Testujemy Kymco maxxer 300, sportowego quada dla początkujących!

OFFROAD: Jak zacząć jeździć na quadach/atv?

Offroad Quady cz.I - czyli wszystko na temat tego jak zacząć swoją przygodę z quadami. Jaki sprzęt w rozsądanych pieniądzach można kupić w polskich realiach. Lepiej zainwestować w sprzęt nowy, czy używany. Porównujemy tajwański sprzęt do japońskich quadów.

W dzisiejszym odcinku pokażemy wam ciekawy, budżetowy sprzęt jakim jest Kymco Maxxer 300. Jest on w posiadaniu Marcina juz od 4 lat, więc wiemy też coś na temat jego serwisowania. Co ważne: jest to quad przystosowany do rejestracji w polsce - w pełni wyposażony (światła, licznik, 2 osobowy). Niewielka pojemność skutkuje także niską masą własną pojazdu, co zdecydowanie będzie pomocne przy pierwszych próbach offroadowych.

Spalanie: całość dzięki niskiej masie i stosunkowo zrywnym silniku - zapewnia całkiem sporo frajdy przy zachowaniu niskiego spalania, potrafi spalić nawet o połowę mniej paliwa niż konkurencja w postaci yamahy grizzly. A to naprawdę świetny wynik!

Serwis: Kymco maxxer 300 jest stosunkowo bezawaryjnym quadem, przy zachowaniu odpowiedniego serwisowania. Dzięki temu że silnik nie jest mocno nadwyrężony, zaś jego produkcja oparta jest na markowych podzespołach - podstawowy serwis ogranicza się do regularnych wymian oleju wraz z filtrami oleju i powietrza (!). Oprócz tego standardowo łańcuch, klocki hamulcowe czy ogumienie.

Konkurencja: Maxxer 300 to bezpośredni konkurent Lucky Stara. Jest od niego węższy (przez co może być nieco mniej stabilny na wirażach), za to oferuje bardziej komfortowe zawieszenie i lepsze hamulce. Obu producentów zapewnia podobnie rozbudowany serwis w Polsce, przy czym kymco jest szerzej znane w świecie jednośladów.

Dane techniczne

Wymiary [dł./szer./wys. (mm)] 1710/1135/1150
Rozstaw osi (mm) 1180
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) 213
Silnik 4-suwowy
Poj. skokowa (ccm) 271
System chłodzenia ciecz
Układ zasilania gaźnik
Moc (KM) 19,9
Max. moment obr. (Nm) 21,6
Przełożenie skrzyni biegów F/N/R
Zbiornik paliwa (L) 13
Przeniesienie napędu CVT ; 2x4 ; łańcuch
Rozmiar opon przód 21x7-10''
Rozmiar opon tył 20x11-9''
System hamulcowy - typ (przód/tył) 2 x tarcza / tarcza
Układ hamulcowy - średnica (mm) 180 / 220
Homologacja na hak nie
Dostępna kolorystyka pomarańczowy, czarny
Homologacja drogowa tak (2 osoby)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!

Zobacz także

Kawasaki KFX700 Test wagi ciężkiej (video)
Igor Zienkiewicz Zawodnik MX
Suzuki LTZ 400 - Video Test Offroad
Hyosung GV125C Aquila