Yamaha MT-03 (2016)

Opinie o Yamaha MT-03

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 5

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.4
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 5/5 | Autor: Peter
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Mt
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Marti
Całkiem nieźle, ale mogłoby być jeszcze lepiej
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
rozwiń

Spalanie: 4.24

Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Yamaha MT-03

Minimalne: 3.60

Średnie: 4.24

Maksymalne: 5.59

Yamaha MT-03

Powrót mniejszych pojemności na rynek bardzo mnie cieszy - to świetne miejskie motocykle, które potrafią dać wiele frajdy jednocześnie oczekując od nas niewiele. Yamaha od baaaardzo dawno nie miała w swojej ofercie małego miejskiego nakeda - czas na nowe wcielenie MT-03.

My się już znamy

MT-03 jest w całości oparte na YZF-R3, mamy taką samą ramę, ten sam 42 konny silnik, zawieszenie i układ hamulcowy. Nawet wygląd motocykla niewiele się zmienił, w zasadzie elementy MT widzimy tylko z przodu - nowy reflektor oraz piękne air-boxy pod bakiem i... to w zasadzie tyle. Trochę mało jak na zachwycającą serię MT prawda? Moim zdaniem projektanci wyjątkowo kiepsko przyłożyli się do ukazania ducha serii MT w tym motocyklu, już MT-125 wygląda dużo lepiej pod kątem szczegółów i smaczków. 

Wkręć go na obroty

Kolejnym odstępstwem od serii MT jest silnik - to świetna jednostka przejęta z R3. Dysponuje przyjemną mocą jak na tą klasę i uwielbia wkręcać się na obroty. Przy tym oferuje bardzo aksamitną pracę wtryskiwaczy (zero szarpania nawet przy niskiej prędkość i wysokim biegu) jednak... brakuje tu momentu obrotowego od dołu. A przecież MT oznacza master of torque? 

Nic z tych rzeczy, nasza zerotrójka kocha wysokie obroty tak samo jak R3. Gdy już się z tym pogodzimy, zaczniemy nawet to lubić - ten mały potworek świetnie czuje się w mieście. Bardzo lekko przerzuca się go między pasami, wymija samochody a po odkręceniu manetki znika im zza kolejnym zakrętem. MT-03 pozwala na bardzo szybkie przemieszczanie się po mieście, a przy tym można się nieźle wyszaleć także na torze kartingowym (i to bez możliwości utraty prawa jazdy). 42 KM totalnie tutaj wystarczy i pozwala zrzucić z siebie cały stres po ciężkim dniu. 

Poza ciemną stroną miasta

A jak to jest w trasie? MT-03 ma bardzo wygodną pozycję, oferuje do tego komfortowe zawieszenie - więc dlaczego by nie zabrać jej w trasę? No to jedziemy! W trasie może być wygodnie i przyjemnie do czasu, aż złapie nas boczny wiatr, wówczas niska masa motocykla jest raczej wadą niż zaletą, ale spokojnie - tragedii nie ma, i nie będzie nas rzucać po całym pasie. Niewielka moc idzie w parze z niewielką osłoną przed wiatrem i w sumie... działa to dobrze. Prędkości jakie będziemy utrzymywali w trasie to 100-130km/h. To całkowicie wystarcza na trasę, dostarcza przyjemnych widoków a spalanie pozostaje nadal na niskim poziomie. 

Hamulce

Układ hamulcowy to także dziedzictwo R3, i tak jak tam sobie ponarzekaliśmy (bo to przecież legendarna seria R) tak tutaj heble są w zupełności wystarczające. Od nakeda nie oczekujemy podnoszenia się tylnego koła na każdym razem, gdy naciśniemy klamkę hamulca małym palcem. Siła hamowania w zupełności wystarczy do miejskiego hulaszczego stylu jazdy. Obowiązkowy ABS nie przeszkadza, włącza się późno i mamy wyraźne wrażenie, że nam pomaga w trudnych sytuacjach. 

Więcej małych pojemności!

Czy MT-03 to fajny motocykl? Tak - nawet bardzo. Nie jest on tak zajebiście designerski jak jego więksi i mniejsi bracia (a szkoda!), yamaha nie opracowała do niego specjalnego silnika (a szkoda!) - ale nadal potrafi on nam zaoferować bardzo dużo i pozostaje jednym z najlepszych graczy w klasie... bo w zasadzie kto mu może podskoczyć? Jedynie Z300 i Duke 390. Niewiele... prawda? Wiele natomiast przyjdzie nam zapłacić za taką przyjemność, niestety MT-03 jest tylko trochę tańsza od MT-07 - cena kształtuje się na poziomie 21 700zł. Gdyby to było 3 tyś zł taniej - byłoby świetnie. Mimo to, mamy nadzieję na renesans klasy 300-500ccm, ponieważ to maszyny które oferują naprawę sporo w naszym nudnym, miejskim życiu. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Kawasaki Z300 300 2015 vs Yamaha MT-03 (2016)

Kawasaki Z300 300 2015Yamaha MT-03 (2016)

Honda VTR 250 (2009 - 2015) vs Yamaha MT-03 (2016)

Honda VTR 250 (2009 - 2015)Yamaha MT-03 (2016)

Yamaha MT-03 (2016) vs KTM 390 Duke (2013)

Yamaha MT-03 (2016)KTM 390 Duke (2013)

Romet SCMB 250 (2016) vs Yamaha MT-03 (2016)

Romet SCMB 250 (2016)Yamaha MT-03 (2016)

Dane techniczne Yamaha MT-03

Osiągi

Moc max.
42 KM / 10750 rpm
Max. moment obrotowy
29.6 Nm
V-max
177.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
14.0 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2090 x 720 x 1135 mm
Rozstaw osi
1380 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
146.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
168.0 kg

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy, Ø 41,0 mm

Hamulce

Przód
1 x298 mm, Pojedna tarcza
Tył
1x 220mm. Pojedyncza tarcza
Abs
Tak

Silnik

Typ
2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność skokowa
321.0 ccm
Średnica × skok tłoka
68.0 x 44.1 mm
Stopień sprężania
11,2 : 1
Układ zasilania
Wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Yamaha MT-03

Opony

Opona przód
110/70-17M/C 54H (Tubeless)
Opona tył
140/70-17M/C 66H (Tubeless)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.4
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Luz łańcucha
25~35

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!