Scottoiler V System


Cała historia zaczęła się ponad 25 lat temu, kiedy Scott jeździł w długie trasy i robił to często. Robił to oczywiście jednośladem, a jego celem było odwiedzanie dziewczyn. Czy może być coś przyjemniejszego? Na pewno nie częste oliwienie łańcucha. Wówczas nie mieli spreyów w puszce, a więc była ta czynność wyjątkowo upierdliwa. Lenistwo jest matką wynalazków - Scott dla własnej wygody skonstruował pierwszą automatyczną olejarkę.

V System

Od tego czasu, sporo lat upłynęło i pierwsze olejarka przeszła szereg modyfikacji, aby ostatecznie otrzymać formę którą znamy dzisiaj. Podstawowa wersja V System działa na podciśnienie i odpowiednio wyregulowana naoliwia nasz łańcuch z częstotliwością 1 kropli na minutę. To w zupełności wystarczy aby utrzymać łańcuch w dobrej kondycji. 

Czy trudno takie coś zamontować? Majsterkowicz-Amator powinien zmieścić się w 60 minutach. Jeżeli jednak do garażu wchodzisz tylko po to, aby wyprowadzić motocykl - w Warsztacie nie powinni skasować Ci więcej niż 70 zł za montaż. Nie potrzeba też do tego żadnych specjalnych narzędzi. 

Scottoiler ma znacznie przedłużyć żywotność całego napędu.

Mówi się, że nawet 7 krotnie. To już byłby bardzo imponujący wynik. Ale wystarczy, że zaoszczędzimy 3 wymiany napędu, aby koszt zakupu i eksploatacji nam się zwrócił, a olejarka zaczęła na siebie zarabiać. 

Najpoważniejsze zarzuty kierowane pod adresem Scottoiler

Plama oleju gdy stoimy na czerwonym 

Tak, to poważny zarzut - i potwierdzony w poprzednich wersjach. Gdy silnik chodził, a motocykl stał - olejarka dalej pracował. Aktualny system Scottoiler jest już sprytniejszy i otwiera się dopiero po odkręceniu przepustnicy. Gdy obroty spadają do poziomu biegu jałowego, zawór się zamyka. 

Olejenie opony

To także się zdarzało, jednak zależy od odpowiedniego ustawienia dozowania oleju. Jeżeli było ono za duże, ten problem mógł wystąpić. Prawidłowa dawka to 1 kropla na minutę i opona powinna być czysta. 

Szybko się kończy olej

Butelka 250ml jak zapewnia producent ma wystarczyć na pokonanie 4 000 km. Koszt butelki to 29 zł. Czyli tyle ile typowej puchy ze smarem. Brzmi dobrze. 

Koszt urządzenia?

Podstawowa wersji V System to koszt 499 zł. Do niektórych motocykli będziemy jednak zmuszeni kupić droższą, elektroniczną wersję - która kosztuje już ok 1000zł. Przed kupnem warto się upewnić, która wersja pasuje do naszej maszyny. 

Materiał sponsorowany

Zobacz także