Kawasaki Z 900 - legenda powróci z turbo?

Kawasaki zarejestrowało znak handlowy Z900RS. Wszystko wskazuje na to, że szykuje się mocne wejście Zielonych z klasycznym nakedem w roli głównej. I to zapewne z turbodoładowaniem.

Stylistyka retro jest na topie - pisaliśmy to nie raz, powtórzmy po raz kolejny. Kawasaki póki co zdawało się ignorować sentymentalne skłonności rynku i modę na klasyczne motocykle. Oczywiście jest seria Kawasaki W800, oraz Vulcan, ale to motocykle które będą produkowane niezależnie od trendów i epoki. Tymczasem dziś coraz więcej ludzi oczekuje motocykli pokroju cafe racera, z osiągami współczesnych nakedów i nowoczesnymi dodatkami. Czemu Zieloni mieliby im tego nie dać?

Tym bardziej, że mają dobrego kandydata do tej roli. Z 900 - jedna z ikon świata motocykli, kamienień milowy w dziejach Kawasaki. Motocykl miał premierę w 1972 roku. Powstał on na bazie trzycylindrowego silnika 750 cm³, do którego dodano czwarty cylinder zwiększając pojemność do 903 cm³. Seryjne 80 KM i prędkość około 200 km/h robiła w tamtych czasach piorunujące wrażenie. Z1 900 jeżdżą do dziś przyczyniając się do legendy o kuloodpornej inżynierii Kawasaki. W 1978 pojemność wzrosła do litra, a nazwa modelu została zmieniona na Z1.

Stary, dobry Z900

Legendę z przeszłości da się łatwo połączyć z tą współczesną. Futurystyczne motocykle Ninja H2 i H2R były wielkim sukcesem marketingowym Kawasaki. Na zeszłorocznych targach w Tokio zapowiedziano ewolucję tego modelu. Jeden z konceptów - SC 01, zakładał stworzenie motocykla z turbodoładowaniem, ale w stylistyce bardziej zbliżonej do cafe racera. Czy będzie wyglądać podobnie do propozycji z obrazka? Bardzo byśmy chcieli.

Raczej nie należy się spodziewać odrodzenia Z 900 w tym, czy w najbliższym roku. Ale można przewidzieć, czego należy się spodziewać - okrągłej lampy, baku w kształcie łezki, klasycznego zadupka i sporego silnika. Źródła wróżą również, że Z900 zostanie wyposażony w Balanced Supercharger Engine Technology, czyli jeden z wariantów turbodoładowania. Będzie to dodatkowe nawiązanie do epoki - na przełomie lat '70 i '80 turbo było stosowane przez Kawasaki, a także Hondę i Suzuki.
My już czekamy!