67%
33%

Yamaha TDM 850
1996 - 2001

+

BMW R 1200GS
2004 - 2012

+

Wygrywa Yamaha TDM 850 (1996 - 2001): 2 głosy

Przegrywa BMW R 1200GS (2004 - 2012): 1 głos

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001) vs BMW R 1200GS (2004 - 2012)

Opinia Video o Yamaha TDM 850

Opinia Video o BMW R 1200GS

Test video

Ocena: 4.7/5 liczba opinii: 15

Ocena: 4.8/5 liczba opinii: 2

Silnik:
4.8 vs 4.5
Hamulce:
4.8 vs 5.0
Bezawaryjność:
4.9 vs 4.5
Frajda z jazdy:
4.9 vs 5.0
Przyciąganie wzroku:
4.3 vs 5.0

Opinie o Yamaha TDM 850

Autor: Laliszon
Jest duuuuużo tańszy, prostszy, choć dość toporny, jednak prędkość , zrywność ma podobną. Jeśli chodzi o taką rzecz jak wymiana sprzęgła , to jest w TDM nieporównywalnie tańsza. Miałem GS, fajna maszyna naprawdę ale dla bogatych. Większość GS to leasingowe ucieczki od podatku, stąd cena. Oczywiście Złodziej BMW nie przepuści, jeśli tylko nadarzy się okazja. Tdm nie jest zbyt atrakcyjny ani prestiżowy jednak jest praktyczny i szybki. W teren oba się nadają jak grube Angielki do gimnastyki sportowej na olimpiadzie.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Porównanie danych technicznych

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001) vs BMW R 1200GS (2004 - 2012)

Osiągi

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)
BMW R 1200GS (2004 - 2012)
Moc max.
77.0 KM / 7500 rpm
98.0 KM / 7000 rpm
Moc max.
Max. moment obrotowy
80.4 Nm / 6000 rpm
115.0 Nm / 5500 rpm
Max. moment obrotowy
V-max
207.0 km/h
213.0 km/h
V-max
Pojemność zbiornika paliwa
20.0 L
20.0 L
Pojemność zbiornika paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
manualna
Skrzynia biegów
Ilość przełożeń
5-przełożeniowa
6-przełożeniowa
Ilość przełożeń
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
suche, jednotarczowe, średnica 180 mm
Sprzęgło
Przeniesienie napędu
łańcuch
wał napędowy
Przeniesienie napędu

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2165 x 790 x 1285 mm
2210 x 953 x 1450 mm
Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
Rozstaw osi
1475 mm
1507 mm
Rozstaw osi
Masa pojazdu zalanego płynami
232.0 kg
238.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
Rama
typu Diamond
rurowa, stalowa
Rama

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, amortyzatory sprężynowe, tłumienie olejowe, skok 149 mm
BMW Telever, skok 190 mm
Przód
Tył
pojedynczy amortyzator De Carbon, tłumienie gazowo-olejowe, skok 144 mm
jednostronny wahacz aluminiowy, BMW Paralever, skok 200 mm
Tył

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
2x tarcza 305 mm, czterotłoczkowe zaciski
Przód
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, dwutłoczkowy zacisk
pojedyncza tarcza 265 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
4-suwowy, dwucylindrowy, układ typu Boxer, chłodzony olejem i powietrzem
Typ
Pojemność skokowa
849.0 ccm
1170.0 ccm
Pojemność skokowa
Stopień sprężania
10.5:1
12.0:1
Stopień sprężania
Układ zasilania
gaźniki MIKUNI BDSR38 x2
BMS-K, przpustnice o średnicy 50mm
Układ zasilania
Pokaż wszystkie

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Yamaha TDM 900 (2002 - 2010)

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Yamaha XJ 900 Diversion (1994 - 2002)

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności