Spalanie: 3.70
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Bajaj Dominar 400

Minimalne: 3.26

Średnie: 3.70

Maksymalne: 4.03

Opinie o Bajaj Dominar 400

Opinia: 4.2/5

Liczba głosów: 11

Silnik: 4.0
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.2
Frajda z jazdy: 4.1
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 5/5 | Autor: Arihm
Ciężko utrzymać płynną, wolną jazdę np podczas omijania innych pojazdów w korku. Chociaż zapewne to kwestia doświadczenia, wyczucia motocykla. Póki co przejechałem 700km wiec wiele przede mną.
Skomentuj | Przydatna (8) | Nieprzydatna (2)
2019-02-15 21:29:47 | Autor: Rafał Maślanka
Też jestem właścicielem Dominara (to mój pierwszy motocykl) i jestem zadowolony, że bez problemu można ruszyć i jechać bez gazu, także na półsprzęgle. Na kursie prawa jazy miałem Yamahę XJ6N, która była bardzo łatwa pod tym względem (4-cylindry, można było jechać nawet na lekko przyhamowanej), oraz MT-07, na której (mimo 2 cylindrów) bardzo trudno było ruszyć bez lekkiego dodania gazu. Wydaje mi się, że jak na singla, z Dominarem nie jest źle pod tym względem (choć oprócz tych Yamah nie mam porównania).
Ocena: 5/5 | Autor: Kaktus
Bardzo fajna maszyna, niezły design, przyjemnie się prowadzi. Polecam wszystkim wybrać się na jazdy testowe, bo na prawdę warto!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
2018-06-05 12:20:28 | Autor: ork
Byłeś może na jeździe testowe na torze w Łodzi czy w mieście ? Bo nie wiem na co się lepiej zdecydować, gdzie lepiej poznam maszynę
2018-06-05 18:40:18 | Autor: Kaktus
Byłem na jeździe testowej ale planuję umówić się też na tor, bo czuję niedosyt :D
2018-06-15 21:19:48 | Autor: ork
A to można zapisać się jazdę na torze no i na jazdę po mieście ? Oni tego potem nie weryfikują ?
2018-06-19 10:22:54 | Autor: lakiqua
pierwsze słyszę o jazdach testowych na torze. Takie jazdy są tylko w łodzi czy gdzieś jeszcze?
2018-06-22 23:40:32 | Autor: kleik
Niestety z tego co mi wiadomo są jak narazie tylko w Łodzi ;)
2018-06-26 11:08:48 | Autor: samael
tylko to nie jest motor do wyścigów więc i tak lepiej go przetestować na drogach
2018-07-23 20:39:43 | Autor: Adam
W każdym salonie odbywają się jazdy testowe
Ocena: 5/5 | Autor: lakiqua
w końcu jakiś ciekawy motocykl w niskiej cenie. Nie mam lecz byłem na jazdach testowych dlatego ciężko mi ocenić awaryjność. Cała reszta jak najbardziej jest super
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
2018-06-22 23:41:12 | Autor: bulek
Cena jest wręcz fenomenalna !
2018-06-25 17:46:43 | Autor: DoradcaOnlineBajaj
Bardzo cieszy mnie fakt, że tak wiele osób zachwyca się Dominarem400! Mam nadzieję, że zamówienie na nowego Dominara300 już złożyłeś bulek? Pozdrawiam Piotrek DoradcaOnlineBajaj
2018-06-26 11:05:20 | Autor: kirkorn
fakt - jak za motocykl tej klasy cena jest faktycznie rewelacyjna
Ocena: 4/5 | Autor: lumpenproletariat
Na tle innych motocykli tej klasy - całkiem przyzwoity motocykl!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Marcin
Witam
Na co dzień używam go do dojazdów do pracy (30km), i w tej roli spisuje się znakomicie. W trasie (razem z żonką i kuframi SHAD SH58 i SH36) też jest ok, ale do 120km/h. Przy wyższych prędkościach silnik się zaczyna męczyć. Mi największą przyjemność daje jazda ok 100 - 120km/h więc nie narzekam. Opony na suchym mogą być, na mokrym jest nieciekawie a w terenie - tragedia. Spalanie ok 4L/100km. Lampy - super. Brak stopki centralnej powoduje konieczność zakupu podnośnika (chociażby do smarowania łańcucha). Pod względem technicznym nie ma się do czego doczepić. Całość prezentuje się bardzo ładnie. Za tą cenę nie ma chyba lepszego wyboru. POLECAM
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Gość
Motocykl mały i lekki. Słaba widoczność w lusterkach, średnia jakość wykończenia. Fabryczne opony również nie budzą zaufania
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Rafal
Po jezdzie testowej moge powiedziec ze motocykl bardzo fajny chodz z 400 mogl by byc troche mocniejszy napewno docenia go mlodsi motocyklisci i kobiety bo prowadzi sie jak 125 😉 czyli bardzo przewidywalnie i neutralnie
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 2/5 | Autor: Gość
Cześć:-) jestem posiadaczem bajaj dominar 400 przejechałem 5000 km i jestem załamany na początku było super!!! Moje problemy zaczeły się przy przebiegu 4000 km problem jest z skrzynią biegów są hałasy trzaskaja biegi nie można włączyć 2 biegu sporadycznie jak zbijam z wyższych biegów są mocne uderzenia wyciek oleju z góry silnika dla mnie szok!!! Jak byłem na jeździe testowej takiego motocykla mimo że miał niższy przebieg tak się nie zachowywał .po wizycie w serwisie przy przejechaniu 4500km gdzie była wymiana oleju filtry stwierdzono opiłki metalu w filtrze papierowym A w siatkowym wielkości śruciny kawałki metalu .Twierdzą że to norma!!!!!!!! No wydano motocykl twierdząc że wszystko jest ok i motocykl jest w pełni sprawny!! I że to są moje błędne odczucia 😂 jestem mechanikiem z doświadczenia wiem że nic dobrego nie wróży wyciek usunięto ale po przejechaniu 560 km leci dalej super moje pytanie co robić dalej !! Szukam wsparcia i pomocy morze chłopaki z moto bandy co pomoģą
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Pery
Dobra konstrukcja w niskiej cenie.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (12)
2018-05-02 13:00:58 | Autor: toster
Całkiem niezły motor jak za taką kasę. Kusi mnie aby wybrać się na jazdy testowe
2018-06-05 18:41:44 | Autor: Bigos
Fakt, cena zachęcająca, ale wiecie może czy jest szansa zakupić go może na raty? Ciężko tak na raz wydać 15k :/
2018-06-15 21:20:38 | Autor: Bolek
Oczywiście że jest możliwość zakupu na raty i to w dodatku 0 %
2018-06-19 10:24:03 | Autor: lakiqua
teraz wszystko co romet na w ofercie jest w ratach 0%
2018-06-22 23:41:57 | Autor: ziggs
A co ma romet do dominara ? jest ich pośrednikiem czy jak ?
2018-06-25 17:48:45 | Autor: DoradcaOnlineBajaj
Ziggs, Romet jest dystrybutorem Dominara400 w Naszym kraju. Jest to o tyle istotne, że w za pośrednictwem sieci salonów Romet Nasz szybki dostęp do motocykla Bajaja jakim jest Dominar400. Pozdrawiam Piotrek, DordacaOnlineBajaj
2018-06-26 11:07:29 | Autor: Zbyszek
W sumie to dobrze bo romet to dość doświadczona firma w tym temacie
2019-05-05 03:00:27 | Autor: Pawel
Czy dobra to się okaże za rok albo dwa... Ja w życiu bym tego nie kupił 15 tys??? Wolę kupić leciwą sprawdzoną uzywke :)
rozwiń

Bajaj Dominar 400

Jeżeli nigdy wcześniej nie słyszeliście o marce Bajaj - nie macie czym się martwić. Choć jest to trzeci co do wielkości producent jednośladów (głównie małolitrażowych) to do tej pory skupiony był głównie na rynku indyjskim. Teraz ze swoim najnowszym modelem wchodzi na Europejskie salony, jak zostanie przyjęty? 

Dominar 400 


Nazwa brzmi agresywnie. Indyjscy spece od marketingu nie kryją swoich zamiarów - chcą ostro konkurować z japońskimi producentami o europejskiego klienta i mają w tej walce kilka asów. Wygląd motocykla jest nowoczesny, zbiornik został obudowany dodatkowymi plastikami, które nadają mu masywności. Tył jest lekki i ścięty, a z przodu mamy nowoczesne reflektory LED. 


Ma naprawdę bardzo mocne reflektory. I choć brakuje im nieco seksapilu to na pewno rzucają się w oczy. 

Indyjski sprzęt? 

Warto wspomnieć o tym, że Bajaj posiada 48% akcji KTM'a. Pomarańczowi od lat produkują w hinduskich fabrykach model Duke w pojemnościach do 390ccm. Zresztą Dominar częściowo opiera się właśnie na tym modelu - silnik to ten sam jednocylindrowiec, choć lekko przekonstruowany. Posiada 35 KM oraz 3 świece. Ten zabieg miał zmniejszyć spalanie i polepszyć reakcję na gaz.


Motocykl został wyposażony w solidną ramę, do tego mamy niezłe hamulce z dobrze działającym systemem ABS a także nowoczesny kokpit. A w zasadzie aż dwa kokpity i tutaj Hindusi nieco zaszaleli. Główny kokpit znajduje się na kierownicy i jest przyjemnie podświetlany w nowoczesny sposób. Nie męczy oczu i jest czytelny w każdych warunkach. Wszystkie dane są czytelne, choć brakuje informacji o zapiętym biegu a obrotomierz jest nieco przeskalowany. 


Mniejszy wyświetlacz pokazuje dodatkowe ikonki, takie jak akumulator, światła drogowe czy kontrolkę silnika. Niestety aby na niego spojrzeć, trzeba na długą chwilę oderwać wzrok od kierownicy, więc ostatecznie jest mało przydatny. 

Wrzucamy bieg i jedziemy! 

Lubię małe motocykle. Łatwo się nimi jeździ, mało palą i świetnie przeciskają się pomiędzy samochodami w mieście. Do tego łatwo je zaparkować, więc to najlepszy sprzęt do codziennego użytkowania. Dominarem w mieście jeździ się równie łatwo co motocyklem 125, pomimo tego, że jest zdecydowanie masywniejszy i cięższy. Do tego silnik choć nie dostarcza nam na fabrycznym wydechu akustycznych emocji - to pozwala na dynamiczne i sprawne wyprzedzanie wszelakich jeździdełek na 4 kółkach. Co ważne w mieście - w lusterkach sporo widać.


Miejsca jest sporo, a pozycja za sterami jest bardzo neutralna - więc łatwo się wpasować. Z tyłu miejsca jest trochę mniej, za to pasażer/ka ma do dyspozycji boczne uchwyty. 

Czas sprawdzić v-max i jazdę w trasie! 

Motocykl waży 166kg na sucho - co jest solidną liczbą. Jednak dobre wyważenie sprawia, że nie przeszkadza to podczas manewrów w mieście, natomiast poza miastem jest zdecydowanym plusem - w trasie nie buja nami jak szmacianą kukiełką, a boczne wiatry nie są tak bardzo uciążliwe jak to bywa w przypadku mniejszych pojemności. W ciągu jednego dnia pokonałem tym motocyklem trasę 300 km. Pod koniec dnia tyłek już powoli zaczął odczuwać dystans, natomiast plecy i ręce nie odczuwały zmęczenia. To sprzęt którym w razie chęci możemy spokojnie wybrać się w małą turystykę. 


Do tego pozytywnie zaskakuje spalanie. W mieście wyniki były przeciętne - 4.2L na setkę. Natomiast w trasie zapotrzebowanie na PB95 spadło do 3.6L. Średnia prędkość przelotowa? 100-112 km/h. I spokojnie możemy taką wartość utrzymywać. Maksymalnie udało mi się rozpędzić do 157 km/h, co jest przyzwoitym wynikiem. 

Największa zaleta 

To cena. Tak po prostu. W tej klasie możemy kupić zarówno lżejsze jak i mocniejsze motocykle. Dominar Bajaj w tej materii jest dokładnie w środku stawki. Jest nieźle wykonany ale nie trudno znaleźć ładniejsze motocykle. Jednak gdy weźmiemy pod uwagę cenę, wynoszącą 14.999zł okazuje się, że jest to fajne skrojony sprzęt pod nasz rynek. 

Pierwsze egzemplarze już wykonały bezawaryjnie 40 000 km, więc brzmi to obiecująco. Będziemy obserwować jak Bajaj będzie rozwijał się na naszym rynku. 

Dane techniczne Bajaj Dominar 400

Osiągi

Moc max.
35 KM / 8000 rpm
Max. moment obrotowy
35 Nm / 6500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
8.2 s
V-max
156 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
13 L

Silnik

Typ
Triple spark 4-valve DTS-i engine
Pojemność skokowa
373.3 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Slipper clutch
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2156 x 813 x 1112 mm
Rozstaw osi
1453 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
166 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
182 kg
Wysokość siodełka
800 mm

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy, 43mm
Tył
monoshock, regulacja

Hamulce

Przód
1 x 320mm, 2 tłoczkowy zacisk
Tył
1x 230mm
Abs
Tak

Eksploatacja Bajaj Dominar 400

Opony

Opona przód
110/70-R17
Opona tył
150/60-R17

KTM Duke 390 (2013 - 2017)Bajaj Dominar 400 (2017)

BMW G 310 R (2017)Bajaj Dominar 400 (2017)

Kawasaki ER-6n 650 (2012)Bajaj Dominar 400 (2017)

Suzuki GSX-R 600 (2015)Bajaj Dominar 400 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności