Ducati Diavel 1198 Carbon - recenzja

    Niewiele jest motocykli tak mocno przemawiających do wyobraźni jak Ducati Diavel. Motocykl na sposób absurdalny, ekscytujący i imponujący, popis fantazji włoskiego producenta. W przypadku maszyny zaprezentowanej w video egzemplarz został doinwestwoany w szereg akcesoriów, które zamieniły go w karbonowego potwora.

    Diavel to najprościej ujmując mariaż cruisera z power-nakedem w klasyczno-futurystycznej formie. Zaczął jako koncept, eksperyment wizualny naszkicowany na kartce papieru, który kierownictwo Ducati odważyło się wprowadzić w życie nadając mu stosowne miano - Diabeł. Pierwszy Ducati Diavel zadebiutował w roku 2011. W ciągu kolejnych 8 lat powstało kilka wariantów tego modelu, a w 2019 pojawił się Ducati Diavel 1260. W nasze ręce trafił Ducati Diavel 1198 Carbon.

Nie taki diabeł straszny jak go malują.

    Ducati Diavel 1198 Carbon okazał się nie dość karbonowy dla Jarka. Dlatego zainwestował w swój motocykl ponad połowę jego kwoty salonowej, by stworzyć istną karbonową bestię. Dla wszystkich zainteresowanych pełna lista grzech... eee modyfikacji znajduje się w dalszej części opisu. Wracając pamięcią do tego październikowego dnia... Jarek przyjechał do nas motocyklem dopieszczonym pod wieloma względami - zarówno mechanicznie, jak i wizualnie. Ilość i poziom przeróbek nie u każdego spotka się z uznaniem, ale - who cares?

    Lista modyfikacji robi wrażenia. Dzięki skrupulatności Jarka publikujemy ją w całości:

  • Szparunek na felgach x2 – Polska.
  • Naklejki x2 tylna felga (wnętrze) – Australia.
  • Naklejki „Predator” x4 – USA.
  • Pług full carbon (front + 2x boczki) – Włochy.
  • Osłona wahacza carbon – Włochy.
  • Podnóżki CNC kierowcy – Hong Kong.
  • Pokrywki zbiorniczków płynów na kierownicy CNC + carbon – Włochy.
  • Manetki CNC na kierownicy – Włochy.
  • Klamka hamulca i sprzęgła CNC – Włochy.
  • Osłona ramy carbon x2 ramy (na wys. łydek) – Niemcy.
  • Osłona wlewu paliwa i licznika carbon – Włochy.
  • Wloty powietrza carbon x2 – Chiny.
  • Osłona wlotów powietrza carbon x2 – Chiny.
  • Osłona licznika na kierownicy – Niemcy.
  • Tunele chłodzenia hamulców przednich carbon x2 – Chiny.
  • Osłona czujnika ABS carbon (przednie koło) – Niemcy.
  • Lusterka CRG x2 – USA.
  • Frotki na zbiorniczki płynów na kierownicy x2 – USA.
  • Tylni błotnik carbon – Włochy.
  • Osłona przedniej zębatki carbon – Niemcy.
  • Osłona tylnej zębatki carbon – Polska.
  • Pokrętło regulacji napięcia tylnego zawieszenia CNC – Włochy.
  • Dekor carbon przy pokrętłe regulacji napięcia tylnego zawieszenia – Niemcy.
  • Nakładki CNC ukł. odp. hamulców i pompy wody – Chiny.
  • Wentyle i nakrętki CNC – Chiny.
  • Slidery ramy CNC x2 oraz obu kół – USA.
  • Komputer tunerski TUNEBOY plus licencje - Australia.
  • Tempomat - Australia. 
  • Quickshifter – Australia.
  • Osłona pod siedzeniem carbon – Niemcy.
  • Naklejki na pługu i tylnym błotniku – Polska.
  • Pokrywka zbiorniczka płynu chłodniczego CNC (w ramie) – Chiny.
  • Pokrywka tylnego zbiorniczka płynu hamulcowego CNC+ carbon– Włochy.
  • Osłona tylnego zbiorniczka płynu hamulcowego carbon – Niemcy.
  • Osłona lampy przedniej dół carbon – Chiny.
  • Osłona lampy przedniej góra carbon – Niemcy.
  • Osłona licznika na kierownicy carbon – Włochy.
  • Wlew paliwa CNC – Włochy.
  • Osłona i docisk sprzęgła CNC – Włochy.
  • Pokrywka inspekcyjna pompy wody CNC – Włochy.
  • Osłona pompy wody carbon – Niemcy.
  • Układ wydechowy CNC+carbon – Włochy.
  • Ekspander stópki CNC – Chiny.
  • Osłona koronki zębatki carbon – Włochy.
  • Osłona kierunkowskazów i chłodnic przód carbon x2 – Niemcy.
  • Wspornik tablicy rejestracyjnej – Anglia.
  • Śruby mocowania tablicy rejestracyjnej CNC – Chiny.
  • Nakładki maskujące CNC po oryginalnych lusterkach Ducati x2 – Anglia.
  • Naklejki „Diavel Carbon” na wlotach powietrza x2 – Włochy.
  • Złącze ładowania akumulatora – Szwecja.
  • Zaślepki otworów ramy CNC – Włochy.
  • Naklejki pokrywy siedzenia pasażera CRG x2 – USA.
  • Naklejki pokrywy siedzenia pasażera „1198” x2 – Australia.
  • Naklejka „Ducati” zbiorniku paliwa – Australia.
  • Folia ochronna wahacza – Polska.
  • Nakładki maskujące osłony wlotów powietrza carbon+siatka x2 – Niemcy.
  • Korek wlewu oleju CNC – Włochy.
  • Tank grip – USA.
  • Tank protector carbon – Włochy.

W tym motocyklu nie ma kompromisów!

    W ten sposób powstał egzemplarz jedyny w swoim rodzaju. Prawdziwy predator wśród Diaveli. Dla wielu będzie symbolem braku umiarkowania i szaleństwa, dla wielu będzie absurdalnie przesadzony. Grunt, że właściciel uznał dzieło za skończone. I choćbyś nie chciał słysząc go obejrzysz się za nim na drodze. A jakie wrażenia towarzyszą jeździe tym motocyklem?

Diavel to twój dobry przyjaciel!

    Stężenie adrenaliny jakie zapewnia Ducati Diavel, magia przyspieszenia, wygodna pozycja, wrażenia podczas jazdy. Diavel to doprawdy zakazany owoc z drzewa poznania - czujesz się na nim nieśmiertelny, a zegary są na tyle subtelne, że zmieniające się w szalonym tempie wartości nie rozpraszają twojej uwagi. Tak, jazda Diavelem to bardzo przyjemne opętanie.

    Motocykl dorobił się sławy motocyklowego Ferrari, czy też Lamborghini niekoniecznie jeśli chodzi o osiągi, a o koszty serwisu. Włosi puścili wodze fantazji i zaprojektowali wiele elementów motocykla w wręcz kuriozalny sposób. A Diavel nie należy do motocykli bezawaryjnych... Z jakiegoś jednak powodu wielu doświadczonych motocyklistów to właśnie Diavela uważa za uwieńczenie swojego garażu i to na ten motocykl wsiada gdy chce poczuć emocje. Chyba już wiemy dlaczego.