Kask Shark Skwal

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 4/5

Ilość opinii: 9

Opinie o Kask Shark Skwal

Średnia Ocena: 3.6/5 Liczba Głosów: 9

Ocena: 4/5 | Autor: Dzej003 | Motocykl: Yamaha FZ6-N (2004 - 2009)
Kask ma sporo plusów, świetna blenda, dobra wyściółka, pinlick w standardzie czy owe światełka. Jest również dosyć cichy ale minusem i to dużym jest problem z pękającą szybką przy mocowaniu. Po przejechaniu ok 3000 km w tym sezonie będąc akurat w sklepie w którym go zakupiłem (Intermotors) pękła szybka przy zwykłym jej domykaniu. Nieprzyjemna sprawa, czytałem o tej przypadłości ale myślałem że mnie to nie spotka. Szybka została wymieniona ale boję się że z czasem się to powtórzy :/
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
2016-09-30 01:06:48 | Autor: Gość
Niestety szybka pękła w tym samym miejscu po raz drugi, zajebiście. Pytanie czy wymienili/przysłali od Sharka kolejną wadliwą czy przełożyli od starego modelu równie felernego, masakra. W tym wypadku będę żądał zwrotu kasy bo to już przesada...
Ocena: 5/5 | Autor: Shkn | Motocykl: CB500
Co do pękających szyb - pisałem wiadmość do Sharka w tej sprawie, oto jaką odpowiedź dostałem "Hello Rafal, First we want to thank you for your message and your interest in our brand. Indeed we received some complaints on screen breakage resulting from abnormal use. To always exceed the expectations of our customers, we decided to adjust the geometry of the ends of the screen. These changes have been implemented since January 2016. Have a good day. Thank you."
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 1/5 | Autor: Instalator Greg | Motocykl: Hornet 600
Kask wygląda efektownie i świeci, ale szybki pękają co kilka tyś. Koszt nowej to 230zł. w InterMotors
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 1/5 | Autor: Gość
Kask posiadam od roku szyba pękła przy mocowaniu już 2 razy. NIE POLECAM!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: GREMLIN | Motocykl: Suzuki GSF / Bandit 600N (1995 - 1999)
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 2/5 | Autor: DANIEL | Motocykl: Yamaha MT-07
Witam mam złą wiadomość o tym kasku , kupiłem dwie sztuki dla mnie i dla żony w malowaniu, czarno -biało -czerwonym , kupiłem je w lutym 2016r i z przykrością stwierdzam że w kasku pękają górne uchwyty szybek , tak się stało w obu kaskach ,pierwsza pęknie prawa strona a za chwile lewa , szybka się trzyma po całkowitym zamknięciu ..Zwrócić na gwarancie ? to trochę potrwa a mamy już koniec czerwca, więc polatam do jesieni i wtedy oddam . Druga sprawa to, to że w moim kasku nie mogę naładować baterii , led-y pod ładowarką świecą ,wiec akumulatorek też jest do wymiany. A więc zastanówcie się nad skwl-em, MOŻE INNY MODEL SHARK . ps .( LW)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
2016-09-01 08:57:05 | Autor: Adam | Motocykl: Honda VFR 800 FI Interceptor (1998 - 2001)
Problem z nieładowaniem się LED'ów to na 99% kwestia wypiętej wtyczki przy akumulatorze pod wyściółką. Sprawdź to :) Szybki są zawsze wymieniane na gwarancji na nowe. Dosyć "popularna" wada kasków wyprodukowanych w 2015 roku.
Ocena: 5/5 | Autor: Grex
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Podobne: 2 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
rozwiń

Shark Skwal

Skwal został zbudowany na bazie skorupy popularnego i dobrze ocenianego modelu S900C. Jednak w gruncie rzeczy mocno się od niego różni, posiada zmienioną aerodynamikę, bledną a także - opatentowany system LED. 

Podobnie jak poprzednik posiada w pełni wyjmowalne, przystosowane do prania i antybakteryjne wnętrze.Do tego mamy możliwość zastosowania zestaw Bluetooth, a do pudełka trafił fabryczny pinlock. 

Skwal jest narysowany nowocześnie i dynamicznie. Na szczęce zajdziemy kilka ostrych cięć, z tyłu mamy mocno zaznaczony spoiler aerodynamiczny, którego przetłoczenia znajdziemy już przy górnej części wentylacji. Dolna część kasku takżęejest specjalnie uformowana i posiada mały dyfuzor. 

Rozjaśnij mrok

Jednak to wszystko to standard w tej półce cenowej - jest jedna rzecz, która sprawia, że skwal jest unikalny. Skark opatentował i wypuścił jako pierwszy producent na świecie kask z homologowanym oświetleniem LED. Świecące panele led znajdują się przy wlotach powietrza - z przodu mamy je więc na szczęce oraz w części czołowej, zaś z tyłu są wbudowane z spoiler. 

Ogonek z tyłu kasku

Ładowanie baterii trwa do 5h, robimy to kabelkiem który jest ukryty w wyściółce w tylnej części kasku. Ma on tam swoje specjalnie miejsce i nie przeszkadza podczas jazdy. System led posiada 2 funkcję działania - może świecić światłem stałym lub migać. W przypadku tej pierwszej opcji, producent zapewnia, że światła wystarczy nam na ok 8h, w przypadku mrugania, żywotność baterii powiększa się dwukrotnie. Przycisk mocy znajduje się w dolnej części kasku, po tej samej stronie co blenda. Obsługuje się go w miarę szybko i sprawnie. 

Jazda

Wentylacja w Skwarku jest bardzo prosta i w taki sam sposób działa. Zapomnijmy o jakiejkolwiek regulacji - tutaj wszystko działa na zasadzie on/off. Otwarcie wentylacji, szczególnie tej w górnej części spotka się z przyjemnym, wyczuwalnym przewiewem świeżego powietrza. Nie ma tego dużo, ale punkt otwarcia i zamknięcia wentylacji jest wyraźnie wyczuwalny. 

Skwal jest jednocześnie umiarkowanie spokojny. Co to znaczy? Że poziom głośności jest w normie, nie jest to kask w którym od razu odpadną nam uszy. Jak na tą półkę cenową - jest ok. 

Spokojnie znajdzie się także miejsce na okulary w wyściółce, a blenda działa w taki sposób, że nawet okularnikom nie będzie wadzić. Przy okazji warto wspomnieć o fakcie, że jest bardzo długa (sięga praktycznie do nosa) i skutecznie chroni przed rażącym słońcem. 

Wadliwe modele

Spotkaliśmy się także z opiniami użytkowników, którzy trafili na wadliwe modele Skwal. W ich kaskach pękały szybki przy systemie zamykania a także mieli problemy z wyściółką. W takiej sytuacji warto oddać kask od razu na gwarancję. To była ponoć wąska partia produktów, w naszym kasku już nic takiego nie miało miejsca - a byliśmy mocno ciekawi, czy szyba ew. pęknie. Podczas testu kask pokonał 2 000 km. 

Led On

Czy warto? Jeżeli znacie Sharka, to wiecie co może Wam zaoferować - dobra wyściółka, przyzwoity poziom wygłuszenia, działająca wentylacja i ciekawa skorupa kasku. Prócz tego dostajemy bajer w postaci paneli Led. Czy one coś dają? Tak, światło emitowane przez kask jest zdecydowanie widoczne i zwraca na siebie uwagę. Jeżeli właśnie czegoś takiego szukasz - warto się nad tym zastanowić. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Dane techniczne

Skorupa
Poliwęglan
Blenda
Tak
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
wyjmowana i przystosowana do prania w pralce wyściółka, Przystosowany do jazdy w okularach
Zapięcie
Microlock
Wentylacja
Wlot powietrza nad wizjerem oraz na szczęce a także wylot ciepłego powietrza z tyłu
Wizjer
system AUTO-SEAL - automatyczne dopasowanie i dociąganie szybki do uszczelki
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Tak
Przeznaczenie
Sportowe ● Turystyczne ● Miasto ● Szosa
Dodatkowe funkcje
System Diod Led
Waga
1470 g
Pinlock
W zestawie
Przystosowany do okularów
Tak

Informacje o producencie - Shark

Shark to francuski producent kasków motocyklowych, który produkuje je już od 1986 roku. Kaski Sharka znajdziemy zarówno w średniej jak i wyższej półce cenowej. Ten producent szczyci się dobrą jakością wykonania swoich produktów. Jest obecny w WSBK oraz MotoGP. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Kasków Shark

Rozmiar Wymiary (cm)
XS 53 - 54
S 55 - 56
M 57 - 58
L 59 - 60
XL 61 - 62
XXL 61 - 62