Opinie o Yamaha XT 660Z Ténéré

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 6

Silnik: 4.2
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 |
Z kuframi i plecaczkiem daje radę na dłuższych trasach.
W mojej Tenerce kanapa była pokryta materiałem który powodował uślizg przy każdym hamowaniu (rocznik 2010) - po wymianie materiału nie ma problemu.
Prowadzenie super!!
Mogę mieć tylko zastrzeżenia do zakresu obrotów komfortowej jazdy tj. 3000-6000obr. Poniżej 3000 odczuwalne drgania, powyżej 6000 hałas :)
Odpowiedz | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Tenerką śmigam od sześciu lat, nigdy mnie nie zawiodła. Czy to asfalt, czy szutry, czy leki teren idzie jak burza. Zdecydowanie nie jest to motocykl do szybkich przelotów, ale turystyka z Tenerką to czysta frajda i przyjemność. Wygląd raczej przyciąga wzrok, i często spotykałem się z zainteresowaniem innych kierowców. Przy moich 188cm pozycja za kierownicą zdecydowanie wygodna, a do tego siedzi się wysoko i w mieście wszystko widać ponad dachami osobówek. Ogromny bak i niewielki apetyt na paliwo pozwala na naprawdę dalekie wyprawy bez częstych poszukiwań stacji benzynowych. Jedyny mankament to zakres komfortowych obrotów 3500 do 6000, poniżej lubi poszarpać, powyżej trochę hałasuje.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Posiadam Trenerkę rocznik 2009 od 2 lat :D Dużo jeżdżę w offroud-zie i musze powiedzieć ze ten motocykl jest super. Na pełnym baku troszkę wydaje się mniej zwrotny w terenie ale nie jest to klasa ktm 250 enduro. Jeżeli szukamy motocykla do podróżowania który daje sobie świetnie rade w terenie polecam yamaha xt 660 z tenere.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Super osiągi jak na tą pojemność, małe spalanie, bezawaryjność, minusem jest jeden cylinder a co za tym idzie mała elastyczność silnika, poniżej 3 tys. Obr. Duże szarpanie. Mimo to przyjemność z jazdy gwarantowana.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Yamaha XT 660z Tenere 2013 bez ABS motocykl dobry do podróżowania w pojedynkę, bez pasażera. Najbardziej endurowy z turystycznych enduro, singiel przez to bardzo dzielny w terenie, jeździ po wszystkim co można nazwać drogą lub ją przypomina. Jeździec o większych umiejętnościach po zaoranym nią pojedzie. Polecam podróżnikom lubiący gorsze ciekawe drogi. Motocykl dynamiczny lecz o nie dużej prędkości maksymalnej. W rzeczywistości dużo lepiej jeździ niż wygląda to na papierze. Miałem inne: Kawasaki z750s, Super Tenere 750, TDM 900, sporo jeździłem Bandit 1200, Tenerke uwielbiam najbardziej za wygodę, pozycję, charakt silnika, dzielność w terenie, prostotę obsługi eksploatacyjnej. Polecam wersję bez ABS. Z ABS em ma Aku pod bakiem i jest cięższa.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń
Spalanie: 4.64
Dodaj
Ilość raportów: 5

Spalanie Yamaha XT 660Z Ténéré

Minimalne: 4.14

Średnie: 4.64

Maksymalne: 5.61

Dane techniczne Yamaha XT 660Z Ténéré

Osiągi

Moc max.
47 KM / 6000 rpm
Max. moment obrotowy
58 Nm / 5500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
23.0 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2246 x 896 x 1477 mm
Rozstaw osi
1500 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
208.5 kg
Rama
stalowa, rurowa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, skok 113 mm
Tył
pojedynczy amortyzator z wahaczem, skok 120 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm

Silnik

Typ
4-suwowy, jednocylindrowy, SOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
660.0 ccm
Stopień sprężania
10.0:1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa

Eksploatacja Yamaha XT 660Z Ténéré

Opony

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.5
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Zębatka przednia
15
Zębatka tylna
45
Luz łańcucha
50~50

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.2
Zbiornik rezerwowy
0.5
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha XT 660Z Ténéré (2008)Honda XL 650Transalp (2000 - 2007)

Yamaha XT 660Z Ténéré (2008)Yamaha XT 660R (2004 - 2014)

Yamaha XT 660Z Ténéré (2008)Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)

Yamaha XT 660Z Ténéré (2008)Yamaha Tracer 700 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności