Suzuki wychodzi z cienia? - Tokyo Motor Show 2015

28 października w Japonii, w Makuhari Messe – prefekturze Chiba – już po raz 44. odbędzie się Tokyo Motor Show. Kraj kwitnącej wiśni zawrze od motocyklowych ciekawostek i nowości. Tym razem przyglądamy się zapowiedziom Suzuki.

Dwunastodniowa wystawa jest organizowana przez Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (JAMA) i jest jedną z pięciu najważniejszych i najbardziej prestiżowych imprez tego typu na świecie. Pomimo nazwy organizatora, na równi obok samochodów prezentowane są także i motocykle (przeczytaj więcej o propozycjach Hondy, Kawasaki i Yamahy).

100 lat!

Według oficjalnych informacji, które przekazało Suzuki, motywem przewodnim stoisk spod znaku czerwonej „S’ki” będzie slogan „Następna setka Suzuki”. Nawiązuje on już do roku 2020, w którym to producent z Hamamatsu będzie obchodził setną rocznicę rozpoczęcia swoich działań w przemyśle motoryzacyjnym. Przedstawione modele koncepcyjne mają za zadanie pokazać publiczności doświadczenie zdobyte przez markę na przestrzeni wieku i zasygnalizować kierunek rozwoju na przyszłość. Niestety Suzuki skupiło się bardziej na samochodach, niż motocyklach.

Skuter z walizką

Według oficjalnych informacji na targi Tokyo Motor Show przygotowano dziesięć dobrze znanych motocykli produkcyjnych oraz dwa pojazdy koncepcyjne. Pierwszym z nich ma być nowy skuter Suzuki Hustler Scoot– filigranowych rozmiarów pięćdziesiątka przypominająca Yamahę Giggle. Wygląd motoroweru łączy ze sobą nowoczesność jak i stylistykę retro. Ciekawym rozwiązaniem jest kufer na bagaż montowany pod siedzeniem, który możemy zaczepić w przestrzeni na nogi. Dzięki temu zyskujemy jeden dodatkowy schowek.

"Concept GSX ma być kokonem z którego wylęgnie się dusza przyszłych maszyn sportowych i drogowych" - ach te Suzuki...

GSX bliższy Hayabusie?

Drugi eksponat nosi nazwę „Concept GSX”. Ciężko nazwać go motocyklem, ponieważ jest to jedynie rzeźba prezentująca nurt stylistyczny serii GSX, który ma zostać wykorzystany w najbliższych latach. Suzuki stawia sobie za cel produkowanie rzędowych silników będących idealnym połączeniem najlepszych osiągów z wytrzymałością i niskim spalaniem. Przy tym wszystkim mają to być silniki „przyjazne użytkownikom”. Concept GSX ma być kokonem z którego wylęgnie się dusza przyszłych maszyn sportowych i drogowych. Japończycy od zawsze słyną z nietypowych metafor związanych z naturą ale czy z tego kokonu wylęgnie się motyl będący nowym obiektem pożądania motocyklistów? Suzuki nie raz udowodniła, że to potrafi.

Wśród modeli produkcyjnych znajdziemy następujące sprzęty: Suzuki GSX1300R Hayabusa, V-Strom 1000 ABS, GSX-S1000 ABS, GSX-S1000F ABS, GSR250, DR-Z50.