Opinie o Yamaha XV 535 Virago

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 4.8
Hamulce: 3.8
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 5/5 | Autor: Dominik
Motocykl bardzo przyjazny dla użytkownika, zarówno pod względem użytkowym jak i mechanicznym, większość napraw jesteśmy w stanie zrobić we własnym zakresie. W porównaniu do innych motocykli typu cruiser/chopper ma dosyć niską masę własną co na pewno jest atutem dla osób o drobniejszej posturze. Prędkość przelotowa oscyluje w okolicach 100-110 km/h, silnik wtedy ma optymalne obroty a i pozostaje nam dużo zapasu pod ręką gdy przyjdzie nam coś wyprzedzić. Najmocniejsze wersje miały silniki 46 konne, ta moc jest w zupełności wystarczająca do tego motocykla. W połączeniu niezawodnego silnika z praktycznie bezobsługowym wałem kardana dawało mieszankę, która jest trwała i przede wszystkim solidna. Egzemplarze utrzymane w dobrym stanie naprawdę przykuwają uwagę na ulicach, zarówno młodszych jak i starszych przechodniów. Sylwetka tego motocykla jest bardzo zgrabna i masywna za razem, bardzo ładnie wyeksponowany silnik daje piękny efekt wizualny (zwłaszcza wersje DX, które miały chromowane pokrywy silnika). Niestety wszystko ma swoje wady, w przypadku Virago 535 jest to dosyć słaby układ hamulcowy składający się z tarczy z przodu oraz bębna z tyłu. Warto pamiętać żeby zachowywać większy odstęp by zapewnić sobie więcej miejsca na wyhamowanie motocykla. Jeszcze jedną wadą, która rzuca mi się w oczy jest mały zbiornik paliwa, który w pierwszych wersjach tego motocykla miał pojemność zaledwie 8,6 litra (!), później było nieco lepiej bo pojemność baku wzrosła do 13,5 litra jednak dalej nie jest to oszałamiający wynik. Podsumowując, Virago 535 to bardzo przyjazny motocykl, bardzo dobry do rozpoczęcia swojej przygody z motocyklami typu cruiser/chopper lub jako motocykl drugi w kolejności zaraz po 125. Przyjemnie się prowadzi i dostarcza wiele radości z jazdy.

Mam nadzieję że moja opinia pomoże komuś w podjęciu wyboru :)
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
rozwiń
Spalanie: 5.37
Dodaj
Ilość raportów: 5

Spalanie Yamaha XV 535 Virago

Minimalne: 4.20

Średnie: 5.37

Maksymalne: 6.64

Dane techniczne Yamaha XV 535 Virago

Osiągi

Moc max.
44 KM / 7500 rpm
Max. moment obrotowy
46 Nm / 6000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
13.5 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwucylindrowy, w układzie widlastym V, SOHC, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa
535 ccm
Stopień sprężania
9:1
Układ zasilania
2 x gaźnik BDS34 Mikuni

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
wał napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2225 x 780 x 1120 mm
Rozstaw osi
1520 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
195 kg
Rama
typu backbone

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok
Tył
2x amortyzator sprężynowy, skok

Hamulce

Przód
hydrauliczny, pojedyncza tarcza 298 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
hamulec bębnowy

Eksploatacja Yamaha XV 535 Virago

Opony

Opona przód
3.00-19 49S, dętkowa
Opona tył
140/90-15M/C 70S, dętkowa
Ciśnienie z przodu
200 kPa (rzy obciążeniu do 90kg), 225 kPa (przy obciążeniu powyżej 90 kg)
Ciśnienie z tyłu
225 kPa (rzy obciążeniu do 90kg), 250 kPa (przy obciążeniu powyżej 90 kg)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.6
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/30, SAE 10W/40, SAE 15W/40, SAE 20W/40. SAE 20W/50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
wał napędowy

Yamaha XV 535 Virago (1988 - 2004)Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Suzuki GS 500 (1989 - 2007)Yamaha XV 535 Virago (1988 - 2004)

Kawasaki ER-5 500 (1997 - 2006)Yamaha XV 535 Virago (1988 - 2004)

Yamaha XJ 600 Diversion S (1998 - 2004)Yamaha XV 535 Virago (1988 - 2004)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności