Opinie o Yamaha FZ8 N

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 11

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 |
Motocyklem FZ8 jeżdzę od 2 lat, wcześniej na FZ6. Mam wersję z owiewkami i ABS. Z różnic to bardziej liniowa charakterystyka silnika niż FZ6 czy FZ1 oraz rzadziej trzeba wachlować biegami na mieście ;) . Głównie robię trasy i śmiało mogę polecić ten motocykl. Nigdy mnie nie zawiódł. Dziwią mnie te niskie oceny, gdyż to solidny sprzęt! Przymierzałem się do MT09 ale wizualnie wygrał FZ8 ( i trafił się w fajnej wersji i dobrej cenie :) )
Odpowiedz | Przydatna (9) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 |
Właśnie zamieniłem Bandita 1250 na FZ8 NA. Na plus zdecydowanie lepiej jeździ się po mieście, chociaż po zakupie wracałem do domu 120 km, więc w trasie też daje radę. Brakuje mi trochę dynamiki jaką miał Bandit, no ale to inna klasa motosykla max. moment już prz 3700 rpm, tutaj przy 8000 rpm. Bardzo dobre hamulce, wygoda pozycja kierowcy. Kanapa mogłaby być trochę lepsza, szczególnie dla pasażera, ale ten motocykl chyba jest przewidziany dla solisty.
Odpowiedz | Przydatna (5) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
Moje drugie moto, ogólne wrażenia bardzo dobre. Mam wersję N z 2010r, oprócz wydechu w 100% oryginał. Pozycja na moto bardzo wygodna (mam 170cm wzrostu), spokojnie robiłem 150km bez przerwy i nie czułem szczególnego zmęczenia. Jedyne na co tu warto zwrócić uwagę to brak owiewek (w końcu to neked) co przy większych prędkościach (powyżej 130km/h) przekłada się na komfort jazdy. Sam motor bardzo elastyczny i stosunkowo Ekonomiczny, w moim przypadku spalanie średnio 5l/100km ale to średnia, jak zacząłem dociskać to i wciągał sporo więcej. Prowadzenie jak i hamulce to bajka, moto bardzo przewidywalne i nawet mniej doświadczeni kierowcy sobie z nim poradzą. No i na koniec aspekty wizualne, jak dla mnie moto prezentuje się zacnie i przyciaga uwagę choć to oczywiście nie jest najważniejsze. Podsumowując polecam moto dla osób które są na początku podróży i zabawy z moto, można na nim spokojnie zwiedzać Polskę i przygraniczne miejscowości a i
do jazdy wokół komina jak i do miasta nadaje się idealnie.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Moto bardzo fajne chociaz musiałem przyzwyczaic sie do wagi i wysokosci po przejsciu z Hondy Shadow. Przyspiesza i hamuje bardzo dobrze, w trasie stabilny w miescie daje rade chociaz musialem obniżyć (mam 170 cm). Z wad, slabe swiatlo mijania i bak moglby miec nieco wieksza pojemnosc no i troche toporna skrzynia biegow.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 |
Super wygląd. Super jeździ
Świetnie wykonana. Super heble. Dobre amorki
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 |
Silnik jest elastyczny, po wymianie wydechu jest bajka.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Super motocykl, w trasy i w miasto nawet trasa we dwoje, zwinny, przyciąga wzrok , technicznie jeśli zadbany egzemplarz to frajda z jazdy i pokonanych bezawaryjnie kilometrów. Polecam fz8n 2011r
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Rewelacyjny do miasta i tez sporadyczne dłuższe wypady da radę. Bardzo elastyczny - mniej skakania po biegach jak u konkurencji.
Odpowiedz | Przydatna (7) | Nieprzydatna (8)
Ocena: 5/5 |
Motocykl w sam raz do użytku codziennego. Dobre spalanie , heble są ok, nie ma problemów z awariami, silnik sprawuje sie bez problemów liniowo spokojnie oddaje moc, w sam raz dla kogoś kto szuka spokojnego moto do codziennego użytku. Śmiało można wybrać sie na dalszy wypad od czasu do czasu bez żadnych problemów. Kanapa średnia pod względem komfortu, zawieszenie ok, generalnie motocykl godny uwagi i polecenia.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 |
Marek
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (9)
Ocena: 4/5 |
Jedyna wada to trzask 1 biegu reszta ok.
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (10)
2019-02-17 22:38:06 | Autor: Gość
dokladnie :)
rozwiń
Spalanie: 5.34
Dodaj
Ilość raportów: 5

Spalanie Yamaha FZ8 N

Minimalne: 4.38

Średnie: 5.34

Maksymalne: 7.60

Dane techniczne Yamaha FZ8 N

Osiągi

Moc max.
106.2 KM / 10000 rpm
Max. moment obrotowy
82.0 Nm / 8000 rpm
V-max
220 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2140 x 770 x 1065 mm
Rozstaw osi
1460 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
212 kg
Rama
typu Diamond, aluminiowa

Zawieszenie

Przód
43 mm widelec teleskopowy, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe, skok 130mm
Tył
wahacz, sprężyna śrubowa, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 310 mm,
Tył
pojedyncza tarcza 267 mm
ABS
dostępne egzemplarze z ABS (masa+5kg)

Silnik

Typ
4-suwowy, R4, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
779.0 ccm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Eksploatacja Yamaha FZ8 N

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
290 kPa
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT5.50

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W-40, 20W-40 lub 20W-50

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
46
Luz łańcucha
20~20

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.2
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha FZ8 NYamaha FZ6 Fazer S2 (2006 - 2010)

Yamaha FZ8 NYamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)

Yamaha MT-09 850 (2013 - 2016)Yamaha FZ8 N

Yamaha FZ8 NKawasaki Z750 (2007 - 2012)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności