2022 Husqvarna Norden 901 w końcu oficjalna premiera

Premiera Husqvarna Norden 901 była długo wyczekiwana. Minęło około dwa lata od momentu pokazania modelu koncepcyjnego w 2019 roku kiedy rozbudziła zainteresowanie surową i nowoczesną stylistyką. Porównując zdjęcia konceptu oraz wersji produkcyjnej ciężko znaleźć będzie Nam różnice. W końcu jednak możemy ocenić co powiedzą o motocyklu dane techniczne. 

 

    Stylistyka motocykla oparta jest o klasyczne modele rajdowe Husqvarny. Dodatkowo przednia okrągła lampa rozbudowana o technologię LED to klasyka w nowoczesnym wydaniu co znacząco wyróżnia motocykl na tle konkurencji w klasie adventure.  


    Sercem motocykla jest znany między innymi z KTM Adventure 890 rzędowy dwucylindrowy silnik o pojemności 899cm³ generujący maksymalną moc 105 KM i maksymalny moment  obrotowy wynoszący 100 Nm. Skrzynia biegów posiada quickshifter działający w górę i w dół. Patrząc na parametry, motocykl powinien zapewnić odpowiednią dawkę wrażeń. 

    Zawieszenie to regulowany WP Apex z przodu jest to odwrócony widelec 43mm o skoku 220mm oraz amortyzatorem centralnym o skoku 215mm. Z przodu motocykl jest postawiony na kole o średnicy 21 cali, a z tyłu o średnicy 18 cali. Konfiguracja zawieszenia sprawia, że minimalny prześwit wynosi 252mm, a siedzisko znajduje się na wysokości 854mm (akcesoryjne siedzisko pozwala je obniżyć o dodatkowe 10mm). Dzięki temu motocykl ma stosunkowo nisko umieszczony środek ciężkości. Motocykl na sucho będzie ważył 204kg, a po zalaniu płynami będzie ważył ponad 220kg wraz z pełnym 19-litrowym zbiornikiem. Niestety osoby, które spodziewały się lekkiej terenówki raczej otrzymają motocykl turystyczny umożliwiający wjazd w zróżnicowany teren. 


    Hamulce motocykla zostały zbudowane na podzespołach marki J.Juan. Z przodu ma on dwie tarcze o średnicy 320mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski radialne, z tyłu znajdziemy pojedynczą tarczę 260mm skonfigurowaną z dwutłoczkowym zaciskiem pływającym. Jednoślad posiada także system Cornering ABS od firmy Bosch, który można wyłączyć tylko trybie Offroad.


    W motocyklu nie mogło zabraknąć rozbudowanego systemu elektroniki. W podstawowej wersji motocykl, będzie posiadał 3 tryby jazdy: Street, Offroad i Rain, a opcjonalnie dostępny jest tryb Explorer umożliwiający ręczną konfigurację parametrów.  W motocyklu zastosowano system Connectivity oraz aplikację Ride Husqvarna Motorcycles. Umożliwia on podłączenie telefonu za pomocą Bluetooth i sterowaniem podstawowymi funkcjami nawigacji, połączeniami oraz muzyką przy pomocy przycisków na kierownicy. Aplikacja daje możliwość także ściągnięcie map, a następnie korzystanie z nich w trybie offline, co ułatwi poruszanie w terenie gdzie brak będzie dostępu do transferu danych. 

Motocykl ma pojawić się w sprzedaży w listopadzie tego roku jednak producent ogłosił, że na chwilę obecną nie jest w stanie określić jaka będzie jego dostępność.

Informacja prasowa