Spalanie: 2.66
Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Junak Vintage 125

Minimalne: 2.11

Średnie: 2.66

Maksymalne: 3.43

Opinie o Junak Vintage 125

Opinia: 3.9/5

Liczba głosów: 10

Silnik: 4.0
Hamulce: 3.1
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 5/5 | Autor: Gabi
Rewelacyjny skuter. Jeżdżę nim już trzeci sezon i jestem bardzo zadowolona. Szybki,zwrotny i niezawodny. Dziennie pokonuje ok 90km.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Junak Vintage Test

Żwawy, elegancki skuter przypominający nam klasyczne włoskie filmy - jednak w cenie znacznie bardziej rozsądnej dla naszego portfela? Poznajcie Junaka Vintage 125 najbardziej retro skuter w ofercie tej Polskiej marki!

Mów mi Vintage

Na zdjęciach prezentuje się nieźle, ale dopiero na żywo robi prawdziwe wrażenie - jest niesamowicie pociesznym pojazdem. Niewielkie rozmiary, klasyczna lampa z przodu, spora i ładnie obszyta kanapa i pięknie schodzący się tył z ledowym oświetleniem. Tutaj nawet manetka z gazem jest specjalna. Wszystko zgrywa się ze sobą z dużym smakiem i ciężko doszukać się chińskich korzeni. Nawet jeżeli został wyprodukowany zza wielkim murem - to matka musiała mieć włoskie korzenie. 

Miejski przecinak

Vintage jest bardzo lekkim pojazdem, waga minimalnie przekracza 100 kg a to ma realny wpływ na jazdę tym jednośladem - dosłownie każdy będzie w stanie nim sprawnie manewrować podczas jazdy, czy parkować go na postoju. Vintage nie tylko lekko wygląda, on równie lekko jeździ. Silnik o pojemności 125 ccm od razu bierze się do pracy i rozpędza skuter do 50km/h chwilę po starcie. Dynamika jest naprawdę niezła - nam udało się rozpędzić do 92km/h, jednakże... 

Piętno 50-tki

... w właśnie wówczas możemy odczuć słabość całej konstrukcji. Vintage 125 wywodzi się z modelu Vintage 50ccm - większy silnik dał znaczny wzrost dynamiki, niestety zawieszenie i hamulce nie nadążają nad osiągami jednostki napędowej. W efekcie nasz skuter nie będzie przepadał za jazdą szybszą niż 70km/h (no chyba, że chwila potrzeba ewakuacji z nieudanej randki), do układu hamulcowego także mamy pewne zastrzeżenia - zdecydowanie spodziewalibyśmy się od niego większej efektywności. 

Vintage nie lubi także dziur - zawieszenie, a szczególnie kierownica da nam o tym znać, gdy wjedziemy na kocie łby na starówce lub zapomniany przed drogowców kawałek jezdni. 

Dla kogo?

Junak Vintage to ciekawa propozycja - to naprawdę świetnie wyglądający i dobrze wykonany skuter klasy 125 ccm. Tutaj wszystko jest na swoim miejscu, każdy z elementów wygląda na przemyślany i totalnie nie przypomina nam chińskich skuterów z marketów. Owszem chciałoby się mieć w nim lepsze zawieszenie i hamulce - jednak w dosyć atrakcyjnej dostaniemy dużą dynamikę (jak na skuter miejski) i naprawdę sporo stylu. 

Dane techniczne Junak Vintage 125

Osiągi

Moc max.
7.1 KM / 8500 rpm
V-max
80.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
4.6 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, OHV
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
automatyczna
Przeniesienie napędu
wał napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2050 x 720 x 1090 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
102 kg

Zawieszenie

Przód
Teleskopowe

Hamulce

Przód
tarczowy hydrauliczny
Tył
Bębnowy

Eksploatacja Junak Vintage 125

Opony

Opona przód
120 / 70 - 12
Opona tył
120 / 70 - 12
Koło przednie
17
Koło tylne
17

Junak M12 125ccm (2015)Junak Vintage 125 (2015)

Junak Vintage 50Junak Vintage 125 (2015)

Junak Vintage 125 (2015)Kymco New DOWNTOWN 125 (2016)

Junak Vintage 125 (2015)Junak M11 Cafe 125 (2016)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności