Opinie o Harley-Davidson Street 750

Opinia: 3.7/5

Liczba głosów: 7

Silnik: 3.9
Hamulce: 3.3
Bezawaryjność: 3.4
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 4.1
Ocena: 4/5 | Autor: autko
Na plus: naprawdę fajny, elastyczny silnik, w ruchu miejskim zwinność prawie jak 125ccm ;)
Na minus: układ wydechowy nieodporny na ataki rudej, tak samo tarcze hamulcowe, standardowe lusterka są tylko ozdobą...

Mam wersję 2017 z ABS: poprawione hamulce (stalowy oplot, lepsze zaciski), wiązka elektryczna estetyczniej poprowadzona, poprawiono pełno pierdółek wkurzających w pierwszych dwóch rocznikach i widać polepszenie kontroli jakości. Powyżej 180cm warto zastanowić się nad wyższym siedzeniem (wykonałem na zamówienie i da się przejechać te 200km bez skurczu nóg ;)
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: T
Spoko moto.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: JUSTA
Fajny moto dla Jest lekki i zwinny.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 2/5 | Autor: pablito
Nic szczególnego. Pozycja prawej nogi na rurze wydechowej którą trzeba przesuwać by użyć hamulca jakieś nieporozumienie. Pozycja za sterami nie powala. Wykonanie... bez komentarza. Zwłaszcza sprawy zbiornika. Z tym przyciąganiem wzroku to też przesada
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
rozwiń
Spalanie: 4.90
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Harley-Davidson Street 750

Minimalne: 4.50

Średnie: 4.90

Maksymalne: 6.50

Harley-Davidson Street 750 (2014 - 2018)

Harley-Davidson Street 750 został zapowiedziany na targach w Mediolanie w 2013 roku. Pojawienie się w 2014 r. modelu o pojemności mniejszej niż 900 ccm zwiastowało radykalną zmianę w dotychczasowej polityce firmy. Problemy amerykańskiej gospodarki po kryzysie finansowym z 2008 roku i zastój w branży podziałały otrzeźwiająco na prezesów z Milwaukee. H-D tkwił w stagnacji, szansą na wydostanie się z niej mógł być motocykl, dopasowany do gustów i potrzeb zarówno Europejczyków, jak i Azjatów. Dla tych pierwszych przygotowano wersję Street 750, dla drugich Street 500. Silników o tak małej (jak na amerykańskie standardy) pojemności nie widziano w Harleyach od 40 lat.

Cytując Dorotkę z „Czarnoksiężnika z Krainy Oz” należałoby stwierdzić: „Toto. Mam wrażenie, że nie jesteśmy już w Kansas...”. I rzeczywiście – Street 750 to pierwszy Harley całkowicie produkowany poza USA. Fabryka Harleya w Kansas nadal działa, ale skupia się na produkcji motocykli na rynek obejmujący Zachodnią Hemisferę - a tam nikogo nie interesuje Street 750. Resztę świata zaopatruje nowa fabryka Harleya w Indiach. To co w oczach miłośników marki uchodzić może za degradację w rzeczywistości podyktowane było rachunkiem czysto ekonomicznym: ekspansja na rozwijający się rynek azjatycki, zmniejszenie kosztów surowców, kosztów pracy i transportu. Same oszczędności.

Oszczędności łatwo znaleźć niestety również w samym produkcie: zarówno śruby, jak i plastiki i spawy ramy od razu zdradzają pochodzenie z subkontynentu indyjskiego. Samo wyposażenie również nie rzuca na kolana. Streeta wyposażono w ubogi kokpit nie obejmujący nawet ilości paliwa ani zegarka (!), zawieszenie sprawdzi się co najwyżej w mieście, system zabezpieczeń obejmujący immobilizer i alarm. Czarne serce Streeta – silnik RevolutionX daje nam umiarkowane osiągi. Krokiem naprzód jest wykorzystanie w Streecie układu chłodzonego cieczą, co korzystnie wpływa na pracę silnika.

Choć Street w ofercie Harleya to motocykl budżetowy, to jego cena szczególnie w wydaniu customowym jest nieproporcjonalnie wysoka co do wartości, jakie motocykl oferuje. 34 tys zł. za udział w (zdradzonej?) amerykańskiej legendzie, broniącej się klasycznym designem i dźwiękiem wydechu to trochę dużo...

Dane techniczne Harley-Davidson Street 750

Osiągi

Moc max.
57.0 KM / 8000 rpm
Max. moment obrotowy
59.0 Nm / 4000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
4.7 s
V-max
170.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
13.0 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwucylindrowy (w układzie widlastym 60*), SOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
749.0 ccm
Stopień sprężania
11.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa Mikuni, średnica 38 mm

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
pasek

Podwozie

Rozstaw osi
1534 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
206.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
222.0 kg
Rama
stalowa, kołyskowa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy,
Tył
wahacz stalowy, dwa amortyzatory sprężynowe

Hamulce

Przód
tarczowy, dwutłoczkowy zacisk
Tył
tarczowy, dwutłoczkowy zacisk

Eksploatacja Harley-Davidson Street 750

Opony

Opona przód
100/80 17
Opona tył
140/75-15
Koło przednie
czarne, 7-ramienny odlew aluminium z frezowanym rantem
Koło tylne
czarne, 7-ramienny odlew aluminium z frezowanym rantem

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
36
Zębatka tylna
68

Harley-Davidson Street 750 (2014 - 2018)Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)

Harley-Davidson Street 750 (2014 - 2018)Yamaha XSR 700 (2015)

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Harley-Davidson Street 750 (2014 - 2018)

Harley-Davidson Street 750 (2014 - 2018)Yamaha XSR 900 (2016)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności