Romet RCR 125 (2016)

Opinia: 4.3/5

Liczba głosów: 24

Opinie o Romet RCR 125

Silnik: 3.9
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 3.7
Frajda z jazdy: 4.3
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 3/5 | Autor: Niezadowolony
Mam przejechane nieco ponad 1000 km i do tego czasu moto był już chyba 4 razy w serwisie. Łączny czas spędzony w serwisie to około 20 - 30 dni, dodatkowo czas który motocykl stał w garażu z powodu usterek w oczekiwaniu na możliwość podjechania do serwisu to jakieś 15 dni. Z początku absolutny brak części zamiennych. Z poważniejszych usterek mogę wymienić: hamulce przednie (krzywe tarcze od nowości), hamulce tylne (wyciek płynu hamulcowego przez zaworek przy szczęce po odebraniu motocykla z serwisu), jajowata zębatka przy kole tylnym, prędkościomierz (przestał działać po niecałych 40 km), wskaźnik poziomu paliwa pokazuje totalne głupoty, luźne elementy (np zbiornik paliwa), złamana szpilka wydechu wewnątrz otworu, luzujace się, wypadające śruby i nakrętki (zgubiłem już 3, około 8-10 było mocno luźnych, jedna się okręcała). Po za tym przy wyższych obrotach bardzo nieprzyjemnie, metalicznie dzwoni, rzęzi, jeszcze nie wiadomo co. Ogólną ocenę dałbym 2 z tego powodu że nie da się na tym jeździć - mnogość awarii. Gdyby nie opisane mankamenty byłbym zadowolony i dał solidne 4.
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (4)
2016-12-04 20:35:44 | Autor: mam
Wiadomo nie od dziś że kupując chińczyka należy wszystko samemu posprawdzać. Ja kupiłem swojego RCR-a w październiku i przed pierwszą jazdą zdemontowałem zbiornik oraz siedzisko i sam posprawdzałem wszystkie połączenia śrubowe oraz kostki elektryczne. Jak na razie motorek jeździ bez zarzutu a zrobiłem nim ponad 150 km. Oczywiście najbliższy sezon będzie testowy.
Ocena: 3/5 | Autor: Na złom z nim
Mój egzemplarz nie nadaje się do użytku. Po pierwszych kilometrach (13,8km) zaczął klepać, zawory wymagały regulacji. Serwis zrobił, działało wszystko ok przez 15km (słownie: piętnaście). Znów to samo, tyle że tym razem głośniej. Frajda z jazdy, jak nie klepią zawory to można powiedzieć, że występuje :).
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
2016-08-28 18:51:42 | Autor: Gość
Zatarty wałek rozrzadu. Do wymiany razem z głowicą. W nowym sprzęcie. TANDETA.
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Drugi raz urwana szpilka wydechu. Tragedia kolejne 2 tyg bez moto. Ogólnie więcej nie kupie nic od ROMETA
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: don
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 2/5 | Autor: Gość
Budżetowy badziew, ale za taką cenę czego się spodziewać...
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Karol
Bardzo przyjemna maszyna. Bardzo stabilnie się prowadzi. Jazda nim to czysta przyjemność. Polecam go każdemu kto ma tylko prawko na kat. B. ;-)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Mariusz
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 2/5 | Autor: kupiłem tego żółwia
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: mikimaus
ja tyn bober nie je zly jak je taki wytrzymaly jak moj stary komarek
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: Tymex
Całkiem nieźle, ale mogłoby być jeszcze lepiej
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (17)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (11) | Nieprzydatna (27)
2016-06-02 12:34:17 | Autor: Gość
Po przejechanych 1500km sprzęt 2tyg już na warsztacie. Szpilka na głowicy sama się ułamała prawie odleciał mi wydech. Ogólnie motorek fajny gdyby nie rometowa jakość

Spalanie: 3.45

Dodaj
Ilość raportów: 8

Spalanie Romet RCR 125

Minimalne: 2.47

Średnie: 3.45

Maksymalne: 4.45

Recenzja: Romet RCR 125


Romet zdecydowanie uderza w rynek Cruserów klasy 125 - prezentując świetnie wyglądającego bobbera, z mocnymi radialnymi zaciskami oraz dwucylindrowym silnikiem. 

Bobber style

RCR niezależnie od tego czy spokojnie sunie przed siebie, czy też stoi grzecznie zaparkowany - zwraca na siebie uwagę. Nisko poprowadzona, muskularna i surowa linia nadwozia. Gruba, wąska kierownica i nisko osadzona okrągła lampa. Z tyłu mamy gładko schodzący błotnik z pięknie wkomponowaną lampą w technologi LED. Nie znajdziemy tutaj nadmiernej ilości sztucznego chromu, czerń wygląda dobrze i nieźle zgrywa się ze sobą - motocykl wygląda agresywnie i przyjemnie. Do tego gruba przednia opona i czarne matowe klamki. Tutaj wszystko się ze sobą zgrywa. 

Mimo swojego muskularnego wyglądu - motocykl nie jest duży. Jest niski, szeroki. Siedzimy na nim lekko pochyleni do przodu. Wszystko to sprawia, że będzie to wygodna maszyna dla ludzi o wzroście od 1.50 do 1.80. Powyżej tego wzrostu, będzie już ciężko siedzieć na równi ze swoimi kolanami. 

Trochę więcej niż standard 

Bobberowy Romet oferuje nam całkiem sporo poza swoim wyglądem. Z przodu mamy grube zawieszenie typu Upside down (twarde), które podkreśla surowy i twardy charakter tej maszyny, jednocześnie dobrze radząc sobie z dziurami. Za przyspieszanie odpowiada dwucylindrowy silnik o mocy 11.5 KM z niezłym dołem, a hamulce to dwa czterotłoczkowe radialne zaciski z przodu! Pytanie - po co taka siła hamowania? Bo można! Bo wygląda, bo dlaczego by nie? 

Silnik pracuje kulturalnie, nie powodując drgań - przyspiesza sprawnie do okolicy 80km/h. Później zaczyna się już walka z ciężarem maszyny, która kończy się w okolicach 105km/h. Jednak, jeżeli myślicie o dłuższym podróżowaniu musicie się przyzwyczaić że 90 to rozsądny max. 

Mocne uderzenie

Romet z modelem RCR 125 mocno wszedł w rosnący rynek Cruiserów klasy 125 - nie jest to motocykl kompletnie pozbawiony wad (zobacz nasz video test), natomiast w cenie 9000zł to istna perełka wśród ofert podobnego typu - oryginalny styl, dobre zawieszenie i hamulce, przyzwoity silnik. Romet z całą pewnością ma czym przyciągać klientów. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Romet RCR 125 (2016) vs Zipp VZ-4 125 (2016)

Romet RCR 125 (2016)Zipp VZ-4 125 (2016)

Cagiva Planet 125 (1998 - 2003) vs Romet RCR 125 (2016)

Cagiva Planet 125 (1998 - 2003)Romet RCR 125 (2016)

Romet RCR 125 (2016) vs Junak CR 125

Romet RCR 125 (2016)Junak CR 125

Romet RCR 125 (2016) vs Junak 609 125 (2015)

Romet RCR 125 (2016)Junak 609 125 (2015)

Dane techniczne Romet RCR 125

Osiągi

Moc max.
11.5 KM
Max. moment obrotowy
8.0 Nm / 5500 rpm
V-max
95.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
Wielotarczowe, mokre, manualne
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2245 x 856 x 1143 mm
Rozstaw osi
1390 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
162.0 kg

Zawieszenie

Przód
upside down
Tył
podwójny amortyzator gazowoolejowy

Hamulce

Przód
Podwójne tarcze, 2-tłoczkowe zaciski
Tył
Pojedyncza tarcza,

Silnik

Typ
dwucylindowy rzędowy 4 zaworowy, OHC
Pojemność skokowa
125.0 ccm

Eksploatacja Romet RCR 125

Opony

Opona przód
110/70-17
Opona tył
140/70-17