Spalanie: 2.75
Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Romet Division 125

Minimalne: 2.18

Średnie: 2.75

Maksymalne: 3.26

Opinie o Romet Division 125

Opinia: 4.3/5

Liczba głosów: 11

Silnik: 4.3
Hamulce: 3.8
Bezawaryjność: 4.2
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: mario
super polecam
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
2018-07-12 12:32:23 | Autor: Gość
Posiadam i jestem zadowolony.
Ocena: 5/5 | Autor: Dz
Mam przejechane 6000 km i wszystko jest jak nowe. Dobra jakość. Super wygląd. Przeglądy robię regularnie tj. sam olej.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Romet Division 125 - Test

Przede wszystkim - Romet Division 125 kosztuje 6999zł, więc jest trzy razy tańszy niż japońska konkurencja. Zobaczymy na czym zaoszczędzono, jak się nim jeździ i ile jest wart motocykl za 7 tys. zł.  

Designersko, Efektownie i... całkiem przyzwoicie

Division 125 gra sportowego naked bike'a i trzeba przyznać - w niebieskim mu do twarzy. Motocykl jest zgrabny, plastiki wyglądają na dobrze spasowane - nic nie odstaje i nie trzeszczy. Cała konstrukcja jest spójna. Duże, ładne kierunkowskazy w technologii Led znacznie poprawiają naszą widoczność w ruchu miejskim, a jednocześnie nie psują wyglądu. Zgrabny i lekki tył z uchwytem dla pasażera oraz tablica rejestracyjna połączona z błotnikiem - Divisiona naprawdę nie można nazwać brzydactwem.

Na kokpicie sporo się dzieje

Kokpit jest podzielony na dwie części. Po lewej stronie mamy analogowy prędkościomierz a po prawej elektroniczny wyświetlacz. Sam prędkościomierz jak w tej klasie bywa, ma swoje drgania i nie jest super precyzyjny. Da się jednak spokojnie określić prędkość z jaką się poruszamy.

Bardzo dobre wrażenie natomiast robi wyświetlacz elektroniczny. Jest tam naprawdę sporo ciekawych informacji. Najważniejszą z nich, prócz oczywiście obrotomierza - będzie zdecydowanie wyświetlacz zapiętego biegu. Taki gadżet przyda się wszystkim, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z motocyklami. Z przydatniejszych rzeczy są także: wskaźnik paliwa w zbiorniku, zegarek oraz 2 przebiegi.

Mała masa i duża poręczność

Masa motocykla na poziomie 144 kg to kolejny atut maszyny. Motocyklem bez problemu można przeciskać się w korkach, podjeżdżać pod krawężniki i przestawiać go na postoju. Żadna z tych czynności, jak to przy 125 nie powinna przyczynić się do zadyszki, niezależnie od tego, czy zjedliście drugie śniadanie. Dodatkowo, dzięki niewielkim wymiarom można go zaparkować praktycznie wszędzie. Zawracanie w wąskiej uliczce? Żaden problem.

Najsłabsze ogniwo

Skrzyni biegów precyzyjną nazwać nie można. Podczas wbicia "jedynki" dźwignia nadal pozostaje luźna, przez co mamy wrażenie, że wbiliśmy luz. Sam przeskok między jedynką, a dwójką jest bardzo długi, przez co bardzo często udaje nam się załączyć luz, zamiast oczekiwanej dwójki. Żeby było ciekawiej - podczas postoju, znalezienie "N'ki" nie jest już takie łatwe i chwile nam to zajmie.

Wbijanie i zbijanie wyższych biegów (3,4,5) nie stanowi już problemów i działa tak jak powinno.

To co nas najbardziej denerwowało podczas jazdy Rometem, to podnóżek bez sprężyki. Efekt tego był taki, że bardzo często podczas wsiadania na motocykl - podnóżek poruszony nogą wędrował do góry. Chwilę później - po ruszeniu, okazuje się, że nie mamy na czym położyć stopy i i rozpoczyna się karkołomne motanie nogą, w celu przywrócenia pierwotnej pozycji podnóżka. A wystarczyłaby prosta sprężynka...

Dane techniczne Romet Division 125

Osiągi

Moc max.
11.5 KM / 7500 rpm
Max. moment obrotowy
11.3 Nm / 6500 rpm
V-max
95.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
15.0 L

Silnik

Typ
jednocylindrowy, czterosuwowy
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
Wielotarczowe, mokre,
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2040 x 780 x 1100 mm
Rozstaw osi
1380 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
144.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
161.0 kg
Rama
Stalowa

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy
Tył
centralny amortyzator, stalowy wahacz

Hamulce

Przód
tarczowy hydrauliczny
Tył
tarczowy hydrauliczny

Eksploatacja Romet Division 125

Opony

Opona przód
100/80-17
Opona tył
130/70—17

Romet Division 125 (2014 - 2016)Junak RS 125 (2015)

Romet Division 125 (2014 - 2016)Junak RS 125 PRO (2016)

Romet Division 125 (2014 - 2016)Romet Z-One R 125 (2017)

Romet Division 125 (2014 - 2016)Junak 123 125 2015

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności