Dzięki ustawie pozwalającej osobom posiadającym prawo jazdy kat B dłużej niż 3 lata - jeździć motocyklami klasy 125ccm, rynek spojrzał na tą klasę zupełnie nowym wzorkiem.
Wiele osób doceni te małe pojazdy za swoją poręczność, niskie spalanie i całkiem dobre przyspieszenie. Dodatkowo, na rynku można znaleźć wiele perełek! Jedną z nich jest właśnie Honda XL 125V Varadero - czyli motocykl klasy 125ccm z silnikiem widlastym i wymiarami zbliżonymi do motocykla klasy 500ccm.
Varadero 125 - posiada charakterystykę zbliżoną do funbike'a czy enduro. Siedzimy więc wysoko z wyprostowanymi plecami, a pod sobą możemy liczyć na całkiem spory prześwit. To wszystko sprawia że mała Honda nie boi się zjeżdżać z alsfaltu na bezdroża. Może nie te dzikie, ale łąki i szutry to miejsca w których czuje się znacznie lepiej niż na drodze publicznej. Dojazd nad jezioro latem? Nic bardziej przyjemnego!
Plusy i Minusy bycia dużą 125
Varadero 125 jest na tyle sporych rozmiarów, że gdy pokażemy go osobie, mającej nikłe pojęcia o motocyklach - z pewnością potraktuje naszego rumaka jak pełnoprawny motocykl. Nawet niektórzy motocykliści dadzą się z początku zwieść umieszczając ten motocykl gdzieś w okolicach klasy 500ccm. Z całą pewnością, podróżując Varadero 125 zbudzimy wokół siebie większe zainteresowanie i powagę niż skuterem czy mini-ścigiem klasy 125 made by china.
Dzięki temu, mamy także dostęp do pełnowymiarowego siedziska - zarówno dla Biker'a jak i jego pasażerki. Tym motocyklem naprawdę da się zapakować nad jezioro - i to wcale nie na tej najbliższe.
Honda Varadero posiada dobrze zaprojektowane plastiki. Są one stosunkowo elastyczne, więc powinny przeżyć niejedną glebę na łące, błocie czy piasku. Kierunkowskazy są wkomponowane w owiewki więc nie wystają poza ogólną bryłę motocykla - dzięki temu mamy pewność, że nie zgubimy ich przy pierwszej okazji gdy bok motocykla spotka się z podłożem. Warto do tego zestawu dorzucić także gmole - dzięki nim ochronimy większą część naszych plastików, i to także na asfalcie.
Niestety to co jest zaletą, jest też wadą. Duża i wygodna maszyna - musi swoje ważyć, w tym przypadku na sucho 163Kg. Gotowy do jazdy motocykl może ważyć w okolicach 187Kg! Silnik do rodowa V'ka - brzmi więc świetnie, niestety 15Km i 10Nm nie robi szału przy tej masie motocykla. Przydałoby się tutaj drugie tyle kucyków. Jest to jednak stwierdzenie osoby przyzwyczajonej do znacznie mocniejszych motocykli - więc dla rozpoczynających swoją przygodę bikerów, ten sprzęt może być strzałem w dziesiątkę!
Honda to Honda
Motocykle marki Honda owiane są legendą - dopracowanych i bezawaryjnych maszyn. Tak samo jest i w tym przypadku. Motocykl jest wytrzymały, a eksploatacja w większości przypadków ogranicza się do wymiany oleju z filtrami. Do tego świecie co jakiś czas i można jeździć. Prawidłowo serwisowany silnik na pewno nas nie zawiedzie, a dodatkowo - spalanie w okolicach 3,5 litra na 100Km, to także całkiem przyjemna cecha tej jednostki.
Jednak za legendarną poprawność i niezawodność Hondy przyjdzie nam zapłacić. Motocykle tej marki nie należą do najtańszy. Warto też przy kupnie nie sugerować się najtańszymi modelami, a wybrać taki z pewną historią. Jak o historii mowa to poczytajcie historię o powstaniu loga hondy i co ono sobą symbolizuje.
O historii słów kilka
Motocykl produkowany od 2001 roku, w 2007 przeprowadzono lift. Wówczas małe Varadero dostało przeprojektowany kokpit, wtrysk paliwa i poprawiono ogólną kosmetykę. W tej formie przetrwał do 2012 roku, kiedy to zakończono jego produkcję. Model ten uważa się za jeden z bardziej udanych motocykli marki Honda w klasie 125ccm.
Jest to także jedna z nielicznych "sto dwudziestek piątek" z silnikiem w układzie V! Warto wspomnieć o tym, że istnieje także duże Varadero 1000. Więc gdy wasza mniejsza odmiana będzie już dla was za słaba, ze spokojem będziecie mogli przeskoczyć na jej większego brata i czuć się jak w domu!