Ducati Streetfighter 848 (2011)


Skąd się wzięła i na czym polega kultura Streetfighterów? Jej początki miały miejsce w latach 70. i 80. na ulicach brytyjskich miast: Londynu, Liverpoolu, Bristolu, Birmingham... Głównym założeniem streetfighterów była ostra, miejska jazda rozebranymi z owiewek sportowymi motocyklami. Chodziło o możliwość osiągnięcia sportowej mocy, której ówcześni producenci uznawali za zbyt szaloną w wypuszczanych przez siebie nakedach.

Takie też założenie dało początek serii Streetfighter od Ducati. Streetfighter 848 to rozebrana wersja Ducati 848EVO i następca piekielnej maszyny, jaką był Ducati Streetfighter 1100. Od momentu swojego debiutu w 2011 roku motocykl udowadnia, że jest godnym potomkiem swojego poprzednika.

Pojawienie się mniejszej wersji motocykla było podyktowane zaprzestaniem produkcji superbików z silnikiem 1098 cm³. Druga sprawa, że Streetfighter 1100 był przeładowany mocą (jak w zasadzie każdy naked o pojemności powyżej 1000cm³) i dysponował 155 KM. W porównaniu do tej wartości 132 konie z nowego modelu może wydawać się degradacją. Bądź, co bądź - degradacją, która daje masę frajdy, świetne prowadzenie i fascynującą precyzję.

Dzięki nowej ramie (tradycyjnie u Ducati kratownicowej) i lekkim 10-ramiennym felgom Streetfighter 848 ma najlepszy stosunek mocy do masy w swojej klasie. Motocykl dysponuje Ducati Track Control, który pozwala kierującemu kontrolować pracę silnika. Wyposażenie uzupełniają przednie zawieszenie Marzocchi, tylne Sahsa, hamulce od Brembo i laczki Pirelli Diablo Rosso Corsa.
Żyć, nie umierać!