Suzuki GSX 600F to bardzo dobra opcja na pierwszy motocykl. Tani, trwały, przyjemny w trasie, o spokojnym usposobieniu, a przy tym bez wstydu może pokazać się na mieście. Pod warunkiem że jesteśmy fanami opływowych kształtów i plastiku...
GSX600F to motocykl popularnie nazywany jajkiem. Wystarczy pierwszy rzut oka by zrozumieć dlaczego. Jajowaty kształt mają lampy i kierunkowskazy, do tego opływowa czasza motocykla i rozbudowana boczna owiewka przykrywająca niemal cały silnik nielicząc kilku jajowatych otworów w owiece. Mimo to motocykl ma swoich miłośników. Sama maszyna to w zasadzie nic innego jak Bandit w owiewce.
Pierwszy model Suzuki GSX600F zadebiutował w 1988 roku i zastąpił model GSX550. Suzuki wprowadziło w motocyklu nowe podwozie i silnik. Rama to podwójna kołyska, a silnik to czterocylindrowy olejak. Pierwotnie dysponował on mocą 85 KM. Model został odświeżony w 1998 roku. Moc spadła do 75 KM, za to poprawiła się elastyczność silnika.
Produkcja GSX600F trwała do 2006 roku, kiedy to model został wyparty przez nowocześniejszą wersję GSX650F.