Triumph prezentuje nowe modele Rocket 3 Storm R i GT

Dwadzieścia lat po tym, jak pierwszy rekordzista Rocket III wkroczył na scenę motocyklową jako najlepszy roadster, zaprezentowano nową generację Rocketa, zapewniającą większe osiągi, lepsze prowadzenie, w nastrojowej, ciemnej kolorystyce. Nowa nazwa, Rocket 3 Storm, pasuje do jego muskularnego stylu i spektakularnych wrażeń z jazdy.

Wyposażone w największy na świecie, seryjnie produkowany silnik motocyklowy o pojemności 2458 cm3, nowe Rockety 3 Storm R i GT posiadają maksymalną moc podniesioną o 15 KM, osiągając teraz potężne 182 KM przy 7000 obr./min.

Podniesiony został również moment obrotowy o 4 Nm, osiągając nową, szczytową wartość 225 Nm przy zaledwie 4000 obr./min. Bardziej płaska krzywa momentu obrotowego z maksymalną mocą w całym średnim zakresie obrotów, zapewnia natychmiastowe przyspieszenie i płynną reakcję na każdym biegu.


16-calowe tylne i 17-calowe przednie koła Rocketa zostały przekonstruowane na bardziej sportowe, a dziesięcioramienna konstrukcja felg z odlewanego aluminium, pozwoliła zmniejszyć masę nieresorowaną motocykla. Redukcja ta ma pozytywny wpływ na reakcję układu kierowniczego podczas jazdy, poprawiając i tak już imponującą zwinność Rocketa. Aby móc zapewnić nadzwyczajny stosunek momentu obrotowego do masy, do konstrukcji mocnej i lekkiej aluminiowej ramy, wprowadzonej po raz pierwszy w 2019 roku, wykorzystano odlewane i kute elementy.


Podążając za sukcesem sprzedażowym ostatniej edycji specjalnej Rocketa, która posiadała ciemne wykończenie, nowe modele Rocket 3 Storm charakteryzują się ciemną, wyróżniającą się kolorystyką i perfekcyjnym poziomem jakości wykonanych detali.

Na dużym, 18-litrowym zbiorniku naniesiona została grafika Storm, a każdy z modeli jest dostępny w trzech charakterystycznych, dwukolorowych malowaniach. Model R jest dostępny w malowaniach: Carnival Red z Sapphire Black, Satin Pacific Blue z Matt Sapphire Black i Sapphire Black z Granite. Model GT jest dostępny w tych samych kolorach, ale podział malowania zbiornika jest odwrócony, co zapewnia charakterystyczny, efektowny wygląd i jednolity wybór kolorów w obu modelach.


Ponadto, nowość na rok 2024 – Rocket 3 Storm, przekracza najnowsze wymagania normy Euro 5b, oferując chłodzenie cieczą, niski poziom emisji spalin i małe zużycie paliwa.

Paul Stroud, Dyrektor Handlowy firmy Triumph, powiedział: „Od czasu wprowadzenia 2,5-litrowego silnika w 2019 r., Rocket, znany na całym świecie jako najlepszy, najpotężniejszy roadster, osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 18 000 sztuk. Wsłuchując się w opinię naszych klientów, wiemy, że uwielbiają oni imponujący wygląd Rocketa i jego zapierające dech w piersiach osiągi. Wiemy również, że motocykliści pragną jeszcze więcej. Dlatego nowe Rocket’y 3 Storm R i GT uzyskały imponujący wzrost mocy i momentu obrotowego, jeszcze większą zwinność podczas jazdy oraz jeszcze mroczniejszy, bardziej charakterny styl”.

WYJĄTKOWE PROWADZENIE 

Wykorzystując znakomite osiągi Rocketa przekładające się na łatwą w opanowaniu i wygodną jazdę, zastosowano amortyzator Showa typu monoshock RSU ze zbiornikiem piggy-back, w pełni regulowany pod kątem tłumienia odbicia i kompresji oraz napięcia wstępnego. Zawieszenie przednie to duże widelce Showa o średnicy 47 mm, z możliwością regulacji tłumienia odbicia i kompresji.

Wyjątkową siłę hamowania zapewniają najwyższej klasy, radialne zaciski hamulcowe Brembo Stylema z podwójnymi tarczami o średnicy 320 mm. Te lekkie, kompaktowe i wydajne zaciski pozwalają na swobodny przepływ powietrza, który chłodzi klocki hamulcowe podczas dynamicznej jazdy. 4-tłoczkowy, radialny, monoblokowy tylny zacisk Brembo M4.32 i tylna tarcza o średnicy 300 mm są większe i mocniejsze niż niejeden układ przedniego hamulca             w wielu motocyklach, co zapewnia ogromną siłę hamowania. Rocket 3 Storm posiada w pełni zoptymalizowany, działający w zakrętach system OC-ABS. 

WYJĄTKOWA ERGONOMIA 

Każdy model Rocketa oferuje odmienny styl i charakter ze względu na kluczowe różnice w ich ergonomii. Roadster Rocket R ma tak zaprojektowaną pozycję kierowcy i umiejscowienie podnóżków oraz kierownicy, aby móc zapewnić wciągającą i bardziej sportową jazdę. GT zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję do jazdy z wysuniętymi do przodu podnóżkami i innym kształtem kierownicy. 

Każdy model ma również własne, dedykowane zestawy kanap, każda z nich posiada wysokiej jakości wykończenie z odlewanego aluminium malowanego na czarno. Rocket 3 Storm R jest wyposażony w kanapę dla kierowcy i pasażera w typie roadstera, o wysokości 773 mm, co zapewnia komfort, pewność prowadzenia przy niskich prędkościach i manewrowaniu. GT ma wyprofilowane, turystyczne siedzenie kierowcy z grubiej wyściełanym siedzeniem pasażera i regulowanym oparciem. Wysokość siedziska w modelu GT wynosi zaledwie 750 mm, co dodatkowo poprawia komfort kierowcy.

Największą różnicę między tymi dwoma modelami stanowi pozycja podnóżków. R ma dźwignie w środkowej części, z dwoma ustawieniami pozycji, zapewniającymi regulację w pionie w zakresie 15 mm, aby dopasować się do motocyklistów każdego wzrostu, zapewniając naturalną i sportową pozycję do jazdy. GT posiada dźwignie umieszczone bardziej z przodu, co zapewnia swobodę jazdy na motocyklu, a trzy ustawienia pozycji w poziomie, umożliwiają regulację w zakresie 50 mm, co pozwoli dobrać najwygodniejszą pozycję podczas długich przejażdżek. Zarówno modele R, jak i GT mają innowacyjne, zgrabne, przyciemnione, chowane podnóżki pasażera.

PRZYCIEMNIONY STYL 

Bezbłędnie zaprojektowany, z niezrównaną dbałością o szczegóły, Rocket 3 Storm wyznacza standardy w zakresie najwyższej jakości wykończenia. Od czarnych malowanych proszkowo pokryw wlotu powietrza po hydroformowane kolektory wydechowe - materiały, których użyto w Rockecie 3 Storm zostały starannie dobrane z niezrównaną dbałością o szczegóły, aby podkreślić ciemny styl detali. 

Co więcej, Rocket 3 Storm posiada również wysokiej jakości czarne anodowane wykończenie; kutej tylnej część ramy, osłony wahacza, widelców i jarzm, riserów i zacisków kierownicy, RSU Rocketa, wykończenie kanapy, podnóżków i wsporników dla kierowcy i pasażera, dźwigni hamulca i zmiany biegów, klamek i nóżki bocznej. 

Aby podkreślić agresywną sylwetkę motocykla, oba modele Rocket 3 Storm są wyposażone w podwójne reflektory LED z trójkątnym logo Triumph i charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej (DRL). Kierunkowskazy LED, charakterystyczne tylne światło i oświetlenie tablicy rejestracyjnej, wyróżniają ten model na tle konkurencji. 

TECHNOLOGIA SKUPIONA NA KIEROWCY 

Od układu ABS reagującego na kąt pochylenia i kontroli trakcji, po wybierane mapy położenia przepustnicy i intuicyjny tempomat – technologia skupiona na kierowcy pozwala motocyklistom w pełni wykorzystać niesamowity potencjał osiągów Rocket 3 Storm. 

System Ride-by-Wire zwiększa właściwości jezdne, bezpieczeństwo i kontrolę, a topowa skrzynia biegów Rocketa została zaprojektowana ze skośnie wyciętymi zębami, które płynnie przekazują ogromny moment obrotowy na tylne koło. Sprzęgło Torque Assist pomaga motocykliście zmieniać biegi w sześciostopniowej skrzyni, w górę i w dół z niesłychaną szybkością i płynnością, natomiast Quickshifter jest dostępny wśród akcesoriów do obu modeli.


Obydwa modele są wyposażone w zoptymalizowany układ ABS działający w zakrętach i kontrolę trakcji, które zapewniają większą stabilność, poprawiając zarówno jazdę na prostych odcinkach, jak i pokonywanie zakrętów, przyspieszanie i hamowanie. Funkcja Hill Hold zapobiega staczaniu się motocykla do tyłu i włącza tylny hamulec do momentu wyczucia, że motocyklista zaczyna ruszać. Obydwa modele są wyposażone w cztery tryby jazdy: Road, Rain, Sport i konfigurowalny przez kierowcę tryb Rider, który pozwala dostosować mapę przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji.

Wyposażenie standardowe obejmuje również elektroniczny tempomat. Aktywowany jednym naciśnięciem przycisku, pozwala na ustawienie i regulowanie prędkości w górę lub w dół, a także wznowienie funkcji jednym przyciskiem. 

Obydwa modele charakteryzują się funkcjonalnym, kolorowym wyświetlaczem TFT joystkiem oraz podświetlanymi przyciskami. Wyświetlacz ma minimalistyczny, stylowy wygląd z możliwością wyboru dwóch motywów układu informacji, a regulowany kąt ustawienia ekranu zapewnia optymalną widoczność dla kierowców o rożnym wzroście. Kierowca ma możliwość spersonalizowania komunikatu na ekranie startowym, swoim imieniem.


Aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo, oba modele są standardowo wyposażone w bez kluczykowy zapłon i blokadę kierownicy, którą można dezaktywować. Pilot może być również wyłączony, co wydłuży żywotność baterii i zwiększy bezpieczeństwo. W dedykowanej przestrzeni pod siedzeniem znajduje się także gniazdo ładowania USB, dzięki któremu urządzenia mogą być zabezpieczone i suche podczas ładowania. 

SPERSONALIZUJ SWOJEGO ROCKETA 3 STORM  

Dzięki ponad 50 oryginalnym akcesoriom Triumpha zwiększającym komfort, praktyczność, styl i bezpieczeństwo, motocykliści mogą spersonalizować swojego Rocketa tak, aby był naprawdę unikatowy. Klienci mogą wybierać spośród dźwigni wymiennych dla modeli R i GT, siedzeń kierowcy i pasażera zapewniających dostosowaną ergonomię, wykonanych w technologii „plug and play”, która zapewnia większą wygodę; stylowych części umożliwiających dopasowanie wyglądu oraz systemów bagażowych na dłuższe podróże. Zaprojektowane równolegle z naszymi motocyklami i wyprodukowane według tych samych rygorystycznych standardów, wszystkie akcesoria Triumpha objęte są tą samą co motocykle, dwuletnią gwarancją bez limitu przebiegu. 

W DROGĘ 

Ceny nowego Rocketa 3 Storm R zaczynają się od 116 900 zł, natomiast Rocket 3 Storm GT będzie dostępny w cenie 119 900 zł. Klienci mogą dowiedzieć się więcej na stronie www.triumphpolska.pl lub złożyć zamówienie u lokalnego dealera Triumpha, motocykle będą dostępne u dealerów od kwietnia 2024 r. 

Informacja prasowa