Triumph podnosi poprzeczkę! Nowa gama Tigera 900 na 2024

Dostarczając jeszcze więcej mocy, momentu obrotowego, możliwości i komfortu, nowa gama Tigera 900 od Triumpha podnosi poprzeczkę w segmencie motocykli adventure wagi średniej na sezon 2024. Nowa rodzina Tigera 900 składa się z modeli GT, GT Pro oraz Rally Pro – każdy z motocykli to znaczący wzrost osiągów i wyposażenia. 

Trzycylindrowy, uznany silnik Tigera 900 otrzymał znaczące zmiany, w tym zaktualizowane elementy silnika, które dostarczają 13% wzrost mocy maksymalnej w stosunku do poprzedniej generacji, dając 108 KM oraz wyższy moment obrotowy wynoszący 90 Nm. Nowy silnik oferuje także łatwiejszą w opanowaniu moc przy niskich obrotach. Dzięki wykorbieniu wału T-plane, silnik Tigera 900 pozostaje pełen charakteru, z wyróżniającymi się osiągami i brzmieniem, oraz ze wzrostem mocy w całym zakresie obrotów i niższym o 9% spalaniem. 

Zupełnie nowe, aktywne funkcje wspierania bezpieczeństwa są jeszcze skuteczniejsze, w tym wzmocnione hamulce dla lepszej kontroli i krótszej drogi hamowania, oraz nowy system ostrzegania podczas nagłego hamowaniem, który aktywuje światła awaryjne i automatycznie je dezaktywuje, gdy przestajesz hamować. 
Nowe światła obrysowe oferują stałe oświetlenie sylwetki zwłaszcza w nocy i przy niskiej widoczności. Nowa gama to także 7” wyświetlacz TFT, z nowymi grafikami i systemem menu oraz ładowarką USB-C w kokpicie, a także łącznością Bluetooth - My Triumph w standardzie we wszystkich modelach. 

Nowe siedzenie kierowcy, z możliwością podgrzewania w wersjach Pro, zostało inaczej wyprofilowane, oferuje teraz więcej miejsca. Zaprojektowano je tak by dostarczać jeszcze więcej komfortu podczas pokonywania długich dystansów. Z 20 mm regulacją wysokości siedzenia dla wszystkich modeli i akcesoryjną, obniżoną, podgrzewaną kanapą, która oferuje możliwość redukcji wysokości o kolejne 20 mm, modele GT potencjalnie mogą mieć siedzenie na wysokości zaledwie 800 mm, co w połączenia z niewielką szerokością sprawia, że motocykle te są dostępne dla szerszego grona motocyklistów. 
Nowy, amortyzowany system mocowania kierownicy gwarantuje, że jazda jest jeszcze bardziej komfortowa, a poprawiona pozycja kierownicy w wersji Rally Pro, z końcówkami kierownicy o 15 mm bliżej, wpływa na zwinniejsze prowadzenie zarówno na stojąco, jak i siedząco. 

Wnosząc jeszcze więcej charakteru, gama Tigera 900 posiada nowe nadwozie, z nowym dziobem, kokpitem, panelami bocznymi i ze zintegrowanym designem, który nadaje temu motocyklowi agresywny, pełen przygód wygląd. Nowe, współczesne i dynamiczne malowania oraz grafii uzupełniają ten wizerunek. 

Układ wydechowy Akrapovič uzupełnia rozbudowaną listę ponad 50. akcesoriów, a klienci mogą wybierać z jednego z czterech pakietów wyposażenia: Performance, Protection, Trekker oraz Expedition. 

Nowa gama Tigera 900 zachowuje topową specyfikację: 
  • Zoptymalizowany cornering ABS i kontrola trakcji działająca w zakrętach wraz z jednostką IMU 
  • Do sześciu trybów jazdy w tym Road, Rain, Sport, Off-Road i konfigurowalny tryb Rider dla modeli GT Pro, Rally Pro, oraz dedykowany tryb Off-Road Pro dostępny tylko w modelu Rally Pro 
  • W pełni LED-owe oświetlenie z unikalnymi światłami do jazdy dziennej w przedniej lampie oraz kompaktowym oświetleniem z tyłu 
  • Quickshifter Triumph Shift Assist (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro) 
  • Podgrzewane manetki i siedzenia (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro) 
  • Podświetlane przełączniki 
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro) 
  • Hamulce Brembo Stylema® Monobloc 
  • Dedykowane poszczególnym modelom premium zawieszenie ustawione dla najlepszych osiągów do jazdy po drogach asfaltowych, jak i w terenie 
  • GT posiada w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z ręczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu 
  • GT Pro oferuje w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z elektroniczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu 
  • Rally Pro to w pełni regulowany widelec Showa 45 mm USD typu kartridż o skoku 240 mm z przodu, z manualną regulacją napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, oraz w pełni regulowany amortyzator z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia z tyłu o skoku 230 mm 
  • Lekka, modułowa rama 
  • Regulowana szyba i siedzenie regulowane w zakresie 20 mm 
  • 20-litrowy zbiornik paliwa 

WIĘCEJ OSIĄGÓW 


Unikalne dla Triumpha wykorbienie wału T-plane z kolejnością zapłonu cylindrów 1,3,2 gwarantuje charakterystyczny, chrapliwy pomruk wydechu i zostało jeszcze bardziej dopracowane w nowej gamie Tiger 900. 

Zmiany w silniku sprawiły, że moc wzrosła o 13%, z 95 KM Tigera 900 do imponujących 108 KM. Zostało to osiągnięte wraz ze wzrostem momentu obrotowego, w łatwych do opanowania, niskich zakresach obrotowych. Wzrost mocy wyczuwalny jest w całym zakresie obrotów, z muskularnym średnim zakresem i lepszym przyspieszeniem. 

Na drodze, nowy Tiger 900 jest zwinny i łatwy do prowadzenia przy niskich prędkościach, z zapasem osiągów do gwałtownych przyspieszeń oraz komfortowej turystyki z wysokimi prędkościami. W bardziej technicznych, terenowych warunkach, precyzyjna kontrola nad przepustnicą jest intuicyjna i buduje pewność siebie u kierowcy.  

Każdy model posiada dedykowane ustawienie zawieszenia, zaprojektowane by sprostać oczekiwaniom motocyklistów danego modelu. 

W GT zastosowano wysokiej jakości zawieszenie Marzocchi™ z regulacją kompresji i odbicia. Ze skokiem 170 mm z tyłu i 180 mm z przodu, zawieszenie zostało ustawione pod model GT by dostarczać doskonałego prowadzenia na drodze, długodystansowego komfortu i możliwości pokonywania terenu. 

Model GT Pro także wykorzystuje zawieszenie Marzocchi™. W pełni regulowany widelec z przodu jest uzupełniony elektroniczne regulowanym tylnym zawieszeniem – dzięki czemu zmiana ustawień za pomocą przełącznika na kierownicy jest wygodna i prosta, by dostosowywać się do motocyklistów podróżujących solo, z pasażerem lub w dwójkę z pełni załadowanym motocyklu. 

Rally Pro posiada zawieszenie Showa™, które daje kierowcy możliwość pełnej regulacji oraz duży 240 mm skok zawieszenia z przodu i 230 mm z tyłu. To wysokiej jakości, progresywne zawieszenie dostarcza możliwości i wszechstronność na każdej drodze. 

Uzupełniając dedykowane zawieszenie, modele GT i GT Pro mają lekkie, aluminiowe koła w rozmiarze 19” z przodu i 17” z tyłu, dla idealnego balansu pomiędzy jazdą po szosie a możliwościami terenowymi. Rally Pro wykorzystuje bezdętkowe, szprychowe koła z przednim kołem w rozmiarze 21” dla w pełni off-roadowych osiągów i szerokiego wyboru opon. 

Najlepsze w klasie zaciski hamulcowe Brembo Stylema™ są na wyposażeniu wszystkich trzech nowych modeli Tiger 900, zapewniając efektywną siłę hamowania i precyzyjne czucie na klamce, co pomaga hamować w mocny, płynny i kontrolowany sposób. 

WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI 


Nowe modele Tiger 900 na 2024 rok zawierają nowe, aktywne funkcje bezpieczeństwa wspierające widoczność na drodze, w skład których wchodzi system ostrzegania przed nagłym zatrzymaniem aktywujący światła awaryjne podczas mocnego hamowania i automatycznie dezaktywujący je, kiedy przestaniesz hamować. Dodatkowo nowe kierunkowskazy pełnią funkcję świateł obrysowych by zaznaczyć sylwetkę pojazdu zwłaszcza w nocy lub warunkach niskiej widoczności.  

Zoptymalizowany Cornering-ABS i kontrola trakcji są standardowym wyposażeniem wszystkich trzech modeli Tigera 900. Wspólnie z przepustnicą Ride-by-Wire, poziom wsparcia może być zmieniony dzięki czterem trybom jazdy – Road, Rain, Sport i Off-Road. 

GT Pro ma pięć trybów jazdy, z dodatkowym, konfigurowalnym trybem Rider, który pozwala dostosować ustawienia do preferencji i stylu jazdy motocyklisty. Rally Pro to sześć trybów jazdy, z dodatkowym Off-Road Pro dezaktywującym ABS i kontrolę trakcji, tak by zdolności Tigera 900 Rally Pro mogły być w pełni wykorzystane w terenie. 

Nowy, ulepszony układ hamulcowy automatycznie rozkłada siłę hamowania pomiędzy przedni a tylny hamulec, działając w harmonii ze zoptymalizowanym systemem Cornering-ABS, żeby poprawić stabilność podczas mocnego hamowania i znacząco zredukować drogę do zatrzymania. 

Sprzęgło Triumph Slip & Assist jest na wyposażeniu wszystkich trzech modeli Tiger 900, gwarantując lekką pracę klamki i redukując zmęczenie kierowcy, zwłaszcza w zatłoczonym ruchu miejskim lub technicznym terenie. Ten system poprawia takżę kontrolę nad przyczepnością tylnego koła podczas nagłego hamowania, wspierając płynne i pewne wchodzenie w zakręty na różnego rodzaju nawierzchniach. 
Modele Pro są wyposażone także w quickshifter Triumph Shift Assist. Pozwala on na zmianę biegów w górę i dół bez użycia sprzęgła, dzięki czemu przyspieszenia i redukowanie prędkości jest super-płynne. 

System komunikacji My Triumph jest standardowy dla wszystkich modeli Tiger 900. Muzyka, telefon oraz nawigacja są dostępne przez nowy, intuicyjny i łatwy do odczytania 7” wyświetlacz TFT, sklejony ze szkłem dla ostrego, nie odblaskowego obrazu. Podgrzewane manetki, siedzenie oraz system kontrolowania ciśnienia w oponach (TPMS) są standardowe dla modeli Pro. 

WIĘCEJ KOMFORTU 


Siedzenie zostało przeprojektowane żeby poprawić komfort podczas długodystansowych podróży, z zachowaniem łatwości poruszania się motocyklisty podczas szukania idealnej, ergonomicznej pozycji. Wszystkie modele posiadają 20 mm regulacji wysokości siedzenia, a modele Pro podgrzewane siedzenia, dla uzyskania optymalnego komfortu, niezależnie od panującej aury. 

Nowy, amortyzowany system mocowania kierownicy dodaje komfortu podczas jazdy, a pozycja kierownicy w Rally Pro została przesunięta o 15 mm w stronę kierowcy. Ta niewielka zmiana podnosi komfort podczas jazdy na siedząco, zwiększają kontrolę i precyzję prowadzenia w pozycji stojące, w trakcie jazdy w terenie. 

Nawet kształt 20-litrowego zbiornika paliwa był starannie przemyślany, aby dostarczać idealną pozycję siedzącą, bez kompromisów w kontroli nad motocyklem podczas jazdy na stojąco. Regulowana w zakresie 50 mm szyba z pięcioma ustawieniami zapewnia, że każdy motocyklista będzie czuł idealną ochronę przed wiatrem przy większych prędkościach. 

WIĘCEJ CHARAKTERU 


Agresywny styl Tigera i charakterystyczny, skoncentrowany na przygodzie wygląd został zaktualizowany i wyostrzony. Nowe nadwozie ma teraz bardziej czysty i zintegrowany design, który widać w całym motocykl, od dziobu, przez kokpitu, po panele boczne. 

Trzy uderzające, nowe malowania i grafiki dostępne są dla każdego modelu. GT i GT Pro występują w kolorze Snowdonia White jako standard, z dwoma opcjami premium, Graphite & Sapphire Black oraz Carnival Red & Sapphire Black. Rally Pro dostępne jest w kolorze Carbon Black & Sapphire Black, z opcją wybrania malowania Ash Gray & Intense Orange lub Matt Khaki Green & Matt Phantom Black. 

AKCESORIA 


Ponad 50 akcesoriów i cztery pakiety są dostępne dla nowej gamy Tiger 900. W pełni wyposażony pakiet Performance oferuje nowy tłumik Akrapovič, pierwszy z całej linii wspólnie zaprojektowanych układów wydechowych. Lekki, tytanowy design z karbonową końcówką sprawia, że nowy tłumik oferuje 1 kg oszczędności masy i jeszcze lepszy dźwięk. Pakiet zawiera przednie i tylne „pływające” kierunkowskazy z nową funkcją świateł obrysowych oraz obrabiane maszynowo podnóżki typu adventure. 

Pakiet Protection zawiera kluczowe akcesoria, w tym dolne i górne gmole silnika, tank pad, osłonę pompy, osłony widelca, terenową osłonę chłodnicy oraz przedniej lampy. Pakiety Trekker i Expedition to dwa różne, skrojone na wymiar opcje bagażu na długodystansowe podróże lub wyprawy przebiegające poza utartym szlakiem. 

NA DRODZE 


Główny dyrektor ds. produktów Triumph, Steve Sargent, powiedział: „Tiger 900 już ma doskonałą reputację jako zdobywca nagród i konkurencyjny motocykl rajdowy, odnosząc sukcesy zarówno wśród motocykli produkcyjnych, jak i specjalnie zbudowanych maszyn terenowych. Tiger 900 Rally Pro był używany przez mistrza świata enduro Ivána Cervantesa, zdobywając tytuły mistrza na rajdzie Baja Aragón, rajdzie 1000 Dunas Raid i Enduro Bassela w 2022 roku. 
Z tak imponującym rodowodem musieliśmy postawić sobie wysokie cele, aby poprawić nowego Tigera 900. Skoncentrowaliśmy się na podniesieniu poziomu w kategorii adventure do 1000 cm³. W efekcie dostarczamy znaczny skok osiągów, większe możliwościami, lepszy komfort na cały dzień jazdy oraz agresywniejszy styl i pewnością siebie". 

CENY: 
  • Tiger 900 GT -  64 995 zł 
  • Tiger 900 GT Pro - 72 995 zł 
  • Tiger 900 Rally Pro - 75 995 zł 

Zamówienia mogą być składane w salonach Triumpha, motocykle pojawiają się u dealerów w lutym 2024 roku. 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW 
Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro / Tiger 900 Rally Pro 

  • Rodzaj Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym 
  • Pojemność 888 cm³ 
  • Średnica 78.0 mm 
  • Suw 61.9 mm 
  • Stopień sprężania 13.0:1 
  • Maksymalna moc 108 KM 
  • (79.5 kW) @ 9,500 obr./min 
  • Maksymalny moment obrotowy 90 Nm @ 6,850 obr./min 
  • Układ zasilania Wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa 
  • Układ wydechowy Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, niski, tłumik ze stali nierdzewnej montowany od boku 
  • Układ napędowy Łańcuch o-ring 
  • Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, Triumph Slip & Assist 
  • Skrzynia biegów 6 biegów  


PODWOZIE 

 Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro / Tiger 900 Rally Pro 
  • Rama Główna rama z rur stalowych, skręcany, aluminiowy subframe 
  • Wahacz Dwustronny, odlewany z aluminium 
  • Przednie koło Odlewane z aluminium, 19 x 2.5 cala(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) Szprychowe, bezdętkowe, 21 x 2.15 cala(Tiger 900 Rally Pro)
  • Tylne koło Odlewane z aluminium, 17 x 4.25 cala(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) Szprychowe, bezdętkowe, 17 x 4.25 cala(Tiger 900 Rally Pro)
  • Przednia opona Metzeler TouranceTM Next, 100/90-19(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) Battlax Adventure 90/90-21(Tiger 900 Rally Pro)
  • Tylna opona Metzeler TouranceTM Next, 150/70R17(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) Bridgestone Battlax Adventure 150/70-R17(Tiger 900 Rally Pro
  • Przednie zawieszenie W pełni regulowany widelec upside down Marzocchi 45 mm z manualną regulacją odbicia i kompresji i skokiem 180 mm(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) Widelec Showa 45 mm upside down, manualna regulacja napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, skok 240 mm(Tiger 900 Rally Pro
  • Tylne zawieszenie Amortyzator Marzocchi z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 170 mm skoku(Tiger 900 GT) Amortyzator Marzocchi z elektroniczną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 170 mm skoku(Tiger 900 GT Pro) Amortyzator Showa z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 230 mm skoku(Tiger 900 Rally Pro
  • Przedni hamulec Podwójne, pływające tarcze hamulcowe 320mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema Monobloc. Radialnie mocowana pompa hamulcowa, zoptymalizowany Cornering ABS 
  • Tylny hamulec Pojedyncza tarcza 255mm. Zacisk z jednym tłoczkiem, zoptymalizowany Cornering ABS 
  • Przyrządy Kolorowy wyświetlacz 7” TFT z systemem łączności My Triumph Connectivity 
 

WYMIARY I MASY 

Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro / Tiger 900 Rally Pro 
  • Długość 2305 mm(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) 2317 mm(Tiger 900 Rally Pro)
  • Szerokość z kierownicą 930 mm(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) 935 mm(Tiger 900 Rally ProTiger 900 Rally Pro)
  • Wysokość bez luster Regulowana 1410 mm - 1460 mm(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) Regulowana 1452 mm - 1502 mm(Tiger 900 Rally Pro
  • Wysokość siedzenia Regulowana 820 - 840 mm(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) Regulowana 860 - 880 mm(Tiger 900 Rally Pro)
  • Rozstaw kół 1556 mm(Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro) 1551 mm(Tiger 900 Rally Pro)
  • Kąt pochylenia główki ramy 24.6° 24.4°  
  • Wyprzedzenie TBC TBC 
  • Masa z płynami 219 kg(Tiger 900 GT)  222 kg(Tiger 900 GT Pro) 228 kg(Tiger 900 Rally Pro)
  • Zbiornik paliwa 20 litrów 

SPALANIE I NORMY EMISJI SPALIN 

Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro / Tiger 900 Rally Pro 
  • Spalanie** 4.7 litra / 100 km 
  • CO2** 108 g/km 
  • Standard** EURO 5+ 
Emisja CO2 i spalanie mierzone zgodnie z regulacją 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. 
**Nie dotyczy rynków AU/NZ 

SERWIS 

Tiger 900 GT / Tiger 900 GT Pro / Tiger 900 Rally Pro 
  • Interwał serwisowy 10,000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. 

Informacja prasowa