Spalanie: 6.21
Dodaj
Ilość raportów: 30

Spalanie Yamaha FZS 1000 Fazer

Minimalne: 5.17

Średnie: 6.21

Maksymalne: 8.74

Opinie o Yamaha FZS 1000 Fazer

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 32

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.1
Ocena: 5/5 | Autor: Daniello
Mam moto już 3 sezon za mało mam czasu by opisywać same jego plusy szukałem motocykla z mocą ściga i wygodą (dla pasażera najbardziej) i wybór padł na FZS1000 powiem tylko tyle ten typ jest po prostu bajka jest fantastycznym motocyklem...POLECAM w 200% LwG
Skomentuj | Przydatna (20) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: krzych
Motocykl świetny. Heble przód robią robotę (w oplocie) natomiast tył lubi nie dać rady przy ostrzejszym traktowaniu i się zgotować (na świeżym płynie). Wymiany czysto eksploatacyjne, frajda z jazdy jak być powinno, 106Nm i 143KM robią robotę :) tylko akcesoryjna szyba i można jechać wszędzie i z każdą prędkością.

nie wiem tylko jak Wam full opór wyszło ledwo ponad 7l.. u mnie wziął przeszło 12 :) 6.5-7 przy normalnym traktowaniu :)
Skomentuj | Przydatna (13) | Nieprzydatna (5)
2016-08-27 15:02:13 | Autor: Gość
ostatnio zrobiłem 366km prędkość maks 140-160km/h spalanie wyszło 4,68 natomiast średnie niecałe 6litrów a przy dynamicznej jeździe 7litrów
2017-02-19 18:37:51 | Autor: hasanubis
zależy co nazywacie "full opór". autostrada manetka rozkręcona na maxa ponad 12 litrów. normalnie 6-7, minimalnie w trasie około 5. przy zbiorniku 21 litrów około 400 km to dobry zasięg, tym bardziej że to piec z R1 :)
2017-07-25 23:04:04 | Autor: Zbigniew M
Szkoda czasu na taką recenzje... Wiedza przedszkolaka, umiejętności gościa na wstawkach z jazdy jeszcze lepsze.. ps. kto hamuje na zakrętach??? Spróbuj walnąć przodem w zakręcie to się zdziwisz ...
Ocena: 5/5 | Autor: Kilos Amigos
Zrobiłem już kilka tysięcy tym przecinakiem i powiem zmusza do myślenia na drodze a tym bardziej na parkingu!!!! słaby nie jestem ale lubi wytestować moje bicepsy. Przy wolnej jeździe i ruszaniu trochę podszarpuje- taki urok - sory. Na pierwszy motor kategorycznie odradzam! bardzo łatwo się prostuje i trzeba go mocniej poczęstować przeciwskrętem. Problem mam z 2 biegiem, czasami mi nie wchodzi i zostaje na luzie. Nic nie wypada zero spalania oleju. Motocykl lubi kopnąć i zaskoczyć powerslidem przy zimnym asfalcie(zwiecha gaźnika) uwaga! Tylni hebel trzeba poćwiczyć najmniej 100 razy.
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: Damian
Najbardziej w tym Fazerze podoba mi się jego pazur,jeśli masz już doświadczenie z mniejszych motocykli typu 600ccm to duży Fazer jest idealny na następcę. Natomiast nie polecam go absolutnie na 1 moto. Przyjemność z jazdy to po prostu kunszt motocyklowej jazdy,czujesz się na nim tak trochę jak turysta,ale jeśli tylko zaczniesz go kręcić w czerwone pole to już wiesz i czujesz,że to moto to nie zabawka. Mega hamulce,skrzynia jest okej. Jedyne co to polecam szybę akcesoryjną,bo w ori już przy 140 zmiata Cie z siedzenia :)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: W4ski
To już mój kolejny Fazer. Dotychczas 600 w pewnym momencie niedosyt z brakiem mocy i przesiadka na kilofazera. Bardzo lubię nim jeździć, żwawo reaguje na odkręcenie manetki. Bardzo elastyczny w mieście nie wymaga mieszania biegami. W trasie komfortowy, i w miarę ekonomiczny. Ciężki i to czuć. Bardzo polecam FZS1000 - ale czy na pierwsze moto sie nadaje? Hmm do odważnych świat należy.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Fala
Posiadam fazera juz 17 lat. Przejechałem nim 128 tys km. Ogólna ocena bardzo dobra. Prócz rzeczy eksploatacyjnych, które były wymieniane planowo, to nic się nie nigdy popsuło. Dlatego oceniam, że model jest bezawaryjny. Silnik po przebiegu 100tys km zaczął delikatnie pobierać olej. Ale nie ma powodu do paniki, bo są to małe ilości i tylko wtedy, gdy dostaje duże obciążenie. Np. jazda z prędkością 150 km/h z 3 kuframi z pasażerem w upale przed 200 km non stop, albo jazda z prędkością 200 km/h przez 100 km. Wtedy dolewka ok. 200ml na 1000km. Przy normalnej jeździe , tj. do 120km/h oleju nie bierze. Słaby punkt to amortyzator tył. Choć przyczyn można doszukiwać się również w masie mojej grubej baby, która czasem wpychała dupsko na tylna kanapę, a ja przez grzeczność jej nie popędziłem... Amor jest idealny do jazdy solo, ewentualnie z centralnym kufrem i rolbagiem na tylnej kanapie. Nie polecam grubych bab. Dlatego tez zmieniłem na mniej wypasioną. Silnik przez te 128 tys km nie ma żadnych wycieków. Hamulce bardzo skuteczne. Gdy przesiadłem się z XJR1300 do którego byłem przyzwyczajony, to pierwszego dnia jazdy fazerem, podczas ostrego hamowania, zupełnie nieplanowanie pojechałem na przednim kole. Wiec trzeba uważać. Jeżeli ktoś pisze, że tylny hamulec jest słaby to niech zmieni oponę o lepszej przyczepności, bo jestem pewien, że to koło się ślizga po asfalcie, a nie tarcza przepuszcza. Innymi słowy, hamulce trzeba używać z rozwagą. Do swojej mocy, motocykl wcale nie jest zbyt ciężki. W korkach z łatwością daje manewrować, prowadzi się niczym hulajnoga. Pisałem wcześniej o silniku i wspomniałem, że hulałem z dużymi prędkościami. Otóż tak można, ale to nie jest motocykl przystosowany do takich fanaberii. Osłona przed wiatrem jest słaba. Od 150km/h wiatr szarpie głowę, huczy, można wytrzymać tak w siodle nie dłużej jak 3 godziny. Później głowa i kark bolą. Nie warto się szarpać. Tym bardziej że pali w cholerę. Najlepsza i komfortowa jazda do 140km/h. Najdłuższy dystans jednodniowej jazdy 1100 km ze wschodniej Rumuni do Zakopanego. Nie polecam, na drugi dzień nie mogłem usiąść w siodle, gdzie koledzy na motocyklach typu adventure nie mieli takich przypadłości. Teraz spalanie. Motocykl bardzo ekonomiczny. Jednakże wszystko zależy od kilku czynników: gwałtowne przyspieszanie, jazda z duża prędkością, wzrost kierowcy i jego postawa przy szybkiej jeździe co ma związek z oporami powietrza. Fizyki nie oszuka. Gdy jeździłem po Skandynawii, gdzie drogie paliwo i piekielnie drogie mandaty, jadąc bez gwałtownych przyspieszeń z prędkością podróżną 100km/h, fazerek palił 4,2-4,3 l/100km. Natomiast przy jeździe sportowej, gdzie manetka odkrecana jest do końca powodujac przy przyspieszeniach odrywanie przedniego koła oraz osiąganie prędkości blisko maksymalnej, spalanie mogłoby zaskoczyć niejednego: 11,5 l/100km. Tak to ten sam motocykl. I nie fantazjuję, znam go bardzo dobrze. Ogólnie polecam. Fala Ciechanów.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Fazi
Moc, moment, hamulce, wygoda- pozycja za kierownicą
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: hasanubis
świetna maszyna. silnik z R1 robi robotę - 143KM dają kupę frajdy i możliwości, nawet w motocyklu turystycznym, szosowym. heble przód świetne, natomiast tył przy ostrzejszym traktowaniu szybko odmawia współpracy, gotuje się, mimo świeżego płynu. pozycja wygodna, ochrona przed wiatrem taka sobie (akcesoryjna kiera, pewnie to dlatego). spalanie 6-7 litrów jadąc normalnie
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: Mario
Wszystko fajnie ale jest koszmarnie ciężki. Jestem niskiego raczej wzrostu i musiałem go wiele razy podnosić z ziemi. Jak juz ktos napisal niechetnie sie kladzie w zakrety. Predkosc maksymalna jak dla mnie uzalezniona bardziej od odwagi kierowcy - ja nie mialem odwagi przekrczyc 220 mimo ze na R1 robilem to bez problemu. Co zabawne byl to chyba jedyny motocykl na ktorym pasazerki nie czuly predkosci - wiekszosc stwierdzila ze spoko moglem jechac szybciej. ;)
Polecam dla osob naprawde wysokich.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
2021-05-29 09:37:19 | Autor: Łukasz
Mam 175 cm wzrostu, nie jestem za niski na to moto?
Ocena: 4/5 | Autor: Run
No i taki sprzęt to ja rozumiem. Klasa sama w sobie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Bardzo podoba mi się w tym moto wygląd. Mimo swojego wieku wygląda nowocześnie. Jest bardzo prosty w serwisowaniu (brak owiewek do wszystkiego łatwy dostęp). Bardzo mocy i elastyczny silnik w połączeniu z niewielkim spalaniem to super połączenie. Bardzo dobre światła jazda nocą to nie problem, hamulce również bardzo dobre. Zawieszenie z pełną regulacją, bardzo wygodna pozycja za kierownicą można jednego dnia spokojnie nawinąć 500 kilometrów bez problemów z bólem pupy. Jedyne do czego bym się przyczepił to mój Fazer lubi olej około 100ml na 1500 kilometrów i lekko już zaczyna hałasować kosz sprzęgłowy ale motocykl ma 120 tyś przebiegu więc mu to wybaczam.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Ruderro
Za silnik dał bym 4,5 z uwagi na nie za piękne wolne obroty, ale czego wymagać od starego gaźnikowca - poza tym wynagradza to osiągami :) Jeżdżę drugi sezon, dobrze przyśpiesza, dobrze hamuje, dobrze skręca i jest bez awaryjny.
Minusy w stosunku do moich poprzednich maszyn - słabo sie sprawuje w kwestii spokojnego cruisingu ,bo prowokuje do prędkości ;) wada i zaleta zarazem - szybciej na miejscu, ale mniej zobaczysz po drodze ;)
W swojej klasie szosowo-sportowej oraz zakresie cenowym - myślę że najlepszy wybór.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: mała KawAaaa
Miałem jeden od nowości. Podobało mi się wszystko a przede wszystkim 240/h na Sycylii. Płuca, prawie 1000, miał zawsze pełne energii i chęci do zdmuchnięcia kolejnych kilometrów asfaltu. Równie szybko zdmuchiwał tylną oponę ale Metzelery do niego świetnie pasowały. Gdyby nie konieczność nadal bym to trzymał ale pociesza mnie, że trafił w ręce właściwej osoby. Gdyby można go było teraz kupić zrobiłbym to bez zastanowienia :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Dane techniczne Yamaha FZS 1000 Fazer

Osiągi

Moc max.
143.1 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
106.0 Nm / 8000 rpm
V-max
260 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
21.0 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2125 x 765 x 1190 mm
Rozstaw osi
1450 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
208.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
231.0 kg
Rama
stalowa, podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 140 mm
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe, tłumienie gazowo-olejowe, skok 135 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 268 mm, dwułoczkowy zacisk
Abs
Nie

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Stopień sprężania
11.4:1
Układ zasilania
gaźniki 4x MIKUNI BSR37

Eksploatacja Yamaha FZS 1000 Fazer

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
270 kPa (290 kPa przy obciążeniu ponad 90 kg lub szybkiej jeździe)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W30, 10W40, 15W40, 20W40, 20W50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
44
Luz łańcucha
45~45

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.4
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)Suzuki SV 1000S (2003 - 2007)

Yamaha FZ1 1000 (2006 - 2012)Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)Honda CBF 1000 (2006 - 2010)

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001 - 2005)Suzuki GSF / Bandit 1200S (2000 - 2005)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności