Honda Varadero 125 (2001 - 2009)

Spalanie: 3.64
Dodaj
Ilość raportów: 36

Spalanie Honda Varadero 125

Minimalne: 3.18

Średnie: 3.64

Maksymalne: 4.43

Opinie o Honda Varadero 125

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 45

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.4
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Bartek
Jednym słowem Zajebisty, pierwsze wrażenie naprawdę mega pozytywne, silnik - bajka, wygląda fenomenalnie szczególnie Wersja Limited Edition którą zakupiłem, zrobiłem co prawda kilkadziesiąt kółek po podwórku ale jestm naprawdę zachwycony, żaden poprzedni 125cc nie równał się z Hondą, brzmienie - laik może pomyśleć że to znacznie większa maszyna, a i same gabaryty robią wrażenie. Jednak, Honda to Honda.
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Michał
Największa wada to cena. Dla kogoś, kto chce podróżować dużo i tanio oraz niekoniecznie asfaltem, nie ma lepszego motocykla w klasie 125 ccm. Są takie, co palą mniej, są też i szybsze, ale wątpię, że są takie, które zapewniają równie wysoki komfort podróżowania i wręcz nieosiągalną dla większości 125ccm prędkość przelotową na poziomie 100 km/h.
Skomentuj | Przydatna (8) | Nieprzydatna (5)
Ocena: 5/5 | Autor: Grimmy
1. Mechanicznie cudo.
2. Wygodna jak mało co. 2 godziny jazdy nie zrobiły na mnie wrażenia.
3. Na wtrysku srednie spalanie przy normalnej jeździe 3,15l (trochę delikatnej jazdy, troche zabawy na 10-12 000 obr)
4. Przyspieszenie spoko. Nie wiadomo kiedy wskakuje 60km/h potem troche slabiej ale do 80 widać że żyje, potem ma trochę ciężko ale 115 trzyma.
5. Ludzie myślą że to 500cm.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: Intruz
Varadero to największy motocykl spośród 125 dzięki czemu średni i wysocy jeźdźcy nie wyglądają na nim śmiesznie.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Neymrot37
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko! Mój pierwszy motocykl i bardzo mile go wspominam. Można wiele się na nim nauczyć.
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: Gelo
Polecam w 100% miałem i nic się złego nie działo
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Don
Niezawodny male spalanie nie rozni sie gabarytami od duzych motocykli
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Marcel
Największy motocykl w klasie 125. Mając dwa metry wzrostu ciężko było mi znaleźć coś, na czym nie będę wyglądał, jak na jamniku. Varadero jest idealne dla ludzi wysokich. Długie trasy nie robią wrażenia na kręgosłupie. Dzięki komfortowi, jaki zapewnia ten motocykl, nie czuć jego wagi. Środek ciężkości jest po prostu idealnie wyważony!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Michu
Jeździłem Shadow 125 i szczerze mówiąc mialem robotę żeby dotrzymać tempa koledze na Varadero, który jezdzil z żoną a sam jest dość postawny. Zmieniłem na sportstera 883 ????
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Wielebny
Motocykl idealny jeżeli chodzi o 125. Brakuje jedynie mocy powyżej 95-100 km. Wtedy trzeba poczekać żeby coś się zadziało. Wyjątkowo bezawaryjny. Duży, stabilny. Większość się pyta czy to "szejseta" :P
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: km
Mój pierwszy motocykl. Bezawaryjne 10.000km w sezonie. Dzięki niemu zrobiłem kat. A i przesiadłem się na wyższą pojemność. Super sprzęt do nauki i na pierwsze moto. Poźniej brakuje mocy :) Robiłem trasy po 500km z pasażerem = do wolnej turystyki idealna.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Jestem twoim ojcem
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Olaf
Bardzo dobry motocykl na rozpoczęcie przygody z motocyklami, wygoda i komfort idą w razem parze
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Krystian
To był mój pierwszy motocykl, i spełnił swoje zadanie :) Świetnie można się na nim nauczyć jeździć i po roku wymienić na większy ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Sylwia
Przymierzam się do zakupy takiego motoru. Mam pytanie czy przy moim wzroście 156cm nie będzie on za duży?
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Daiwd
Podoba... Wszystko.. To świetny motocykl klasy 125 ccm, wady.. Że to 125 ccm. Brakuje 6 biegu,
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Majkel
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to! Dokładnie w tej klasnie nie ma lepszego moto
Skomentuj | Przydatna (8) | Nieprzydatna (9)
Ocena: 5/5 | Autor: Renata
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu Jest wyrozumiała energiczna Ja swoje viaderko Poprostu kocham
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (5)
rozwiń

Honda Varadero 125 Video Test

Dzięki ustawie pozwalającej osobom posiadającym prawo jazdy kat B dłużej niż 3 lata - jeździć motocyklami klasy 125ccm, rynek spojrzał na tą klasę zupełnie nowym wzorkiem. 

Wiele osób doceni te małe pojazdy za swoją poręczność, niskie spalanie i całkiem dobre przyspieszenie. Dodatkowo, na rynku można znaleźć wiele perełek! Jedną z nich jest właśnie Honda XL 125V Varadero - czyli motocykl klasy 125ccm z silnikiem widlastym i wymiarami zbliżonymi do motocykla klasy 500ccm. 

Varadero 125 - posiada charakterystykę zbliżoną do funbike'a czy enduro. Siedzimy więc wysoko z wyprostowanymi plecami, a pod sobą możemy liczyć na całkiem spory prześwit. To wszystko sprawia że mała Honda nie boi się zjeżdżać z alsfaltu na bezdroża. Może nie te dzikie, ale łąki i szutry to miejsca w których czuje się znacznie lepiej niż na drodze publicznej. Dojazd nad jezioro latem? Nic bardziej przyjemnego!

Plusy i Minusy bycia dużą 125

Varadero 125 jest na tyle sporych rozmiarów, że gdy pokażemy go osobie, mającej nikłe pojęcia o motocyklach - z pewnością potraktuje naszego rumaka jak pełnoprawny motocykl. Nawet niektórzy motocykliści dadzą się z początku zwieść umieszczając ten motocykl gdzieś w okolicach klasy 500ccm. Z całą pewnością, podróżując Varadero 125 zbudzimy wokół siebie większe zainteresowanie i powagę niż skuterem czy mini-ścigiem klasy 125 made by china. 

Dzięki temu, mamy także dostęp do pełnowymiarowego siedziska - zarówno dla Biker'a jak i jego pasażerki. Tym motocyklem naprawdę da się zapakować nad jezioro - i to wcale nie na tej najbliższe. 

Honda Varadero posiada dobrze zaprojektowane plastiki. Są one stosunkowo elastyczne, więc powinny przeżyć niejedną glebę na łące, błocie czy piasku. Kierunkowskazy są wkomponowane w owiewki więc nie wystają poza ogólną bryłę motocykla - dzięki temu mamy pewność, że nie zgubimy ich przy pierwszej okazji gdy bok motocykla spotka się z podłożem.  Warto do tego zestawu dorzucić także gmole - dzięki nim ochronimy większą część naszych plastików, i to także na asfalcie.

Niestety to co jest zaletą, jest też wadą. Duża i wygodna maszyna - musi swoje ważyć, w tym przypadku na sucho 163Kg. Gotowy do jazdy motocykl może ważyć w okolicach 187Kg! Silnik do rodowa V'ka - brzmi więc świetnie, niestety 15Km i 10Nm nie robi szału przy tej masie motocykla. Przydałoby się tutaj drugie tyle kucyków. Jest to jednak stwierdzenie osoby przyzwyczajonej do znacznie mocniejszych motocykli - więc dla rozpoczynających swoją przygodę bikerów, ten sprzęt może być strzałem w dziesiątkę!

Honda to Honda

Motocykle marki Honda owiane są legendą - dopracowanych i bezawaryjnych maszyn. Tak samo jest i w tym przypadku. Motocykl jest wytrzymały, a eksploatacja w większości przypadków ogranicza się do wymiany oleju z filtrami. Do tego świecie co jakiś czas i można jeździć. Prawidłowo serwisowany silnik na pewno nas nie zawiedzie, a dodatkowo - spalanie w okolicach 3,5 litra na 100Km, to także całkiem przyjemna cecha tej jednostki. 

Jednak za legendarną poprawność i niezawodność Hondy przyjdzie nam zapłacić. Motocykle tej marki nie należą do najtańszy. Warto też przy kupnie nie sugerować się najtańszymi modelami, a wybrać taki z pewną historią. Jak o historii mowa to poczytajcie historię o powstaniu loga hondy i co ono sobą symbolizuje.

O historii słów kilka

Motocykl produkowany od 2001 roku, w 2007 przeprowadzono lift. Wówczas małe Varadero dostało przeprojektowany kokpit, wtrysk paliwa i poprawiono ogólną kosmetykę. W tej formie przetrwał do 2012 roku, kiedy to zakończono jego produkcję. Model ten uważa się za jeden z bardziej udanych motocykli marki Honda w klasie 125ccm.

Jest to także jedna z nielicznych "sto dwudziestek piątek" z silnikiem w układzie V! Warto wspomnieć o tym, że istnieje także duże Varadero 1000. Więc gdy wasza mniejsza odmiana będzie już dla was za słaba, ze spokojem będziecie mogli przeskoczyć na jej większego brata i czuć się jak w domu! 

Dane techniczne Honda Varadero 125

Osiągi

Moc max.
14.75 KM / 11000 rpm
Max. moment obrotowy
10.5 Nm / 8500 rpm
V-max
115.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.7 L

Silnik

Typ
4v V-twin
Pojemność skokowa
125.0 ccm
Stopień sprężania
11.8:1
Układ zasilania
Gaźniki

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
Mokre
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1450 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
149.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
170.0 kg
Rama
Stalowa

Hamulce

Przód
Tarczowe 220mm
Tył
Tarczowe 220mm

Eksploatacja Honda Varadero 125

Opony

Opona przód
100/90
Opona tył
130/80 x 17

Honda Varadero 125 (2001 - 2009)Junak RS 125 PRO (2016)

Honda Varadero 125 (2001 - 2009)Yamaha TDR 125 (1992 - 2002)

Honda Varadero 125 (2001 - 2009)Hyosung GT 125 (2015)

Honda Varadero 125 (2001 - 2009)Romet RCR 125 (2016)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności