Kawasaki KX 250F (2002)

Świat motocrossu zatoczył koło. Jego historia zaczęła się od rozwoju silników czterosuwowych, by następnie na długi czas ustąpić miejsca dwusuwom. Zawdzięczaliśmy to pojawieniu się komory rozprzężnej spalin, której zastosowanie pozwoliło zwiększyć moc i zmniejszyć masę. Trend ten trwał do czasu, aż producentów nie zaczęły obowiązywać obostrzenia w zakresie emisji spalin p. Od tamtego czasu czterosuwy znowu przejęły dominację w brudnym świecie jazdy terenowej.

Romans Kawasaki ze światem offroadu rozkręcił się w 2002 roku, kiedy to zaprezentowano KX 250F - maszynę przeznaczoną ściśle do ścigania się po torze, cross z prawdziwego zdarzenia wyposażony w najlepszy, zdaniem wielu, czterosuwowy silnik o pojemności 250 cm³ w motocyklu offroadowym. Nie bez powodu Od 2006 roku Kawasaki KX 250F siedmiokrtonie zwyciężył w rankingu na najlepszy MX kategorii 250. Dziś, w najnowszej wersji tego toksycznie zielonego crossa znajdziemy takie atrakcje, jak:

- Tryb Kontroli Doładowania Turbo, dzięki któremu za pomocą jednego przycisku aktywuje się mapa zapewniająca skuteczny start na śliskim podłożu
- podójny wtryskiwacz - jeden w dół strumienia i drugi w góre, przy airboxie
- tytanową powłokę części przedniego widelca
- możliwość życia złącz DFI w celu modyfikacji ustawień silnika
- regulowane podnóżki
- LCM - system kontroli startu

KX 250F po dziesięciu latach doczekał się większego brata - KX 450F, a także wersji enduro - w serii KLX. KLX ma mniejszą moc, ale umożliwiającej jazdę po drogach publicznych.