Kask Nolan N87

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 4/5

Ilość opinii: 7

Opinie o Kask Nolan N87

Średnia Ocena: 4.1/5 Liczba Głosów: 7

Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
za te pieniądze bardzo dobry kask. Ważne, że blenda jest dość ciemna, a nie jak w HJC ledwie przyciemnia, no i nie dotyka nosa jak zdarza się w Shark S700.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: kubeł | Motocykl: Honda VTX
W tej klasie cenowej na pewno jeden z najlepszych kasków. Blenda szeroka i odpowiednio przyciemniona, głośność w normie. Polecam
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Kamil | Motocykl: Honda CBR 929 RR Fireblade (2000 - 2002)
Poza słabym wyciszeniem (każda dłuższa trasa wymaga stoperów) wykonanie jest na bardzo dobrym poziomie, blenda i pin-lock w zestawie. Bardzo dobra aerodynamika, kaskiem nie rzuca i nie odczuwa się nawet bardzo wysokich prędkości. Wentylacja zadowalające, za tą cenę bardzo dobry wybór.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-03-18 10:15:21 | Autor: figiel | Motocykl: b12/s12-v65
a znasz cichy KASK??? Tłumiki wycisz
Ocena: 5/5 | Autor: Tomek | Motocykl: CBR
Po zakupie przez tydzień bolało mnie ucho od tego kasku, ale gdy się wyściółka ułożyła, teraz jest bajka. Idealnie dopasowany i bardzo wygodny. Podobno w tym zakresie cenowym to najlepszy wybór. Ja dużego doswiadczenia w kaskach nie mam, ale zdecydowanie ten mogę polecić.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Dev | Motocykl: Honda CBR 600F4i (2001 - 2006)
Fajnie leży na głowie, przyjemna wyściółka. Dobra skorupa, w tej cenie - dobry zakup
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 3/5 | Autor: max | Motocykl: Honda DEAUVILLE 650
Spodziewałem się czegoś lepszego! Sam kask nawet fajnie się prezentuje lecz poziom hałasu jest za wielki ,już przy 60km/h jest odczuwalny ,nawet krótka przejażdżka po mieście może strasznie dać się we znaki.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (6)
2017-03-21 11:27:48 | Autor: Gość
wydech zmień a nie na pustym jeździcie...
2017-03-18 10:16:55 | Autor: Gość
bzdura
rozwiń

Nolan N87

Nolan N87 przyleciał do nas prosto ze słonecznych Włoch i jest to pierwszy kask tego producenta w naszych testach - tym chętniej wzięliśmy naszego nowego rubinowego znajomego na testy, wykorzystując do tego takie motocykle jak Suzuki Bandit 1250, Honda Africa Twin czy Triumph Tiger 800 XRx. 

Włoskie kształty 

Chociaż nasz N87 jest raczej zachowawczy jeżeli chodzi o paletę barw i ogranicza się to błyszczącej czerwieni z dwoma białymi paskami na boku - to oglądając ten kask z bliska, każdy będzie zaskoczony jego pięknem. Tego nie widać na zdjęciach marketingowych, ale ten kask jest pełen przetłoczeń, załamań i idealnie zgranych ze sobą linii. Ktoś musiał wypić sporo espresso projektując ten kask - śmiało możemy powiedzieć, że jest to niezwykłe nakrycie głowy. 

Nolan Lexanem stoi 

Lexan to podstawowy budulec dla Nolana, włoscy inżynierowie korzystają z niego długo i hojnie - tworząc dobrą skorupę chroniącą naszą głowę. Kask nie należy do najlżejszych, ale to właśnie waga składa się na bezpieczeństwo - skorupa z poliwęglanu (lexan) swoje musi ważyć, aby otrzymała odpowiednią wytrzymałość. Mimo wszystko, waga Nolana nie jest ani przerażająca, ani specjalnie większa od konkurencji, a przede wszystkim nie przeszkadza podczas jazdy. 

Jazda

Nolan jest dobrze wyważony i zaprojektowany pod względem aerodynamicznym. Większość przetłoczeń to za pewne gadżet wizualny, mimo to - N87 pewnie trzyma się na głowie (oczywiście jak na kask typu sport-touring). Jazda w bardzo wietrzny dzień, przy cholernie silnych podmuchach bocznych - na tyle mocnych, że Tiger 800 przy wyprzedzaniu próbował obierać sobie swój własny tor jazdy - nie skutkowała chęcią ulotnienia się kasku wraz z moją głową i kawałkiem kręgosłupa. Nolan dobrze znosi wyższe prędkości i podmuchy wiatru. 

Gorzej natomiast znosi to nasz słuch - N87 nie należy może do mega głośnych kasków sportowych, ale pokonanie 500 km przy silnym wietrze z prędkościami autostradowymi zapewni wam szum w uszach jeszcze po kilkunastu minutach od zdjęcia kasku na postoju. Jeżeli nie używacie akurat intercomu, warto mieć ze sobą stopery, niezależnie od kasku jaki macie na głowie. 

Wentylacja 

Wentylacja to trzy niezależne od siebie kanały wlotowe z przodu kasku (dwa na górze i jeden na szczęce) oraz tylny dyfuzor wyciągający gorące, wilgotne powietrze. Całość obsługuje się sprawnie i szybko a punkt otwarcia/zamknięcia jest bardzo wyraźnie odczuwalny wewnątrz kasku. Nie jest to superwydajna wentylacja z milionem kanalików przewodzących powietrze - ale w klasie kasków szosowych za 900 zł, nie ma na co narzekać. 

Wizjer wyposażony jest w fabryczny pinlock, więc problemy z parowaniem nie występują. 

N-com B5L

N87 jest przygotowany do montażu fabrycznego Intercomu - my do dyspozycji dostaliśmy ten najbardziej wypasiony model o symbolach B5L. Założenie intercomu wiąże się z wybebeszeniem wyściółki naszego kasku, jednak nie stanowi to większego problemu. Nolan udostępnia film instruktażowy za pomocą którego nawet nieuzdolniania manualnie osoba poradzi sobie z tym zadaniem w 15 minut. Po podłączeniu do naszego smartfona, możemy rozmawiać przez telefon w czasie jazdy, słuchać radio, muzyki lub poleceń nawigacji. 

Jakość muzyki nie jest powalająca, natomiast rozmowy oraz komendy nawigacji są czyste i wyraźne. Nawet kiedy w kasku jest głośno i wydaje nam się, że nasz rozmówca nic nie zrozumie - rozmowa nadal przebiega bez większych problemów. N-com B5L jest drogi, ale tutaj czuć za co płacimy.

Dodatkiem (zapewne także drogim) jest system ESS - czyli światło LED montowane na kasku, wyposażone w czujnik żyroskopowy - reagujący na nagłe hamowanie i mrugający na czerwono. Pomysł świetny, jednak moim zdaniem jest on nadal w fazie rozwoju. Czujnik działa dosyć wybiórczo - działa przy podnoszeniu kasku. Sam odpala się jak tylko znajdzie nasz telefon, ale przy energicznym machaniu kaskiem - ma to w pompie. Być może któraś z aktualizacji zmieni sposób działania tego systemu. 

Podsumowanie

Nolana N87 możemy wyrwać od ceny 879 zł, do dyspozycji mamy kilka malowań od których zależy cena. Moje zdanie? To jeden z najlepszych kasków ze średniej półki cenowej jaki mieliśmy okazję testować. Idealnie nadaje się na szosę, jest wygodny i przyjemny w użytkowaniu. Do tego całkiem mocna skorupa i włoski design. Tak, zdecydowanie polubiłem ten kask. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Dane techniczne

Skorupa
Poliwęglan
Blenda
Tak
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
WYŚCIÓŁKA w pełni wymienna i przystosowana do prania antyalergiczna wyściółka Clima Comfort; ochraniacz podbródka w komplecie
Zapięcie
Microlock
Wentylacja
system wentylacyjny Air Booster; niezależny system wlotów powietrza (dwa w części czołowej, jeden na szczęce) oraz wentylator z tyłu
Wizjer
precyzyjny mechanizm zamykania z zatrzaskiem pozwalającym na prostą wymianę szybki bez użycia narzędzi
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Turystyczne ● Miasto ● Szosa
Dodatkowe funkcje
Dedykowane miejsce na intercom
Waga
1400 g
Pinlock
W zestawie
Przystosowany do okularów
Tak

Informacje o producencie - Nolan

Nolan zajmuje się produkcją kasków motocyklowych. W ofercie tej firmy znajdziemy kaski zarówno w pełni integralne, modułowe, szczękowa, offroadowe jak i otwarte. Kaski tej marki wbijają się w środkową półkę cenową i jakościową. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Uniwersalne Kasków

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51 - 52
XS 53 - 54
S 55 - 56
M 57 - 58
L 59 - 60
XL 61 - 62
2XL 63 - 64
3XL 65 - 66