TRIUMPH prezentuje TF 250-X

Triumph Motorcycles oficjalnie zaprezentował nowy model TF 250-X, posiada on rewelacyjny w swojej klasie stosunek mocy do masy oraz najbardziej kompletną specyfikację, która kiedykolwiek pojawiła się, na niezwykle konkurencyjnym rynku crossówek o pojemności 250 cm3. 


Opracowana w całości przez Triumpha, w ścisłej współpracy z mistrzami, w tym z Rickym Carmichaelem i Ivánem Cervantesem, czterosuwowa wyścigówka, to nowa konstrukcja, zaprojektowana całkowicie od podstaw. Wyczynowy, wyścigowy układ napędowy i unikalne aluminiowe podwozie są wyjątkowo kompaktowe i superlekkie, a wszystkie najlepsze komponenty dostępne na rynku znalazły swoje zastosowanie w tym modelu.

Dzięki ostremu, agresywnemu stylowi TF 250-X jest smukły, a jednocześnie posiada odważne malowanie i będzie natychmiast rozpoznawalny na torze przez swoją minimalistyczną i lekką prezencję oraz dzięki charakterystycznym żółto-czarnym barwom Triumph Racing.

Nowa sieć wyspecjalizowanych dealerów motocrossowych Triumpha będzie oferować sprzedaż, serwis, części i nową, dedykowaną gamę odzieży, wspartą całodobowym, zoptymalizowanym pod kątem urządzeń mobilnych systemem dostaw części online, dzięki czemu klienci będą mogli zamówić ekspresową dostawę prosto na tor.

Dyrektor Zarządzający ds. Produktu Triumph Motorcycles, Steve Sargent, powiedział: „Prezentacja TF 250-X jest zwieńczeniem zaangażowania i inwestycji Triumpha, której celem było nie tylko wprowadzenie zupełnie nowego motocykla do świata motocrossu, ale także zapewnienie sobie zwycięstw. Aby to osiągnąć, koncentrujemy się na dostarczaniu najbardziej kompletnego pakietu specyfikacji - dla mistrzów, ale i amatorów.”

„Ten motocykl to stuprocentowy Triumph, wymyślony, zaprojektowany, wyprodukowany, a następnie dopracowany przez nasze wiodące na świecie zespoły ds. Podwozi i Silników, przy specjalistycznym wsparciu naszych wyścigowych mistrzów. Zaczęliśmy od czystej kartki papieru i rozpoczęliśmy prace od podstaw nad całkowicie nowym projektem, obejmującym nowy silnik, nowe podwozie i nową elektronikę.” 


Wyścigowy silnik 


Triumph opracował całkowicie nowy, o najwyższych osiągach wyścigowy czterosuwowy silnik, który jest ultra kompaktowy i superlekki. Silnik wyposażony jest w tłok z kutego aluminium i tytanowe zawory, pokryty jest również powłokami diamentopodobnymi o niskim współczynniku tarcia, motocykl posiada lekkie osłony magnezowe i sprzęgło Exedy Belleville.

Zaawansowane zarządzanie silnikiem i jego możliwość dostrajania uzupełnia akcesoryjna aplikacja MX Tune Pro, która umożliwia użytkownikom wybór map w czasie rzeczywistym, kontrolę wskaźników silnika oraz diagnostykę funkcji, za pośrednictwem kontrolowanego, programowalnego systemu zarządzania silnikiem. 


Aluminiowe podwozie 


Unikalna, aluminiowa konstrukcja podwozia jest bardzo wytrzymała. Lekka rama z podwójnymi kołyskami została zaprojektowana z myślą o optymalnym wyważeniu, wydajności, masie i elastyczności motocykla. Całkowita masa motocykla sprawi, że TF 250-X ustanowi nowy punkt odniesienia dla najlepszego stosunku mocy do masy w swojej kategorii. Motocykl zapewnia również wysoki poziom możliwości dostosowania do różnych typów kierowców i stylów jazdy. 


Specyfikacja z najwyższej półki 

 

TF 250-X posiada najwyższej jakości komponenty, a także bezkonkurencyjną specyfikację wśród motocykli produkowanych w tej kategorii. Na szczycie listy znajduje się topowe zawieszenie KYB z 48 mm widelcem sprężynowym AOS, potrójnymi zaciskami z najwyższej jakości kutego i obrabianego maszynowo aluminium 7075-T6 oraz tylnym amortyzatorem typu Piggyback.  

Wysokiej klasy układ hamulcowy Brembo obejmuje 2-tłoczkowy pływający zacisk o średnicy 24 mm z przodu, pojedynczy pływający zacisk o średnicy 26 mm z tyłu oraz tarcze Galfer o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Do tego motocykl posiada aluminiowe obręcze DirtStar 7000 Series z obrabianymi maszynowo aluminiowymi piastami oraz opony o średniej twardości mieszanki - Pirelli Scorpion MX32. Konfigurację uzupełniają: aluminiowa kierownica wzmocniona włóknami węglowymi Pro-Taper ACF i manetki ODI typu Half-Wafle. 


Wyczynowe akcesoria 


Oprócz wysokiego poziomu wyposażenia zawartego już w standardzie Triumph współpracował z największymi markami premium, aby stworzyć dedykowaną gamę wyczynowych akcesoriów, w celu dalszego zwiększenia wydajności i potencjału. 


Akcesoria obejmują:

  • Układ wydechowy Akrapovič - w całości wykonany z tytanu 
  • Półki przedniego zawieszenia X-Trig 
  •  Ekran Athena LC-GPA ułatwiający ruszanie i wyświetlający różne poziomy kontroli trakcji, które może wybierać kierowca oraz posiadający ledowy obrotomierz 
  • Moduł Wi-Fi MX Tune Pro 
  • Kanapę z najlepszą przyczepnością i pokrowcem na siedzenie 
  • Zestaw wymiennych elementów nadwozia

W salonach Triumpha, w których będą prezentowane motocrossy, będzie też dostępna obok nowego TF 250-X nowa gama odzieży. Wprowadzona na rynek przez Triumpha we współpracy z Alpinestars, oferta będzie obejmować buty i odzież do Motocrossu i Enduro.  


Specjalistyczne Centra MX Triumph 


Wiosną 2024 r. zostaną otwarte pierwsze nowe, specjalistyczne centra Triumph Motocross i Enduro w Europie, Australii i USA, a do końca 2024 r. planowane jest otwarcie 300 takich placówek. Będą to wyspecjalizowane i wyszkolone centra off-roadowe, zapewniające sprzedaż, serwis, części, odzież i wsparcie podczas startów. 

Sieć ta będzie wspierana przez unikalny, całodobowy system dostaw części i akcesoriów. Nowy, elektroniczny katalog części i akcesoriów, dostępny na stronie internetowej Triumpha, będzie w pełni zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, dzięki czemu kierowcy będą mogli wyszukiwać części i składać zamówienia, będąc na torze. Użytkownicy będą mogli wybrać to, czego potrzebują, sprawdzić dostępność i cenę oraz złożyć zamówienie na dostawę ekspresową, standardową lub kliknąć i odebrać towar u lokalnego motocrossowego dealera Triumpha. 


Rodowód wyścigowy 

Znane na całym świecie zespoły inżynierów Triumpha wnoszą wiedzę specjalistyczną w zakresie inżynierii precyzyjnej, innowacji i wielokrotnie nagradzanej jakości. Zespoły te stoją za największymi współczesnymi osiągnięciami Triumpha w wyścigach, w tym za mistrzostwami Moto2TM, w których silniki Triumpha pomogły rozwinąć tę klasę, ustanawiając nowe rekordy okrążeń i prędkości na torach Moto2 na całym świecie. Od fabrycznych wyścigów World Supersport po Isle of Man TT, teamy są skupione na sukcesie i zwyciężają w klasie Supersport, a nawet stają na najwyższym podium w wyścigu Daytona 200. 

Zespół wspierały najbardziej znane nazwiska motocrossu, w tym najlepszy zawodnik wszechczasów MX, Ricky Carmichael. Współpracował z zespołami Triumpha ds. podwozi i silników podczas ustalania zakresu prac, prototypowania, testowania i rozwoju. Iván Cervantes, pięciokrotny mistrz świata w enduro, pięciokrotny mistrz Hiszpanii w MX i uczestnik, który ukończył Dakar, w ramach projektu również współpracował z wewnętrznymi zespołami Triumpha, gdzie wykorzystał swoje doświadczenie w rozwoju i prototypowaniu motocykli motocross Triumpha. 

Z takim teamem i TF 250-X na linii startowej, Triumph jest dobrze przygotowany do rozpoczęcia programu wyścigów motocrossowych w 2024 roku. Przystępując do prestiżowych Mistrzostw Świata FIM Motocross w 2024 roku, Triumph Racing będzie rywalizować w zawodach w ramach programu wspieranego przez fabrykę we współpracy z Thierrym Chizat-Suzzoni. Jest on jednym z najbardziej doświadczonych i odnoszących sukcesy właścicieli zespołów w tym sporcie, który rozpocznie walkę na torach w klasie MX2 2024, dysponując dwoma zupełnie nowymi 4-suwowymi motocyklami MX Triumpha o pojemności 250 cm ³, przy wsparciu nowego sponsora, Monster Energy. 

Podkreślając swoje zaangażowanie w zwycięstwo, menadżer zespołu Vincent Bereni kieruje zespołem złożonym z bardzo doświadczonego personelu technicznego, w którym wszyscy skupiają się na doprowadzeniu Triumpha na wyścigowy szczyt. Dotychczasowy rekord w wyścigach Thierry'ego i Vincenta mówi sam za siebie – ponad 80 zwycięstw w Mistrzostwach Świata MXGP. 

Clément Desalle, który dołączył do ekipy jako kierowca testowy, jest bardzo doświadczonym zawodnikiem, rywalizującym na najwyższym poziomie w Mistrzostwach Świata MXGP od 15 lat. Jako jeden z najbardziej konsekwentnych zawodników w serii, trzykrotnie zdobył tytuł Wicemistrza, a w Mistrzostwach Świata trzykrotnie był trzeci i dwukrotnie do mety dojechał jako czwarty. W swojej karierze 23 razy stawał na najwyższym stopniu podium, a także został mistrzem Belgii Pro Open. 

Na czele zespołu Triumph Racing World Championship US SuperMotocross stoi wysoce utalentowany Bobby Hewitt i menadżer zespołu Steve „Scuba” Westfall – ten duet wielokrotnie udowadniał, że wie, jak wygrywać. Do zespołu dołączyli też: Dave Arnold, legenda branży AMA Hall of Fame w zakresie rozwoju podwozia oraz Dudley Cramond, z ponad 25-letnim doświadczeniem w budowaniu zwycięskich silników. W Mistrzostwach Świata 2024 zespół wystawi nowe TF 250-X.
  

Off-road 


Ceny modelu TR 250-X na rynku polskim zostaną ogłoszone w przyszłym roku, ale już dzisiaj możemy powiedzieć, że przewidujemy kwotę zdecydowanie poniżej 50 000 zł. Pierwsze sztuki dotrą do Polski w XII.2024 roku. Aby uzyskać więcej informacji lub znaleźć lokalnego dealera, odwiedź stronę www.triumfmotorcycles.co.uk/motocross  


Dalsze informacje na temat wprowadzenia na rynek Triumpha TR 450-X i gorąco oczekiwanej gamy Enduro zostaną zaprezentowane w 2024 roku. 

Specyfikacja


SILNIK I NAPĘD 
Typ - Jednocylindrowy, 4-suwowy, DOHC 
Pojemność - 249.95 cm³ 
Średnica cylindra - 78 mm 
Skok tłoka - 52.3 mm 
Stopień sprężania - 14.4:1 
Układ zasilania Wtrysk - Dell'Orto EFI 
Układ wydechowy - Pojedynczy tłumik  
Zestaw napędowy - 13/48 
Sprzęgło - Mokre, wielotarczowe, Belleville Spring 
Skrzynia biegów - 5-stopniowa 


PODWOZIE 
Rama - Aluminiowa 
Wahacz - Odlewane ze stopu aluminium 
Przednie koło - 21" x 1.6" 
Tylne koło - 19" x 1.85" 
Przednia opona - 80/100 - 21 
Tylna opona - 100/90 - 19 
Przednie zawieszenie - Widelec KYB 48 mm, z regulacją tłumienia/odbicia, skok 310 mm  
Tylne zawieszenie - Amortyzator KYB z regulacją kompresji, (prędkość H i L), regulacja odbicia, skok 305 mm  
Przednie hamulce - Brembo 2-tłoczkowe 24 mm, tarcza 260 mm 
Tylne hamulce - Brembo tłoczkowy 26 mm, tarcza 220 mm  
Przyrządy -  Licznik motogodzin, wielofunkcyjne przełączniki  
 
WYMIARY 
Szerokość kierownicy - 836 mm 
Wysokość bez lusterek - 1270 mm 
Wysokość siedzenia - 960 mm 
Rozstaw osi - 1492 mm 
Kąt pochylenia główki - ramy 27.4º 
Wyprzedzenie - 116 mm 
Masa na mokro - 104 kg 
Pojemność zbiornika paliwa - 7 L 

Informacja prasowa