Voge Valico 650DSX - sposób na budżetową turystykę

Konsorcjum Loncin, będące właścicielem między innymi marki Voge oraz Mt Helmets zaprezentowała nowy motocykl turystyczny Valico 650DSX. Voge ma już w swojej ofercie motocykle pod tą nazwę jednak o mniejszych pojemnościach 300 oraz 500 cm3. Na polskim rynku mamy jednak oferowany tylko wariant o mniejszej pojemności. 

 

Dobrą wiadomością dla przyszłych klientów jest umieszczenie sprawdzonej jednostki stosowanej w  BMW F 650GS do 2012 roku. Loncim od wielu lat współpracuje z BMW  obecnie produkując dla nich silniki dwucylindrowe do serii 850 i 900 oraz do skuterów C400. Motocykl dostosowano do kategorii A2 więc umieszczony silnik o pojemności 652 cm3 osiąga maksymalną moc 47,5 KM przy 6750 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 60 Nm przy 5500 obr/min. Silnik Voge Valico 650DSX ma dwa wałki rozrządu, chłodzony jest cieczą oraz posiada wtrysk paliwa. Te rozwiązania pozwoliły na uzyskanie prędkości maksymalnej na poziomie 160km/h oraz średniego spalania w okolicy 4l; co przy zbiorniku 18l pozwoli na przejechanie ponad 400 km bez tankowania. 

 

Motocykl został wyposażony w zawieszenie Kayaba składającego się z przedniego amortyzatora upside-down oraz centralnego amortyzatora tylnego. Dzięki tej konfiguracji kanapa znajduje się na wysokości 830mm.  Opony Pirelli Scorpion Rally Str 110/80 i 150/70 zostały założone na szprychowe koła o wielkości 19 cali z przodu oraz 17 cali z tyłu. Za hamowanie motocykla odpowiadają hamulce Nissin - z przodu dwie tarcze o średnicy 298mm z tyłu jedna o średnicy 240mm. 

Kupując ten motocykl otrzymamy także w standardzie kolorowy ekran TFT umożliwiający podłączenie smartfona, centralną podstawkę, szybę z regulacją wysokości (która sprawdza się w tańszych modelach), ABS z możliwością wyłączenia, komplet kufrów oraz gmole. Jak na motocykla w tej półce cenowej brzmi świetnie. 

W ten sposób doszliśmy do punktu w wielu przypadkach decydującego o zakupie motocykla, czyli ile to tak naprawdę kosztuje. Przeliczając cenę od dealerów Włoskich czy Francuskich  gdzie motor jest już dostępny w sprzedaży możemy zakładać, że cena w przeliczeniu wynosi około 31 000 zł. 

Jednak czy motocykl trafi do oficjalnej dystrybucji w Polsce tego jeszcze nie wiemy. Mamy nadzieję, że tak bo wtedy możliwa byłaby odpowiedź na pytania czy jest on wart swojej ceny oraz czy sprawdzony silnik z gamy znanego producenta wraz z stosunkowo bogatym wyposażeniem jest przepisem na sukces.