Yamaha YBR 125 (2005 - 2015)

Jeśli marzy Ci się motocykl Yamahy klasy 125, a nie masz zacięcia do jazdy na sportowej YZF-R125, a Yamaha MT-125 jest za droga - jest jeszcze jedna opcja - Yamaha YBR 125.

YBR 125 to najtańsza propozycja w ofercie Yamahy. Zadebiutowała w 2005 roku i od tamtego czasu niewiele się zmieniła. Największa zmiana miała znaczenie raczej wizualne - przed 2011 rokiem YBR nie posiadała osłony lampy, przez co jej wygląd był bardziej zbliżony do klasycznych nakedów. Dodana owiewka pomaga się nieco osłonić przed naporem powietrza w czasie jazdy, choć przy prędkościach, jakie możemy rozwinąć tym motocyklem naprawdę nie jest to zbyt konieczne.

Motocykl jest niewielki. Ewenementem na tle pozostałych motocykli Yamahy jest zastosowanie tylnego hamulca bębnowego i wyjątkowo małej tarczy z przodu - oszczędności w wyposażeniu najłatwiej tłumaczą niską cenę.

Choć motocykl nie wzbudza westchnień zachwytu i nie porywa swoją mocą, to posiada też swoje plusy. Motocykl stanowi dobry wybór dla początkujących i nieprzekonanych motocyklistów.  Niewielki silnik generuje 10 KM - do maksymalnej mocy dopuszczonej przez ustawę brakuje jeszcze 5 KM. Motocykl łatwo opanować i na pewno nie zrobi on krzywdy swojemu kierowcy. Kolejne plusy YBR 125 to cena i spalanie. Nowy motocykl można nabyć już w cenie 10 tys zł, co biorąc pod uwagę wzrost popytu na 125'tki, związany z uwolnieniem tej kategorii na prawo jady kategorii B, jest naprawdę interesującą propozycją. Spalanie sprawi, że do jazdy miejskiej trudno znaleźć oszczędniejszy środek lokomocji.