Spalanie: 3.73
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Romet ADV 400

Minimalne: 2.50

Średnie: 3.73

Maksymalne: 4.43

Opinie o Romet ADV 400

Opinia: 4.0/5

Liczba głosów: 4

Silnik: 3.8
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 3.8
Frajda z jazdy: 4.3
Przyciąganie wzroku: 3.8
Ocena: 4/5 | Autor: Tobiasz
Całkiem przyjemna maszyna, dobra na początek. Niewielkie spalanie, łatwy w jeździe w lekkim terenie.
Skomentuj | Przydatna (8) | Nieprzydatna (6)
Ocena: 4/5 | Autor: Kazik
Za te pieniądze naprawdę fajny sprzęt i co najważniejsze nowy.jakość wykonania raczej bez uwag zrobiłem już 7000km jak na razie bez problemowo.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Romet ADV400

ADV400 to krok w większą pojemność i jednocześnie prestiżową grupę adventure. Nic więc dziwnego, że ten model jest jedną z głównych gwiazd Rometa, która towarzyszy im na każdej imprezie. 

Pierwsza jazda

Biorąc to wszystko pod uwagę, a także fakt - że ten motocykl uczestniczył w wyprawie przez Bałkany, gdzie na strzał pokonał bezawaryjnie 5 000 km, miałem wobec ADV'a 400 wysokie wymagania. Pierwsza jazda odbyła się w Bieszczadach, na Romet Event 2017, chwilę po oberwaniu chmury na wąskich dróżkach asfaltowych. Sprzęt okazał się znacznie wyższy niż się spodziewałem, do tego wąskie opony i mokry, brudny asfalt. Nie czułem się na nim specjalnie komfortowo. Zamiast świetnej przygody, spięty przejazd. 

Drugie podejście 

Jednak sporo zmieniło się tydzień później - kiedy to największy z Rometowej rodziny ADV trafił do naszej redakcji na test. Dobra pogoda, znane zakręty i bezdroża. Tak, teraz zabawa zaczyna się na nowo, a motocykl okazał się dużo przyjemniejszy w obyciu niż poprzednio. 

ADV400 - Fun dla początkujących. 

400 setka to wysoka, bardzo wąska maszyna i w przeciwieństwie do swojego mniejszego brata - ADV250, posiada więcej właściwości offroadowych. Łatwiej jest nim zjechać z szosy na mniej utwardzoną drogę i kontynuować zabawę. 

To największa zaleta tego sprzętu, jest łatwy. Jeżeli do tej pory (tak jak ja) nie miałeś zbyt wiele wspólnego z jazdą offroadową, to pakowanie się na duże turystyczne enduro i próba zjechania na pobliskie bezdroża okaże się wyjątkowo zaskakującą i paskudnie rozczarowującą przygodą. Dlaczego? Bo to wielkie, ciężkie maszyny i aby dobrze nimi latać poza asfaltem, potrzeba sporego doświadczenia. 

ADV400 jest lżejszy, obuty z lekkie gmole, które sprawdzą się podczas upadania na miękkim podłożu. Do tego posiada silnik o niedużej mocy, ale umożliwiający sprawne poruszanie się w lekkim terenie. To idealny zestaw, aby zacząć bezpiecznie i niedrogo bawić się w podróżne terenowe.

Tylko 28 KM?

Ale jak to? Przecież ADV250 posiada 25 koni, a 400setka tylko 28? Tak, to prawda i też byliśmy tym faktem nieco zaskoczeni. Optymalnie byłoby, gdyby maszyna posiadała jakieś 38 KM, wtedy zyskała by lepsze przyspieszenie i prędkość maksymalną. Ale mamy nasze 28 koników i jak to jeździ? 

Mimo pozornie niewielkich różnic - 400-tka, jest znacznie żwawsza niż 250. Znacznie lepiej przyspiesza, a prędkościomierz jest precyzyjny. To co daje nam większa pojemność to większa elastyczność silnika - moment obrotowy, dostępny jest już w okolicach 5.000 rpm i to on napędza naszego Rometa. Pomimo niewielkich liczb, potrafi to robić sprawie, szczególnie w lekkim terenie. Na szosie, dynamika silnika pozwoli nam na sprawne wyprzedzenie ciężarówek i co wolniejszych aut osobowych. V-max? Ok 140 km/h, choć producent podaje mniej. 

Kultura pracy

Silnik to niewysilony singiel, więc ma dokładnie taką kulturę pracy. Lubi wibrować, zatrząść się i kopnąć z dołu. Jazda przypomina to co znamy z XTX660, z tym że motocykl jest lżejszy i posiada mniej mocy. 

W podróż? 

Głównym zadaniem ADV'a jest podróż. Ale prawdę mówiąc, nastawiałbym się raczej na krótkie odcinki (400 km) na kiepskich drogach - niż robienie 800 kilometrów na strzał po autostradzie. Dlaczego?

Ponieważ tak jak wspominałem, Romet jest wąski, więc kanapa po kilku godzinach zacznie uwierać nasz tyłek. Do tego dochodzi skromna ochrona przed wiatrem i niska prędkość maksymalna. Owszem, da się tym sprzętem rozpędzić do 140 km/h - tyle, że faktyczna, przyjemna prędkość przelotowa to ok 100-110km/h. Lepiej więc wybierać krótsze, bardziej widokowe trasy z niekoniecznie dobrym asfaltem. 

Romet ADV400 pozwoli nam wjechać prawie wszędzie, a przy tym będzie spalał 4L paliwa. To jego dobre strony.  

Dane techniczne Romet ADV 400

Osiągi

Moc max.
28 KM / 6500 rpm
Max. moment obrotowy
30.8 Nm / 5000 rpm
V-max
137 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
16 L

Silnik

Typ
1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy
Pojemność skokowa
397 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2205 x 810 x 1350 mm
Rozstaw osi
1460 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
162 kg

Zawieszenie

Przód
amortyzator teleskopowy, regulacja
Tył
centralny amortyzator olejowy

Hamulce

Przód
258 mm tarcza
Tył
240 mm tarcza
Abs
Tak

Eksploatacja Romet ADV 400

Opony

Opona przód
90/90-21
Opona tył
130/80-18

Romet ADV 250 (2016)Romet ADV 400 (2017)

Romet ADV 400 (2017)Bajaj Dominar 400 (2017)

Honda CB 500FRomet ADV 400 (2017)

Honda CB 500X (2013)Romet ADV 400 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności