Bajaj Dominar 400 (2017)

Spalanie: 3.70
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Bajaj Dominar 400

Minimalne: 3.26

Średnie: 3.70

Maksymalne: 4.03

Opinie o Bajaj Dominar 400

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 7

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 5/5 | Autor: Arihm
Ciężko utrzymać płynną, wolną jazdę np podczas omijania innych pojazdów w korku. Chociaż zapewne to kwestia doświadczenia, wyczucia motocykla. Póki co przejechałem 700km wiec wiele przede mną.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kaktus
Bardzo fajna maszyna, niezły design, przyjemnie się prowadzi. Polecam wszystkim wybrać się na jazdy testowe, bo na prawdę warto!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
2018-07-23 20:39:43 | Autor: Adam
W każdym salonie odbywają się jazdy testowe
2018-06-26 11:08:48 | Autor: samael
tylko to nie jest motor do wyścigów więc i tak lepiej go przetestować na drogach
2018-06-22 23:40:32 | Autor: kleik
Niestety z tego co mi wiadomo są jak narazie tylko w Łodzi ;)
2018-06-19 10:22:54 | Autor: lakiqua
pierwsze słyszę o jazdach testowych na torze. Takie jazdy są tylko w łodzi czy gdzieś jeszcze?
2018-06-15 21:19:48 | Autor: ork
A to można zapisać się jazdę na torze no i na jazdę po mieście ? Oni tego potem nie weryfikują ?
2018-06-05 18:40:18 | Autor: Kaktus
Byłem na jeździe testowej ale planuję umówić się też na tor, bo czuję niedosyt :D
2018-06-05 12:20:28 | Autor: ork
Byłeś może na jeździe testowe na torze w Łodzi czy w mieście ? Bo nie wiem na co się lepiej zdecydować, gdzie lepiej poznam maszynę
Ocena: 5/5 | Autor: lakiqua
w końcu jakiś ciekawy motocykl w niskiej cenie. Nie mam lecz byłem na jazdach testowych dlatego ciężko mi ocenić awaryjność. Cała reszta jak najbardziej jest super
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2018-06-26 11:05:20 | Autor: kirkorn
fakt - jak za motocykl tej klasy cena jest faktycznie rewelacyjna
2018-06-25 17:46:43 | Autor: DoradcaOnlineBajaj
Bardzo cieszy mnie fakt, że tak wiele osób zachwyca się Dominarem400! Mam nadzieję, że zamówienie na nowego Dominara300 już złożyłeś bulek? Pozdrawiam Piotrek DoradcaOnlineBajaj
2018-06-22 23:41:12 | Autor: bulek
Cena jest wręcz fenomenalna !
Ocena: 4/5 | Autor: lumpenproletariat
Na tle innych motocykli tej klasy - całkiem przyzwoity motocykl!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Pery
Dobra konstrukcja w niskiej cenie.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (9)
2018-06-26 11:07:29 | Autor: Zbyszek
W sumie to dobrze bo romet to dość doświadczona firma w tym temacie
2018-06-25 17:48:45 | Autor: DoradcaOnlineBajaj
Ziggs, Romet jest dystrybutorem Dominara400 w Naszym kraju. Jest to o tyle istotne, że w za pośrednictwem sieci salonów Romet Nasz szybki dostęp do motocykla Bajaja jakim jest Dominar400. Pozdrawiam Piotrek, DordacaOnlineBajaj
2018-06-22 23:41:57 | Autor: ziggs
A co ma romet do dominara ? jest ich pośrednikiem czy jak ?
2018-06-19 10:24:03 | Autor: lakiqua
teraz wszystko co romet na w ofercie jest w ratach 0%
2018-06-15 21:20:38 | Autor: Bolek
Oczywiście że jest możliwość zakupu na raty i to w dodatku 0 %
2018-06-05 18:41:44 | Autor: Bigos
Fakt, cena zachęcająca, ale wiecie może czy jest szansa zakupić go może na raty? Ciężko tak na raz wydać 15k :/
2018-05-02 13:00:58 | Autor: toster
Całkiem niezły motor jak za taką kasę. Kusi mnie aby wybrać się na jazdy testowe
rozwiń

Bajaj Dominar 400

Jeżeli nigdy wcześniej nie słyszeliście o marce Bajaj - nie macie czym się martwić. Choć jest to trzeci co do wielkości producent jednośladów (głównie małolitrażowych) to do tej pory skupiony był głównie na rynku indyjskim. Teraz ze swoim najnowszym modelem wchodzi na Europejskie salony, jak zostanie przyjęty? 

Dominar 400 


Nazwa brzmi agresywnie. Indyjscy spece od marketingu nie kryją swoich zamiarów - chcą ostro konkurować z japońskimi producentami o europejskiego klienta i mają w tej walce kilka asów. Wygląd motocykla jest nowoczesny, zbiornik został obudowany dodatkowymi plastikami, które nadają mu masywności. Tył jest lekki i ścięty, a z przodu mamy nowoczesne reflektory LED. 


Ma naprawdę bardzo mocne reflektory. I choć brakuje im nieco seksapilu to na pewno rzucają się w oczy. 

Indyjski sprzęt? 

Warto wspomnieć o tym, że Bajaj posiada 48% akcji KTM'a. Pomarańczowi od lat produkują w hinduskich fabrykach model Duke w pojemnościach do 390ccm. Zresztą Dominar częściowo opiera się właśnie na tym modelu - silnik to ten sam jednocylindrowiec, choć lekko przekonstruowany. Posiada 35 KM oraz 3 świece. Ten zabieg miał zmniejszyć spalanie i polepszyć reakcję na gaz.


Motocykl został wyposażony w solidną ramę, do tego mamy niezłe hamulce z dobrze działającym systemem ABS a także nowoczesny kokpit. A w zasadzie aż dwa kokpity i tutaj Hindusi nieco zaszaleli. Główny kokpit znajduje się na kierownicy i jest przyjemnie podświetlany w nowoczesny sposób. Nie męczy oczu i jest czytelny w każdych warunkach. Wszystkie dane są czytelne, choć brakuje informacji o zapiętym biegu a obrotomierz jest nieco przeskalowany. 


Mniejszy wyświetlacz pokazuje dodatkowe ikonki, takie jak akumulator, światła drogowe czy kontrolkę silnika. Niestety aby na niego spojrzeć, trzeba na długą chwilę oderwać wzrok od kierownicy, więc ostatecznie jest mało przydatny. 

Wrzucamy bieg i jedziemy! 

Lubię małe motocykle. Łatwo się nimi jeździ, mało palą i świetnie przeciskają się pomiędzy samochodami w mieście. Do tego łatwo je zaparkować, więc to najlepszy sprzęt do codziennego użytkowania. Dominarem w mieście jeździ się równie łatwo co motocyklem 125, pomimo tego, że jest zdecydowanie masywniejszy i cięższy. Do tego silnik choć nie dostarcza nam na fabrycznym wydechu akustycznych emocji - to pozwala na dynamiczne i sprawne wyprzedzanie wszelakich jeździdełek na 4 kółkach. Co ważne w mieście - w lusterkach sporo widać.


Miejsca jest sporo, a pozycja za sterami jest bardzo neutralna - więc łatwo się wpasować. Z tyłu miejsca jest trochę mniej, za to pasażer/ka ma do dyspozycji boczne uchwyty. 

Czas sprawdzić v-max i jazdę w trasie! 

Motocykl waży 166kg na sucho - co jest solidną liczbą. Jednak dobre wyważenie sprawia, że nie przeszkadza to podczas manewrów w mieście, natomiast poza miastem jest zdecydowanym plusem - w trasie nie buja nami jak szmacianą kukiełką, a boczne wiatry nie są tak bardzo uciążliwe jak to bywa w przypadku mniejszych pojemności. W ciągu jednego dnia pokonałem tym motocyklem trasę 300 km. Pod koniec dnia tyłek już powoli zaczął odczuwać dystans, natomiast plecy i ręce nie odczuwały zmęczenia. To sprzęt którym w razie chęci możemy spokojnie wybrać się w małą turystykę. 


Do tego pozytywnie zaskakuje spalanie. W mieście wyniki były przeciętne - 4.2L na setkę. Natomiast w trasie zapotrzebowanie na PB95 spadło do 3.6L. Średnia prędkość przelotowa? 100-112 km/h. I spokojnie możemy taką wartość utrzymywać. Maksymalnie udało mi się rozpędzić do 157 km/h, co jest przyzwoitym wynikiem. 

Największa zaleta 

To cena. Tak po prostu. W tej klasie możemy kupić zarówno lżejsze jak i mocniejsze motocykle. Dominar Bajaj w tej materii jest dokładnie w środku stawki. Jest nieźle wykonany ale nie trudno znaleźć ładniejsze motocykle. Jednak gdy weźmiemy pod uwagę cenę, wynoszącą 14.999zł okazuje się, że jest to fajne skrojony sprzęt pod nasz rynek. 

Pierwsze egzemplarze już wykonały bezawaryjnie 40 000 km, więc brzmi to obiecująco. Będziemy obserwować jak Bajaj będzie rozwijał się na naszym rynku. 

Dane techniczne Bajaj Dominar 400

Osiągi

Moc max.
35 KM / 8000 rpm
Max. moment obrotowy
35 Nm / 6500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
8.2 s
V-max
156 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
13 L

Silnik

Typ
Triple spark 4-valve DTS-i engine
Pojemność skokowa
373.3 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Slipper clutch
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2156 x 813 x 1112 mm
Rozstaw osi
1453 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
166 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
182 kg
Wysokość siodełka
800 mm

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy, 43mm
Tył
monoshock, regulacja

Hamulce

Przód
1 x 320mm, 2 tłoczkowy zacisk
Tył
1x 230mm
Abs
Tak

Eksploatacja Bajaj Dominar 400

Opony

Opona przód
110/70-R17
Opona tył
150/60-R17
KTM Duke 390 (2013 - 2017)

KTM Duke 390 (2013 - 2017)Bajaj Dominar 400 (2017)

BMW G 310 R (2017)

BMW G 310 R (2017)Bajaj Dominar 400 (2017)

Kawasaki ER-6n 650 (2012)

Kawasaki ER-6n 650 (2012)Bajaj Dominar 400 (2017)

Suzuki GSX-R 600 (2015)

Suzuki GSX-R 600 (2015)Bajaj Dominar 400 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności