W sierpniu tego roku mieliśmy do czynienia z historycznym wydarzeniem. Po raz pierwszy wyprodukowany w całości w Chinach motocykl został liderem sprzedaży na rynku włoskim. Dokonał tego Voge 525 DSX, czyli nowy model adventure na kategorię A2, którego można było również od sierpnia kupić w sieci sprzedaży Voge w Polsce. Można było, bo podobnie jak we Włoszech wszystkie dostępne pojazdy ekspresowo znalazły swoich właścicieli.
Włosi kochają ekonomiczne i niezbyt ciężkie motocykle adventure. Przez długi czas najlepiej sprzedającym się na tamtejszym rynku modelem był motocykl Benelli TRK 502. Niedawno w tym samym segmencie wyrósł mu poważny konkurent – Voge 525 DSX, produkowany w fabryce Loncin. Model ten pojawił się we włoskich salonach w lipcu i od razu zajął trzecie miejsce w miesięcznym zestawieniu nowozarejestrowanych motocykli. W sierpniu, z liczbą 242 zarejestrowanych maszyn, był już bezkonkurencyjny. Po raz pierwszy w historii stuprocentowo chiński motocykl został liderem dużego i wymagającego rynku włoskiego.
Źródłem sukcesu Voge 525 DSX jest przede wszystkim jego nowoczesna konstrukcja połączona z dojrzałą estetyką, która trafia do europejskich klientów. Motocykl napędzany jest zmodernizowanym, dwucylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 494 cm3 i mocy 48 KM. Jest dosyć lekki – w pełni zatankowany waży nieco ponad 200 kg, o dobre 30 kg mniej niż konkurencyjny Benelli TRK 502X. Voge toczy się na szprychowych kołach (przód 19”, tył 17”) wyposażonych w opony Metzeler Tourance.
Na pokładzie modelu 525 DSX pracują również zawieszenie firmy KYB, hamulce Nissin i dwukanałowy ABS Bosch. W kokpicie znajdziemy 7-calowy kolorowy wyświetlacz z bogatym zestawem informacji oraz możliwością połączenia ze smartfonem i wyświetlania strzałek nawigacji. Jest tu również klasyczne gniazdo 12V oraz dodatkowo USB.
Voge 525 DSX kosztuje 32 200 zł, a w zestawie z kompletem aluminiowych kufrów – 36 200 zł. Więcej informacji o tym modelu, jak i innych pojazdach znajdziecie na stronie www.voge.pl.
DANE TECHNICZNE:
pojemność - 494 cm3
silnik - 4-suwowy, rzędowy, dwucylindrowy
rozrząd - DOHC
chłodzenie - cieczą
EFI - Bosch
moc maksymalna - 35 kW / 8500 obr./min.
moment obrotowy - 44,5 Nm / 7000 obr./min
norma środowiskowa - EURO5
rozruch - elektryczny
skrzynia biegów - manualna, 6-biegowa
długość - 2170 mm
wysokość - 1380 mm
szerokość - 820 mm
rozstaw - 1456 mm
wysokość kanapy - 830 mm
prześwit - 200 mm
waga - 190 kg
dopuszczalna ładowność - 183 kg
felga przednia - 19”
opona przednia - Metzeler Tourance 110/80 R19
hamulec przedni - dwie tarcze hamulcowe śr. 298 mm Nissin
zawieszenie przednie - amortyzator upside-down, śr. 41 mm, skok 150 mm KYB
felga tylna - 17”
opona tylna - Metzeler Tourance 150/70 R17
hamulec tylny - tarcza hamulcowa śr. 240 mm Nissin
zawieszenie tylne - Amortyzator monoshock KYB
system abs - dwukanałowy ABS Bosch
tryby jazdy - dwa tryby do wyboru (standard/sport)
zbiornik paliwa - 16,5 l
zużycie paliwa - 3,9 l / 100 km