Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)

Opinie o Yamaha FZS 1000 Fazer

Opinia: 4.4/5

Liczba głosów: 22

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.4
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 | Autor: krzych
Motocykl świetny. Heble przód robią robotę (w oplocie) natomiast tył lubi nie dać rady przy ostrzejszym traktowaniu i się zgotować (na świeżym płynie). Wymiany czysto eksploatacyjne, frajda z jazdy jak być powinno, 106Nm i 143KM robią robotę :) tylko akcesoryjna szyba i można jechać wszędzie i z każdą prędkością. nie wiem tylko jak Wam full opór wyszło ledwo ponad 7l.. u mnie wziął przeszło 12 :) 6.5-7 przy normalnym traktowaniu :)
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
2017-02-19 18:37:51 | Autor: hasanubis
zależy co nazywacie "full opór". autostrada manetka rozkręcona na maxa ponad 12 litrów. normalnie 6-7, minimalnie w trasie około 5. przy zbiorniku 21 litrów około 400 km to dobry zasięg, tym bardziej że to piec z R1 :)
2016-08-27 15:02:13 | Autor: Gość
ostatnio zrobiłem 366km prędkość maks 140-160km/h spalanie wyszło 4,68 natomiast średnie niecałe 6litrów a przy dynamicznej jeździe 7litrów
Ocena: 5/5 | Autor: MARKUS
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Daniello
Mam moto już 3 sezon za mało mam czasu by opisywać same jego plusy szukałem motocykla z mocą ściga i wygodą (dla pasażera najbardziej) i wybór padł na FZS1000 powiem tylko tyle ten typ jest po prostu bajka jest fantastycznym motocyklem...POLECAM w 200% LwG
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: hasanubis
świetna maszyna. silnik z R1 robi robotę - 143KM dają kupę frajdy i możliwości, nawet w motocyklu turystycznym, szosowym. heble przód świetne, natomiast tył przy ostrzejszym traktowaniu szybko odmawia współpracy, gotuje się, mimo świeżego płynu. pozycja wygodna, ochrona przed wiatrem taka sobie (akcesoryjna kiera, pewnie to dlatego). spalanie 6-7 litrów jadąc normalnie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kilos Amigos
Zrobiłem już kilka tysięcy tym przecinakiem i powiem zmusza do myślenia na drodze a tym bardziej na parkingu!!!! słaby nie jestem ale lubi wytestować moje bicepsy. Przy wolnej jeździe i ruszaniu trochę podszarpuje- taki urok - sory. Na pierwszy motor kategorycznie odradzam! bardzo łatwo się prostuje i trzeba go mocniej poczęstować przeciwskrętem. Problem mam z 2 biegiem, czasami mi nie wchodzi i zostaje na luzie. Nic nie wypada zero spalania oleju. Motocykl lubi kopnąć i zaskoczyć powerslidem przy zimnym asfalcie(zwiecha gaźnika) uwaga! Tylni hebel trzeba poćwiczyć najmniej 100 razy.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
rozwiń

Spalanie: 6.33

Dodaj
Ilość raportów: 21

Spalanie Yamaha FZS 1000 Fazer

Minimalne: 5.03

Średnie: 6.33

Maksymalne: 8.88

Yamaha FZS 1000 Fazer

W zasadzie już przed premierą FZS 1000 było wiadomo - czego będzie można się spodziewać po tym motocyklu. Świetnie sprzedająca się 600-tka przetarła szlaki swojemu większemu bratu - FZS1000 miał więc zachować uniwersalny charakter z dodatkiem pikantnych przypraw. 

Większy brat

To że litrowy Fazer jest większy od 600-tki czujemy od razu gdy zobaczymy go z bliska. Motocykl przybrał lekko na masie, stał się potężniejszy - oferując także sporo miejsca wyższym osobom które usiądą za sterami. Maszyna jest zwarta i zaprojektowana w klasyczny dla Yamahy sposób - pomimo sporej kanapy, tył motocykla przypomina nam o sportowych korzeniach silnika swoją lekką linią i lampami, które kojarzą nam się bezpośrednio z R1.

Z przodu pojawiła się ładna owiewka z charakterystycznymi światłami, które szybko zostały ochrzczone mianem "kocich oczu". Całość designu Fazera pomimo upływu ponad 15 lat - ma się dobrze i nadal prezentuje się nieźle. Jednym z nielicznych elementów który już mocno się zestarzał - to kokpit maszyny. Czarne zegary z żółtymi wskazówkami przypominają nam o wieku motocykla. 

Liczy się serce?

Przesiadając się z 600-tki na kilofazera od razu poczujemy jego większy rozmiar i masę. Nie jest to specjalnie kłopotliwe i nauczymy się nim manewrować już po kilku pierwszych kilometrach. Wówczas dojdzie do nas jeszcze jeden element - świadomość mocy. Yamaha w trasie za nic ma sobie dodatkowe kilogramy, ponieważ silnik zapożyczony z R1 ma duży zapas mocy. Oczywiście jego charakter został ugładzony, moc zmniejszona o kilka koni i moment obrotowy dostępny już od 7.5000 obr. 

Fazer lubi szybką jazdę, osiągnięcie 200km/h ogranicza się do szybkiego przebijania kolejnych biegów. To jednak nie koniec i maszyna posłusznie rozpędza się dalej, aż osiągnie 260 km/h. Porównanie Yamahy do reszty japońskiej konkurencji daje prosty wynik - fazer swoimi pazurami pożera Horneta 900 i zostawia Bandita 1200 daleko za sobą. 

Pazury

Moc to jednak nie wszystkie atuty Fazera - ma on jeszcze bardzo sprawny układ hamulcowy. Heble to kolejny zapożyczony element ze sportowych maszyn Yamahy i świetnie sobie radzą zarówno z temperamentem motocykla jak i jego wagą. Proces wytracania prędkości odbywa się szybko i skutecznie - klamka hamulca słucha nas w naszych najdrobniejszych zachciankach. W tamtym okresie, był to najlepszy zestaw w drogowych motocyklach uskuteczniających szybszą turystykę. 

Szosa

Pomimo sprawnego silnika, precyzyjnej choć twardej skrzyni biegów oraz bardzo wydajnego układu hamulcowego - Fazer nie ma w sobie sportowych emocji. Zawieszenie zostało ustawione tak, aby sprawnie wybierało nierówności na drodze i pozwalało na szybsze pokonywanie zakrętów. Dodając do tego wyprostowaną pozycje i sporą kanapę - Fazer świetnie będzie się czuł, podążają szybkim tempem za R1. Będzie nam wygodniej i przyjemniej, zostaniemy nieco w tyle na prostej i ciasnych zakrętach - ale bez strachu na ramieniu, że nasz rumak zaraz znów spróbuje nas z siebie zrzucić. 

Uniwersalne optimum

Yamaha FZS 1000 miała potencjał, aby stać się prawdziwym tygrysem - jednak wyznaczono jej inne zadanie. Miała być motocyklem, który przy zachowaniu takiej samej uniwersalności co FZS 600 dostarczy nam więcej mocy i emocji. I właśnie taki jest kilofazer - tutaj wszystko dzieje się szybciej, mocniej i bardziej. Yamaha stworzyła doskonałą kontynuację przygody dla osób, którym klasa 600 przestała wystarczać. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005) vs Suzuki SV 1000S (2003 - 2007)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)Suzuki SV 1000S (2003 - 2007)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005) vs Kawasaki Z1000 1000 (2004 - 2006)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)Kawasaki Z1000 1000 (2004 - 2006)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005) vs Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005) vs Honda CB 1100SF X11 (1999 - 2002)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)Honda CB 1100SF X11 (1999 - 2002)

Dane techniczne Yamaha FZS 1000 Fazer

Osiągi

Moc max.
143.1 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
106.0 Nm / 8000 rpm
V-max
260 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
21.0 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2125 x 765 x 1190 mm
Rozstaw osi
1450 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
208.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
231.0 kg
Rama
stalowa, podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 140 mm
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe, tłumienie gazowo-olejowe, skok 135 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 268 mm, dwułoczkowy zacisk
Abs
Nie

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Średnica × skok tłoka
74.0 x 74.0 mm
Stopień sprężania
11.4:1
Układ zasilania
gaźniki 4x MIKUNI BSR37

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Yamaha FZS 1000 Fazer

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
270 kPa (290 kPa przy obciążeniu ponad 90 kg lub szybkiej jeździe)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W30, 10W40, 15W40, 20W40, 20W50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
44
Luz łańcucha
45~45

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.4
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?