Spalanie: 2.86
Dodaj
Ilość raportów: 19

Spalanie Junak RS 125

Minimalne: 2.45

Średnie: 2.86

Maksymalne: 3.27

Opinie o Junak RS 125

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 44

Silnik: 4.4
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Westbam
Mam Junaka RS 125 miesiąc ale oceniam go bardzo dobrze.
-Świetny wygląd jak na 125 (nie widać że to tak mała pojemność ze względu na gabaryty motocykla)
- Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem to 114 km/h i wydaje mi się że jeszcze by poszedł (przy mojej wadze prawie 100kg :) )
-Super motocykl do nauki przed prawkiem kat. A
Skomentuj | Przydatna (15) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Krystian
Dzięki testowi/recenzji motobandy skłoniłem się z początkiem roku 2016 (luty) kupić RS125 od Junaka. Na chwile obecną Junak ma już 17 tysięcy kilometrów przebiegu. Mogę się podzielić z Wami wiedzą jaką zdobyłem na temat tego małego motocykla. Dlaczego małego? Mam 190cm wzrostu i po 5tys km zauważyłem, że jestem jednak za duży na ten motocykl. Wcześniej siedziało mi się idealnie- dzięki zajebiście wygodnej kanapie. Teraz nie jest to dla mnie minusem, ale dla potomnych może być to przydatna informacja. Silnik i zawieszenie są wciąż w stanie idealnym. Wydech się dobrze wypalił i daje bardziej bassowe mruczenie (porównane z nowym RS125) Jednym z minusów tego motocykla to wsadzenia do klosza przedniej lampy żarówki 35W. Po zmroku z taką żarówka się nie radze wybierać i zamienić ją na H4. Klosz prawdopodobnie będzie się szybciej wypalał, wiec na lato zmieniam ją na słabszą. Kolejną bolączką tego motocykla to napęd, który wyciąga się jak guma ze starych baci. Łańcuch DID rekomenduje na start. Rama motocykla to zwykła stal pomalowana sprayem, nie ma co liczyć na malowanie proszkowe u chińczyków. Więc w efekcie tego w okolicach łańcucha rama jest od czasu do czasu przecierana i tworzy się nalot rdzy. Zalecam zabezpieczyć antykorozyjnie środkiem do profili zamkniętych ramę. Niestety moc i moment obrotowy w tych modelach nie pozwalają na spokojną jazde z trasie. Jeśli pojawi się na naszym horyzoncie górka, to wiedźcie, że nie będzie to łatwe i nawet z otwartą przepustnicą na maxa wasza prędkość max, którą wcześniej uzyskaliście może strasznie spaść (do 70km/h) Ogólnie tą małą pierdziewke polecam dla niskich i lekkich ludzi. Motocykl potrafi dać frajdę z jazdy, gdy oczywiście zmienimy opony na lepsze, bo seryjne NIE KLEJĄ.
Skomentuj | Przydatna (14) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Motylek
Mam Junaczka od dwóch tygodni i choć mam licencje na motor to zdecydowałem się na 125.(cena zakupu nowego jest atrakcyjna i wiadomo nowy).nie jestem napalonym nastolatkiem i jeździłem już różnymi motorami ,ale ten daje naprawdę wiele frajdy szczególnie z jazdy miejskiej.mam 187 cm wzrostu i wagę 112kg ,ale nie wyglądam na nim jak Pudzian na motorynce.jedyną jego zauważalną wadą jest tylny bębnowy hamulec.polecam każdemu kto się jeszcze zastanawia a teraz warto bo od nowego roku nowych motocykli z gaźnikiem nie będzie już można już zarejestrować wiec ceny są atrakcyjne.
Skomentuj | Przydatna (8) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: Urahara
Naprawdę daje radę. Posiadam koło 1.5 roku i zobaczyliśmy już w sumie kawał Polski. Na budziku 15k kilometrów. Jak na daną chwilę bez awaryjnie. Jedynie raz urwała się tablica rejestracyjna ( ale Jasiu czasem jeździ w lekkim terenie i po lesie więc nie ma się czemu dziwić). Mój wzrost to 170cm i waga 65 kg, na autostradzie z sakwami rozbujałem go do licznikowych 123km/h :) spalanie oscyluje w okolicy 3/3.3L
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Mati
Latam na tym moto juz 2 sezon. Jestem jego drugim wlascicielem. Moto nigdy mnie nie zawiodlo. Moto polecam jak najbardziej do miasta, gdyz poza nim brakuje mocy. W miescie jest zwrotny, lekki oraz malo pali. Po zakupie, przez jakis czas mialem problem z gaznikiem (pomimo ssania, junak lubil gasnac na zimnym silniku i konieczne bylo utrzymywanie gazu dokad moto sie dostatecznie nie nagrzalo ale okazalo sie, ze to kwestia wyregulowania gaznika). Obecnie nie mam z nimzadnych problemow.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Roobert
Jestem drugim właścicielem Junaka 125 RS Jednorazowo zrobiłem nim 470km i wszystko oki. Teraz ma przejechane ok 5tys km Ogólnie z moto jestem bardzo zadowolony .Junaczek fajnie wygląda i każdy myśli że to jakaś większa maszyna a to tylko 125 Zdecydowanie polecam
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Tomasz Pa - Podkarpacie
Mam Junaka od końca Maja i zrobiłem już na nim ponad 5000 km. Kupiłem go kiedy miał 2200 przebiegu. Teraz ma ponad 7000. Ogólnie motocykl sprawuje się super. Jestem mega zadowolony i gdybym miał podjąć tą decyzję jeszcze raz to kupiłbym go.

Co do stanu technicznego. Przeglądy serwisowe wykonywane były zgodnie z książką gwarancyjną i motocykl jest nadal idealnym stanie. Jedyny mankament, to napęd. Co 500 km musiałem naciągać łańcuch. Przy 6000 km trzeba było go wymienić.

Jeśli chodzi o jazdę, to w mieście jest super. Lekki i zwinny. Na trasach brakuje w nim trochę większej prędkości maksymalnej i mocy. Ale czego tu się spodziewać po 125 w takiej cenie :)

Podsumowując.
Na pierwsze moto jest to super maszyna. Fajnie się jeździ i nie ma zbyt wielu problemów technicznych.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Pogarandy
Świetny motocykl do rozpoczęcia nauki jazdy, z czasem jednak brakuje mocy, ale taka jest rola 125, są to zazwyczaj motocykle przejściowe. Szczerze mogę polecić, silnik to kopia Yamahy YBR, świece, czy inne elementy pasują bezpośrednio od YBR'ki. Polecam tylko dołożyć gumowe podkładki pod mocowanie lampy i kanapy, ponieważ przy jeździe po nierównościach lubią hałasować
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Dudzin
Puszczają śruby zębatki w jednej zerwało gwint, i coś tłukło w skrzyni ale przestało.
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (10)
Ocena: 5/5 | Autor: elo
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Podobne: 2 | Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (17)
rozwiń

Junak RS 125 - Agresywny design i silnik na japońskim patencie

Junak RS 125 to topowy miejski model naszego rodzimego producenta na rok 2015. Junak szybko uczy się rynku i odpowiada na jego zapotrzebowania - skutecznie goniąc lidera, w postaci Rometa. Musi więc zadbać o to, aby jego produkty nie tylko wyglądały i były tanie - ale także dobrze służyły. My sprawdziliśmy to w warunkach bojowych. 

Nowoczesny styl

RS ma styl, tego mu nie można odmówić. Motocykl jak na swoją klasę jest mocno napompowany, przez co sprawia wrażenie czegoś większego, o pojemności 250-300ccm. Wbudowane kierunkowskazy w boczne plastiki wyglądają bardzo dobrze, a dzięki technologi led - są wyraźne zarówno w ostrym słońcu jak i w nocy. Jeżeli ktoś powie, że nie zauważył waszej sygnalizacji zmiany pasa ruchu - to jest zwyczajnie ślepy!  Kolejnym mocnym aspektem jest tylna sekcja motocykla - tylna lampa, także ledowa bardzo dobrze wkomponowuje się w zadupek motocykla. Ogon motocykla okalają dwa uchwyty dla pasażera. Ledy mamy także w przedniej lampie - jednym zdaniem, wygląd to mocna strona motocykla. 

W mieście musi być wygodnie

Dzięki temu, że motocykl jest sporych rozmiarów, dostaliśmy do dyspozycji nie małą kanapę. Kiedy usadowimy już wygodnie swoje 4 litery, okazuje się, że szeroka kierownica także sprzyja wygodniej jeździe motocyklem. Zrobiliśmy jednorazowo 200 km i na komfort podróżowania narzekać nie mogliśmy. Motocykl jest typowo miejskim przedstawicielem klasy 125ccm, co oznacza bardzo dobre umiejętności przetrwania w ciasnych uliczkach i niepewnych nawierzchniach. Zawracanie nawet na chodniku to pestka. Junakiem możemy wybrać się także poza miasto, bo choć motocykl nie ma owiewek - to komfort jazdy na tym specjalnie nie cierpi. Dlaczego? Bo Junakiem najprzyjemniej jeździ się do 90km/h, a przy tej prędkości - owiewki zwyczajnie nie są potrzebne. 

Mocne podzespoły o leniwym charakterze

Silnik RS 125 jest oparty bezpośrednio na konstrukcji yamahy, z modelu ybr. To praktycznie jest bezpośrednia kopia, na dobrym gaźniku mikuni. Brzmi nieźle i z całą pewnością zapewni nam niezłą trwałość. Śmiemy twierdzić, że znacznie większą niż tak sentymentalnie wspominane junaki lat 60-tych. Mimo niezłej jakości wykonania - charakter silnika jest wyjątkowo nietrafiony. Po wyglądzie motocykla spodziewalibyśmy się dobrego przyspieszenia i żywiołowości - tymczasem silnik jest zwyczajnie... leniwy. 

Nie jest to mistrz prostej i choć w mieście potrafi żwawo przyspieszać, zostawiając co wolniejsze samochody za naszymi plecami, to jazda na wysokich obrotach nie jest jego ulubionym zajęciem. O jego spokojnym usposobieniu świadczy także zestrojenie skrzynie biegów - 5 bieg to typowy nadbieg. Przyspieszenia na nim nie ma kompletnie sensu, za to skutecznie ogranicza zużycie paliwa - w mieście spokojnie mieścimy się w graniach 2.7-3 L paliwa.  

Dobry konkurent?

Junak RS 125 kosztuje 6800zł i zapowiada się na naprawdę mocnego konkurenta  w tej klasie cenowej. RS oferuje nam dopracowany design, dobre prowadzenie i przyzwoitej jakości podzespoły. Jeżeli odpowiada nam jego spokojny, raczej leniwy charakter - warto się nad nim dłużej zastanowić. My spędziliśmy z nim 2 tygodnie, przejechaliśmy 600 km i jedyne co byśmy w nim zmienili - to dodanie nieco dynamiki silnikowi. 

Dane techniczne Junak RS 125

Osiągi

Moc max.
9.7 KM
V-max
90.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
13.5 L

Silnik

Typ
CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
1950 x 820 x 1095 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
127.0 kg

Hamulce

Przód
TARCZOWY HYDRAULICZNY
Tył
BĘBNOWY MECHANICZNY

Eksploatacja Junak RS 125

Opony

Opona przód
100 / 80 - 17
Opona tył
130 / 70 - 17
Koło przednie
17
Koło tylne
17

Romet Division 125 (2014 - 2016)Junak RS 125 (2015)

Junak RS 125 (2015)Junak Racer 125 (2017)

Yamaha YZF-R125 125 (2014 - 2018)Junak RS 125 (2015)

Junak RS 125 (2015)Zipp VZ-4 125 (2016)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności