Opinie o Ducati Streetfighter 848

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 2

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
rozwiń
Spalanie: 6.00
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Ducati Streetfighter 848

Minimalne: 4.50

Średnie: 6.00

Maksymalne: 7.19

Ducati Streetfighter 848 (2011)


Skąd się wzięła i na czym polega kultura Streetfighterów? Jej początki miały miejsce w latach 70. i 80. na ulicach brytyjskich miast: Londynu, Liverpoolu, Bristolu, Birmingham... Głównym założeniem streetfighterów była ostra, miejska jazda rozebranymi z owiewek sportowymi motocyklami. Chodziło o możliwość osiągnięcia sportowej mocy, której ówcześni producenci uznawali za zbyt szaloną w wypuszczanych przez siebie nakedach.

Takie też założenie dało początek serii Streetfighter od Ducati. Streetfighter 848 to rozebrana wersja Ducati 848EVO i następca piekielnej maszyny, jaką był Ducati Streetfighter 1100. Od momentu swojego debiutu w 2011 roku motocykl udowadnia, że jest godnym potomkiem swojego poprzednika.

Pojawienie się mniejszej wersji motocykla było podyktowane zaprzestaniem produkcji superbików z silnikiem 1098 cm³. Druga sprawa, że Streetfighter 1100 był przeładowany mocą (jak w zasadzie każdy naked o pojemności powyżej 1000cm³) i dysponował 155 KM. W porównaniu do tej wartości 132 konie z nowego modelu może wydawać się degradacją. Bądź, co bądź - degradacją, która daje masę frajdy, świetne prowadzenie i fascynującą precyzję.

Dzięki nowej ramie (tradycyjnie u Ducati kratownicowej) i lekkim 10-ramiennym felgom Streetfighter 848 ma najlepszy stosunek mocy do masy w swojej klasie. Motocykl dysponuje Ducati Track Control, który pozwala kierującemu kontrolować pracę silnika. Wyposażenie uzupełniają przednie zawieszenie Marzocchi, tylne Sahsa, hamulce od Brembo i laczki Pirelli Diablo Rosso Corsa.
Żyć, nie umierać!

Dane techniczne Ducati Streetfighter 848

Osiągi

Moc max.
132.0 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
93.5 Nm / 9500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
16.5 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, 2-cylindrowy (Testastretta 11° L-Twin), 4 zawory Desmodromically, chłodozny cieczą
Pojemność skokowa
849.0 ccm
Stopień sprężania
13.2:1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa Marelli, eliptyczny kształt przepustnic

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe, hydrauliczne
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2102 x 775 x 1114 mm
Rozstaw osi
1475 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
169.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
199.0 kg
Rama
rurowa, typu Trellis (kratownicowa), ze stopu aluminium

Zawieszenie

Przód
widelec upside-down 43 mm, Marzocchi, w pełni dostosowalny, skok 127 mm
Tył
zawieszenie typu monoshock, jednostronny wahacz aluminiowy, skok 127 mm

Hamulce

Przód
2x półpływająca tarcza 320 mm, radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski Brembo
Tył
tarcza 245 mm, dwutłoczkowy zacisk

Eksploatacja Ducati Streetfighter 848

Opony

Opona przód
Pirelli Diablo Corsa 120/70 ZR17
Opona tył
Pirelli Diablo Corsa 180/60 ZR17

Układ napędowy

Zębatka przednia
15
Zębatka tylna
43

Ducati Streetfighter 848 (2011)Suzuki SV 1000 (2003 - 2007)

Ducati Streetfighter 848 (2011)MV Agusta Brutale 800 (2013)

Ducati Streetfighter 848 (2011)Benelli TNT 1130 R 2014

Ducati Streetfighter 848 (2011)KTM Duke 790 (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności