Opinie o Yamaha XV 125S Virago

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 9

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 4/5 | Autor: Jędrzej
Mam taką już 3 lata. Niewątpliwy plus motocykla to to, że pali krople/100km. Poza tym wygląda na poważnego cruisera, ale tak na prawdę jest lekki i zwinny, dzięki czemu przyciąga wzrok, a lawirowanie w korku i miejskich zaukach to żaden problem. Silnik jak to v-ka ma sporty moment hamujący no i motocykl lekko się trzęsie/drży przy jeździe, ale idzie się przyzwyczaić. Skrzynia chodzi bez zarzutu. Jeżeli chodzi o minusy to są to niestety nie najlepsze heble i problematyczny gaźnik. Użycie tylnego hamulca to brak efektu albo szlif, z kolei przedni, spisuję się całkiem całkiem, ale również ma skłonność do blokowania koła, trzeba uważać. W gaźniku trzeba zwrócić uwagę na króćce(czy nie popękane), no i niestety regulacje, która nastręcza problemów(słowa mechanika yamachy).
Ogólnie motocykl jak najbardziej polecam, na miejską maszynę jest świetny. Do 60-70km/h rozpędza się całkiem żwawo, przejeżdżając odwracamy głowę przechodniom, a eskploatacja jest tania jak barszcz. Minusy to oczywiście brak mocy powyżej 80-tki, wspomniane heble i gaźnik. W każdym razie moto godne polecenia na miejskie wojaże:)
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (1)
2018-07-09 10:39:33 | Autor: michal
MAsz 3 lata moto i piszesz yamaCha? Serio ?
2019-07-24 21:36:36 | Autor: Japan
Heble się wymienia! I będą hamować a gaźnik regenerujesz i lejesz paliwo a nie zlewki i motorek chodzi bez awarii!!!
Ocena: 4/5 | Autor: Artur
Posiadam ją od 3 lat i przejechałem nią ok. 6000 km. Prezentuje się bardzo ładnie, wiele osób zastanawia się jak jest z wielkością więc niestety jest to mały motocykl (co ma także swoje zalety). Dla porównania jest tej samej wielkości co 535, o wiele większy niż Honda Rebel 125 i o rozmiar mniejszy niż HD Sportster 883. Gdy właściciel ma powyżej 180 cm to motocykl wygląda między nogami jak zabawka ponadto dla wysokich pozycja nie będzie zbyt wygodna. Polecam dla niskich osób i kobiet, wtedy pozycja jest jak najbardziej wygodna (podnóżki nie są wysunięte za daleko), siedzenie jest okej, jeśli chodzi o pasażera to ma niewiele wygospodarowanego miejsca więc po 50 km boli tyłek ale da się przyzwyczaić. W mieście spisuje się bardzo dobrze, jest wąski i ma nieduży rozstaw osi (tu małe rozmiary mają zastosowanie). Przeciskanie się w korku to przyjemność tylko trzeba uważać na lusterka. Mocy trochę brakuje, mogło by być chociaż o 3 kuce więcej. (na tle innych 125 nie wypada zbyt dobrze). Do 80 km/h rozpędza się całkiem nieźle (można przegonić stare beemki pod światłami). Powyżej tej prędkości trzeba się trochę namęczyć aby osiągnąć 100. Maksymalnie osiągnąłem 113 km/h (z pasażerem 100), lecz najlepiej podróżuje się przy prędkości 70-90 przez co jazda na krótkie wycieczki bocznymi drogami jest bardzo przyjemna lecz wjazd na ekspresówkę z przyjemnością nie ma nic wspólnego. Na zakrętach radzi sobie całkiem dobrze (tu mały rozstaw osi ma znów znaczenie) choć przy nagłych zmianach kierunków jest trochę niestabilny. Podnóżki nie są wysunięte daleko a prześwit nie jest najmniejszy więc podnóżkami nie tak łatwo przytrzeć. Silnik mimo iż jest w układzie v to podobnie jak Hyosung GT125 moment obrotowy ma umieszczony jest dosyć wysoko i nie jest zbyt duży więc aby uzyskać opisaną wcześniej dynamikę trzeba trzymać na biegu prawie do końca, dobry wybór przełożeń ma tu duże znaczenie ale opanowanie do perfekcji daje dużą satysfakcje. Standardowo brakuje szóstego biegu. Hamulce? Przód z jedną tarczą radzi sobie całkiem nieźle, na plus jest dobra wyczuwalność, bębnowy tył jedynie wspomaga, choć koło nie blokuje się specjalnie łatwo to można pobawić się w latanie bokiem. Przedni reflektor daje odpowiednie światło. Jeżeli chodzi o dźwięk to po odpaleniu czeka miłe zaskoczenie bo słychać miły bulgot ale po wkręceniu się na obroty brzmi jak sprzęt AGD czyli jak zwykła 125 do tego jest dosyć cicha. Średnie spalanie to 3 litry, przy katowaniu może dosięgnąć ok. 3.7 a przy spokojnej jeździe równo 3 litry. Co ciekawe przy jeździ ponad godzinę ponad 100 km/h czyli na najwyższych obrotach motocykl spalił jedynie 3.5 litra. Serce jak dzwon - nic się nie psuje, jedynie pękają gumy. Do tego silnik wygląda na większy. Brakuje wskaźnika paliwa. Z pasażerem motocykl traci na dynamice ale nie na tyle aby rezygnować z wycieczek we dwoje. Godny polecenia ale dla osób szukających prawdziwego cruisera polecam prędzej Honde Shadow 125. Ogólnie motocykl strasznie zwraca uwagę a ludzie dają mu pojemność 535, 700 a nawet 900, gdy słyszą, że jest to 125 to szczęka opada ze zdziwienia.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
bardzo dobry na pierwszy motocykl, płynnie się na nim jeździ w trasie jak i po mieście.
Z zalet wymienię jeszcze niewielkie rozmiary jak na ten typ motocykla oraz bezawaryjność i niskie spalanie
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: qharon
Jeden z najlepiej wykonanych w swojej klasie, moim zdaniem nie ustępuje hondzie shadow, Osobiście z wyglądu mi się bardziej podoba bo jest chopperem a nie cruzerem.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Leon
Jak na pierwszy motor jest naprawdę super i to w dodatku udało mi się kupić stan idealny zachęcam ????
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Marcin
Jak na pierwszy motocykl ok
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: gg
Wiadomo jesli mowa o 125. Super motocykl. Bardzo dobrze wykonany, mega ekonomiczny, bardzo wygodny, bezawaryjny, bardzo popularny itd..
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń
Spalanie: 2.92
Dodaj
Ilość raportów: 10

Spalanie Yamaha XV 125S Virago

Minimalne: 2.61

Średnie: 2.92

Maksymalne: 3.51

Yamaha XV 125S Virago (1997 - 2004)

Klasyk od Yamahy. Mały cruiser znany z trwałości i niezawodności. Choć jego produkcja zakończyła się wiele lat temu to do dziś jest ceniony i lubiany przez wielu miłośników gatunku.

Dane techniczne Yamaha XV 125S Virago

Osiągi

Moc max.
13 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
8 Nm / 7500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
11 L

Silnik

Typ
silnik widlasty w układzie V, dwucylindrowy, czterosuwowy, SOHC
Pojemność skokowa
124 ccm
Stopień sprężania
10.7:1
Układ zasilania
gaźniki Mikuni

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2190 x 805 x 1140 mm
Rozstaw osi
1495 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
135 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
147 kg
Rama
stalowa, podówójna, kołyskowa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 140 mm
Tył
2x amortyzator sprężynowy, skok 100 mm

Hamulce

Przód
hydrauliczny, pojedyncza tarcza 282 mm
Tył
hamulec bębnowy 130 mm

Eksploatacja Yamaha XV 125S Virago

Opony

Opona przód
3.00-18 47P, dętkowa
Opona tył
130/90-15M/C 66P, dętkowa
Ciśnienie z przodu
przy obciążeniu <90 kg - 175 kPa, przy obciążeniu >90kg - 200 kPa
Ciśnienie z tyłu
przy obciążeniu <90 kg - 200 kPa, przy obciążeniu >90kg - 225 kPa

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
1.4
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Zębatka przednia
13
Zębatka tylna
47
Luz łańcucha
30~40

Yamaha XVS 125 Dragstar (2000 - 2005)Yamaha XV 125S Virago (1997 - 2004)

Romet RCR 125 (2016)Yamaha XV 125S Virago (1997 - 2004)

Hyosung GV 125C Aquila 2012Yamaha XV 125S Virago (1997 - 2004)

Honda Varadero 125 (2001 - 2009)Yamaha XV 125S Virago (1997 - 2004)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności