Spalanie: 4.43
Dodaj
Ilość raportów: 5

Spalanie Yamaha Tracer 700

Minimalne: 3.26

Średnie: 4.43

Maksymalne: 5.49

Opinie o Yamaha Tracer 700

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 10

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 5/5 | Autor: Marcin
Też mam motorek od roku i jestem mega zadowolony. Pozycja wygoda rewelacja, prowadzenie bajka jak rowerek. Co do mocy to mi nie brakuje bo i 200 poleci ale po co ??? Najlepiej to 90-100 i piękne widoki to jest to :). 20 tyś km zrobione i nie narzekam i nie mam zamiaru zmienić :)
Skomentuj | Przydatna (11) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Mam ten motocykl od roku. Przejechałem około 18 000 km. Największy dystans pokonany w jeden dzień to ponad 1000 km, większość po autostradach i dalej mogłem jechać, ale już dojechałem do domu. Jest wygodny i bezpieczny w prowadzeniu. Dołożyłem wiele dodatków turystycznych w tym większa szyba, gmole, sakwy, grzane manetki i inne. Jest bardzo łady a jazda to poezja tak w górach po za krętach jak i po gorszych drogach. Dla mnie jest to idealny motocykl. Mocy nie brakuje a spalanie około 4 l/100 km. Wojtek
Skomentuj | Przydatna (11) | Nieprzydatna (5)
2018-04-08 22:39:24 | Autor: Jan Niezbędny
ile masz wzrostu?
Ocena: 4/5 | Autor: D
Świetny sprzęt szosowy
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
2017-07-26 13:27:35 | Autor: Olek
Bardzo fajne te wasze testy. Macie specyficzny, unikatowy i bardzo trafny przekaz. Podoba mi się wasz obiektywizm. Są takie portale jak scigacz.pl w których można z każdego testu wyciągnąć jeden wniosek - nie ma "litra" i min. 150 KM to h...j nie motocykl. Jeśli chodzi o tzw. sukcesję to wydaje się, tracer 700 zastępuje bardziej XJ6F DIVERSION. Chociaż ich chcarakterystyka jest zupełmnie inna i XJta w pełnej owiewce bardzie nadaje się na autostrady - jest poprostu szybsza, trochę mocniejsza i mniej "zabawkowa" tzn. dojżalsza niż tracer. Natomiast tracer ma fajny silnik do miasta - jego elastyczność i większy moment przy niższych obrotach sprawdza się doskonale w mieście. Jak zwykle coś za coś... za to moc max. jest mniejsza.
2017-07-26 22:43:12 | Autor: Gość
Chcialbym wiedzieć co autor po przejechaniu 500 km może wiedzieć o awaryjności .? ????????????
2017-07-28 18:20:39 | Autor: Gość
Duże wibracje mają te dwa gary w porównaniu z Versysem 650?
2017-07-31 10:57:13 | Autor: G
Gościu, a ktoś coś mówił o awaryjności? Jakie nowe testy maszyn skupiają się na awaryjności? Awaryjność możesz sprawdzić po przejechaniu 50.000 km. Zrób to w tydzień :)
2017-09-04 09:56:21 | Autor: Gość
Może i fajny zgodzie się wygląd super ale ten silnik no troszkę jest słaby i to widać.
Ocena: 5/5 | Autor: pablito
W pełni zgadzam się tu z Danielem. Świety/uniwersalny motor. Do miasta, poza, w dalszą trasę. Idealna pozycja za kierownicą, konkretne hamulce i prowadzenie.. Jedynie wydech i wygląd psuje idylle. Kupując na wygląd nawet bym na niego nie zwrócił uwagi ale po jeździe.. Biere w ciemno! Szczególnie w miasto.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Ciochu
Testowałem ok 15 motocykli zanim wybrałem tracerka.
W moim wykonaniu jest to wersja GT (od 2019 roku). Bardzo wygodna maszyna zapewniająca kupę frajdy zarówno na winklach, w mieście jak i na dłuższe wypady.

Standardowa szyba jest kiepska (miałem przez chwilę zanim pakiet GT do mnie dotarł. Za mało zbiera powietrza szczególnie dla osób o moim wzroście (188cm)

Mocy nie brakuje w żadnym zakresie przy jeździe w 1 osobę.
Wiozłem pasażera 100kg i też sobie radziliśmy całkiem nieźle.
Nie jest to szlifierka więc nie oczekuję 250kmh i stawania na koło. Wibracje przy 2 garach ... idzie przywyknąć. Brzmienie może nie jest rasowe, ale dla kogoś kto szuka maszyny na trochę dłuższe pojeżdzawki to raczej atut. Kolecy z Akrapowiczami muszą jeździć w zatyczkach, ja słucham radia przy 140kmh

Dla osób planujących podróże z pasażerem polecałbym jednak model wyżej (900) aby nie męczyć tak silnika i mieć trochę mocy w zapasie.

Brak map silnika nie przeszkadza. 75kucy da się okiełznać bez tego. Bardziej brakuje quickshiftera, ale to też jest akcesoryjne dostępne.


Porównując do zwykłego MTka, dużo większy komfort przy prędkości autostradowej, oraz na wyboistych drogach. Reszta tak samo.

vs Versys - zdecydowanie lepiej się wkręca się na obroty. Versys wydaje się bardziej zbity, cięższy i obudowany co na długie trasy będzie zaletą.
My jednak rodzinnie poszliśmy w Yamahę i bezdyskusyjnie ten model wygrał, ale Versysa też bym rozważał ;)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Adam
Ja bylem moto tylko na testach. Niemniej zaskoczyl mnie elastycznoscia i 170 na liczniku pojawia sie b szybko nawet w porownaniu do mojego horneta pc41 lub fazera s1 ktorego mialem. Przy 190 wzrostu bylo wygodnie, chciaz szyba do wymiany bankowo. Nie rozpisujac sie, dla mnie na plus. Jedyne co mnie irytywalo to wibracje i drgania lancucha ponizej 4 tys. Zaciagnalem go nawet na szutry bo taka droge mam do domu i tam tez zaskakiwal, jesli wiesz czym dysponujesz i chciaz troszke liznales offroad. Generalnie jesli ktos tak jak ja ma do pracy 50km podmiejskimi drogami i nie musi latac powyzej 170 km/h sprzet idelany, tylko te wibracje...
Awaryjnosci nie oceniam, chociaz podczas testow nic nie odpadlo :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2020-03-19 22:45:05 | Autor: Gość
Motocykl zakupiony, zimą. Na obecną chwilę przelatane ponad 100 km i wyższa szyba już zamówiona. Ciekawy jestem tylko jak to wyjdzie ze spalaniem bo po 100 kilku km wskaźnik paliwa jest na połowie a komp wskazuje troszkę poniżej 7 l/100km wiec w porównaniu do poprzednich 600-tek mega za dużo. Musze jednak dodać, ze łatwość z jaką ten silniczego stawa ten motorek do pionu nie sprzyja oszczędnej jeździe. Zobaczymy jak to wyjdzie z realnych dolewek paliwa i przy bardziej turystycznej jeździe praca-dom. Dam update. Co do wibracji, już się przyzwyczaiłem. No i ten wydech, akcesoryjny jest już w schowku :)
rozwiń

Yamaha Tracer 700

Po wielu latach wzorowej służy, rodzina FZ schodzi ze sceny. Nie były to szalone motocykle, choć nie brakowało im mocy. Były solidne, dobrze skonstruowane, japońsko poprawne aż do bólu. Fazery nie zawodziły na szlaku. 

Czas tropiciela 

Jednak sama niezawodność to za mało w dzisiejszych czasach. Trzeba być przebojowym, nowoczesnym - niech każde przekręcenie kluczyka powoduje rozkwit banana na twoim otworze gębowym. Jazda motocyklem ma być bardziej wyrazistym doznaniem. 


I tak powstały Tracery - oparte na rodzinie MT i XSR. Yamaha wykorzystała te same, lekkie i bardzo żwawe silniki. Tracer 700 oparty jest na MT-07, czyli świetnym miejskim nakedzie, który szturmem podbił rynek sprzedażowy. Wykorzystanie tego patentu na polu szosowo-turystycznym było więc bardzo rozsądnym posunięciem. Tracer urósł, przybrał się w szosowe owiewki, szybę, większy bak i znacznie wygodniejszą pozycję za kierownicą. 

Mów mi piękny


Tracer 700 rzuca się w oczy, szczególnie w przyjemnym czerwonym (bordowym?) lakierze. Zobaczcie tylko na zdjęcia, to wyjątkowo wdzięczna maszyna do fotografowania. Moim zdaniem, to znacznie ładniejszy motocykl niż jego większy brat (tracer 900). Tylna sekcja bardzo przypomina MT-09 i Tracera 900, ale przód to totalna awangarda - jest po prostu piękny a przy tym zadziwiająco lekki wizualnie. Ostre, niewielkie reflektory, przyjemnie wkomponowane airbox'y które dodają dodatkowej agresji z przodu, rozdmuchując nieco owiewkę na boki. Kierunkowskazy powędrowały na kierownicę i są tuż pod osłonami dłoni. Tak, ten motocykl zdecydowanie podoba mi się wizualnie. 

74.8 KM

Wydaje się to niedużą wartością i jest tej mocy zdecydowanie mniej niż w przypadku FZ6, a to przecież właśnie ten model zastępuje Tracer. Jednak sposób jej oddawania jest zupełnie inny. Moment obrotowy jest dostępny już od najniższych obrotów, co sprawia, że motocykl z biegu bierze się chętnie do roboty. Ale chwileczkę, przecież tracer 700 waży 20 kg więcej niż MT-07. To już nie może być tak samo przyjemna maszyna. 


Ale jest! Nadal na pierwszym biegu jedynie dodaniem gazu tracer podnosi swój łeb do góry. Robi to przyjemnie, niezbyt gwałtowanie i chętnie. Sposób oddawania mocy w porównaniu do fazera jest sto razy bardziej wyrazisty, swobodniejszy i po prostu sprawia radochę. Do 140 km/h motocykl ciągnie jakby tropił dzikie zwierze, później opór wiatru daje mu już znać, by zaczął łapać zadyszkę po przekroczeniu 180 km/h. Prędkość maksymalna znajduję się w okolicach 200 km/h. 

Z całą pewnością nie jest to autostradowy przecinak prędkości, który zwalania tylko dwa razy - przed wjazdem i wyjazdem z autobahn'y. 

Szosa

Zdecydowanie lepiej Yamaha czuje się w jeździe szosowej. Chcesz pokonywać setki kilometrów? Ok, ale po co po nudnych autostradach, choć wytropimy jakieś świetne winkle na drogach krajowych - zdaje się do nas mówić Tracer 700. Jazda po ciasnych zakrętach, szybkie wyjścia, gwałtowne przyspieszanie po wyjeździe z terenu zabudowanego - to żywioł tej maszyny. I trzeba jej przyznać, lubi to robić. 

Poczujesz się szybki


Yamaha Tracer 700 została tak skonstruowana, aby zapewnić nam jak najwięcej doznać z jazdy. Kierując tym motocyklem czujemy się szybsi niż faktycznie jesteśmy, ponieważ już przy wolnych manewrach,niezwykle lekko ją przerzucać po zakrętach. To nie jest ta sama precyzja kierowania co w superbike'ach, ale łatwość z jaką daje się kierować nasz Tropiciel daje nam wrażenia, że zbliżamy się do limitów motocykla. A jak lepiej napompować własne ego, niż myślą - "ale jest zajebisty, zobacz co ja robię z tym motocyklem!" .

Jeżeli miałbym do wyboru jazdę FZ6 i Tracerem 700, to mimo mniejszej mocy - wybrałbym tego drugiego. Tak po prostu, dla zabawy. 

Zdjęcia: Petit Foto. 

Dane techniczne Yamaha Tracer 700

Osiągi

Moc max.
74.8 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
68.0 Nm / 6500 rpm
V-max
200 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwucylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
689.0 ccm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
wtrysk paliwa, TCI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2138 x 806 x 1270 mm
Rozstaw osi
1450 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
196 kg
Rama
typu Diamond, rurowy Backbone

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Tył
tłumienie gazowo-olejowe

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 282 mm
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
Tak

Eksploatacja Yamaha Tracer 700

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
225 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa
Koło przednie
17M/C x MT3.50 , 10-ramienne
Koło tylne
17M/C x MT5.50, 10-ramienne

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3
Zalecana klasa lepkości
YAMALUBE (rekomendowany), SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 20W-40 or 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Yamaha Tracer 700 (2017)

Kawasaki Versys 650 2015Yamaha Tracer 700 (2017)

Honda CB 500X (2013)Yamaha Tracer 700 (2017)

Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)Yamaha Tracer 700 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności