -> brak, w końcu to naked, jednak dałbym plusa, ponieważ elementy nadwozie nie powodują dodatkowych zawirowań powietrza. Lusterka -> Moim zdaniem są wystarczające jeśli chodzi o widoczność (niektórzy narzekali, że za dużo w nich nie widać), jednak trzeba się trochę pobawić z ustawieniem. Przy prędkościach autostradowych za wiele w nich nie widać ze względu na wibracje jakie generuje silnik (wibracje przenoszą się na lusterka). Silnik wibruje (trochę jak v-ka), jest to mocno odczuwalne, ale nie jest dla mnie męczące. Przy niskiej prędkości obrotowej na pierwszych biegach trochę szarpie (podczas przeciskania się przez korki trzeba to uwzględnić lub jechać na półsprzęgle, czy z lekko wciśniętym hamulcem tylnym). Jest dość elastyczny, dobrze zbiera się z niskich obrotów. Bardzo przewidywalny, nie czuć nagłych przyrostów momentu, czy mocy. Co do brzmienia silnika i układu wydechowego -> każdy ma inny gust, mnie się bardzo podoba (w mojej opinii większość producentów tyle fabrycznie nie daje). Skrzynia biegów -> w moim odczuciu to bajka, biegi wchodzą po prostu same i perfekcyjnie, lekko bez żadnych zgrzytów. No, może przez to bieg neutralny jest gorzej wyczuwalny. 6-bieg ma specyficzne przełożenie. Mam wrażenie, że służy do eco-drivingu i utrzymywania stałej prędkości poza miastem. Kanapa -> twarda, ale bardzo wygodna. Bez problemu można spędzać w siodle kilkaset km bez bólu du*y następnego dnia. Ciężar motocykla jest odczuwalny szczególnie przy wolnych manewrach, jednak podczas jazdy poza miastem nie stanowi to problemu. Prowadzi się stabilnie i pewnie aż do Vmax. Fabrycznie dostajemy bardzo dobre opony Pirelli Angel jak i osprzęt (hamulce, zawieszenie), które w tej klasie cenowej nie występują. Cena części zamiennych jest na mało wygórowanym poziomie i są łatwo dostępne. Problem może się pojawić z dedykowanymi akcesoriami, których za dużo nie ma na rynku. Co do spalania paliwa: spala jakieś 6l/100km, przy jeździe mieszanej (mam na myśli trochę jazdy dynamicznej, trochę spokojnej). Zbiornik paliwa mógłby być trochę większy. Wskaźnik paliwa moim zdaniem działa słabo i nieprecyzyjnie (po przejechaniu 100km wg odczytu paliwa prawie nie ubyło, a po 170km jedziemy nagle na rezerwie), do tego zegarek na wyświetlaczu często trzeba korygować (spieszy się). Prędkość na wyświetlaczu jest przekłamywana o jakieś +10% w stosunku do prędkości wg gps. Uważa, że motocykl jest wart swojej ceny (ma co prawda pewne niedociągnięcia, ale przez wzgląd na cenę należy to wybaczyć). Widać, że jest przemyślaną konstrukcją i świetnie wykończony.
Autor: Benek | Opinia o Benelli 752 S (2019)
Rzeczywiście, tylni hamulec piszczy, zapomniałem o tym napisać, ale poza efektami dźwiękowymi nie można się do niego przyczepić. Znalazłem na włoskim forum, że to przypadłość tego modelu. Podobno pomaga wymiana klocków. Sprawdzę przy najbliższej okazji przy przeglądzie. Myślę, że ten motocykl mógłby mieć nieco krótsze przełożenia, wtedy 6-ty bieg można by wykorzystać efektywniej. Być może skuszę się na modyfikację napędu (zmiana ilości zębów zębatek).
Autor: Fido | Opinia o Benelli 752 S (2019)
Witam. Czy nadal wszystko ok? Zastanawiam się nad zakupem.
Ocena: 5/5 | Autor: Mirco | Opinia o Benelli 752 S (2019)
Bardzo ciekawie jeżdżący i wyglądający motocykl.

Recenzje 752