Opinie o Suzuki GSX 600F Katana

Opinia: 4.1/5

Liczba głosów: 17

Silnik: 4.3
Hamulce: 3.5
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.4
Przyciąganie wzroku: 3.7
Ocena: 4/5 | Autor: Wiewiur
Miałem, moje 1 prawdziwe 2 koła.
Prosta konstrukcja. Silnik praktycznie bezobsługowy, moc oddawana bardzo płynnie i wystarczająca dla początkujących. Przyśpieszenie ok bez szału ale też bez dramatu. Moto wybacza wiele błędów typu zamknięcie gazu w środku zakrętu, prowadzi się płynnie łatwo "nauczyć" się nim jeździć i poczuć granice możliwości. Idzie tym pojeździć szybciej chociaż nie jest to sport. Wygodna pozycja, dużo części zamiennych, łatwe do ogarnięcia naprawy/serwis i modyfikacje. Hamulce jak w Suzuki lekko słabe. Tanie w zakupie i daje sporo frajdy niewielkim kosztem.
Niezła propozycja na 1 moto.
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: MarekJDM
Jeżdżę już 3 lata jako środek transportu i nigdy nie miałem awarii.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: marcin
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to! Ale polecam 750 niz 600 wygodniejsze tez bezawaryjne ja mam 750 od 3 lat a ojciec moj 600 od 4 lat i jestesmy bardzo zadowoleni
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Qbaz
Bardzo dobra maszyna, pierwszy sezon przejeździłem i niczego mi nie brakowało. Zdecydowanie polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Golem
Ogólnie jak na pierwsze moto to naprawde ok, malo kto nie robi oczu jak sie dowiaduje ze moto ma 20 lat. Dość duze chodzi o to ze nawet osoby powyżej 190cm znajda wygodna pozycję.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Sho
Bardzo fajny, przyjazny kierowcy motocykl. Idealny na pierwsze moto, moze moc bez fajerwerkow, ale 2 z przodu na predkosciomierzu pojawia bez problemow, predkosc przelotowa 150/170km/h ze spalaniem 5,5l, latwa obsluga, silnik w zasadzie bezawaryjny.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
2017-12-28 20:40:37 | Autor: Lark
20km/h znaczy? :) Niby żart ale po przesiadce z tej 600 na sportowe 600 (dokładnie 636) różnica kolosalna, od przyspieszania po zakręty- na korzyść nowego oczywiście.
Ocena: 5/5 | Autor: Klaudiusz
Dla dużych facetów w sam raz :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
2019-04-21 18:01:35 | Autor: Gość
ja mam 170cm i sobie radze ;)
Ocena: 5/5 | Autor: Ilcia
Sprzęt super. Dostępność części również, ten silnik jest i w banditach jak i starych gsxrach. Jeśli kobieta, która ma wzrost 165cm a wagę nie całe 55kg to kazdy da sobie z nią radę ????
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Węcol
Jajko 750 - Dobry sprzęt do nauki chociaż trochę przyciężki. Silnik mocą nie powala ale pozwala na trochę szybsze przemieszczanie się ;).
Główną zaletą motocykla jest niezniszczalny olejak pod tyłkiem, który bardzo płynnie oddaje moc.
Całkiem wygodna pozycja za sterami.
Na minus niestety hamulce, a raczej spowalniacze.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Wojciech
3 sezony i nadal jeżdżę. W mojej ocenie ładny i zwraca uwagę na ulicy swoją lekko jajowatą sylwetką. W mieście bez problemu mieści się pomiędzy autami, w trasie wygodny, mało pali chociaż szybki turysta to to nie jest (750 lepiej pod tym względem). Cenowo części podobnie jak w bandicie, jak ktoś nie ma aspiracji do sporta to będzie zadowolony.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 3/5 | Autor: dev
Sprzęt całkiem niezły jak na swoje lata i cenę. Ale wiadomo - kształty już przestarzałe, hamulce słabe i masa własna spora.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Mikołaj
Mało elastyczny silnik, dół nie istnieje. Tani w utrzymaniu spalanie 5-5.5 ale na dłuższych dystansach 20 km+ .
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Kupiłem jako trzeci motocykl na chwilę, jest u mnie już trzeci sezon i nie zamierzam zmieniać
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Sebix
Od dzieciaka marzyłem o Jajku. Sąsiad miał takiego 3 letniego i w ogóle nim nie jeździł a jak już go wyprowadzał to momentalnie przy nim stałem i słuchałem tego dzwoniącego śrubkami silnika.
Po wielu latach zadzwonił kolega "a bo kiedyś wspominałeś, że ci sie podoba" i od sierpnia jestem szczęśliwym posiadaczem swojego egzemplarza "Jajecznicy".
Jako raczej niedoświadczony motocyklista mogę powiedzieć, że motocykl jest i dobry i zły dla laika. Dobry ze względu na tani serwis, neutralność prowadzenia, duże wygodne siedzisko, niechęć do wstawania na koło, "twarde" działanie skrzyni biegów (dźwignia nie jest gąbczasta, jak bieg nie chce wejść to czuć to pod stopą) , łatwość zajęcia dobrej pozycji, dobra ochrona przed wiatrem i pali niewielkie ilości paliwa (przy dość agresywnej jeździe zamykam się w 6.5 litrach paliwa na 100 kilometrów.
Zły ze względu na dość brutalne oddawanie mocy, po 6000 obrotów jest bardzo duży skok momentu obrotowego który niedoświadczonego rajdera może po prostu przestraszyć. Na niekorzyść tego modelu na pierwszą motomiłość działa również waga, 220 kilogramów sprawia trzeba mieć trochę krzepy w nogach żeby utrzymać się w pionie na światłach.
Nienajlepsze są również hamulce, przednią klamkę trzeba dość mocno ścisnąć żeby poczuć działanie, z tyłem jest o tyle dziwnie, że w pierwszej chwili czuć hamowanie ale w drugiej już słychać szuranie zablokowanej opony.
Neutralne odczucia mam również z taką codzienną czynnością jak chociażby ssanie. Na pełnym ssaniu czasem po nocy odpala bez zająknięcia, a czasami się zalewa, czasami trzeba jej dać milimetr gazu, czasami po dodaniu gazu i odpaleniu strzela na 4 tyś. obrotów... Jednak zwalę to na karb mojego niedoświadczenia w eksploatacji oraz regulacje gaźników które planuje zrobić przed sezonem w przyszłym roku.
Trzeba również zwrócić uwagę, że pozycja na tym sprzęcie jest bardziej sportowa niż turystyczna ale nie jest hardkorowo przesadzona. Jedziemy pochyleni, jest miejsce na kolana, kierownica jest "strzelista" i dość nisko, mi przy wzroście 185 cm nie przeszkadza i dopiero po 150 kilometrach jazdy ciągiem schowanym za szybą zaczynam czuć, że mam plecy.
Podsumowując, motocykl wart dłuższego trzymania, szczególnie, że jeździ się nim naprawdę dobrze, nie żałuję zakupu a na pytanie czy kupiłbym ponownie nie wyobrażam sobie odpowiedzi innej niż... Poproszę dwa bo dziewczyna też chce :D
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń
Spalanie: 5.77
Dodaj
Ilość raportów: 10

Spalanie Suzuki GSX 600F Katana

Minimalne: 5.14

Średnie: 5.77

Maksymalne: 6.75

Suzuki GSX 600F Katana (1998 - 2006)

Suzuki GSX 600F to bardzo dobra opcja na pierwszy motocykl. Tani, trwały, przyjemny w trasie, o spokojnym usposobieniu, a przy tym bez wstydu może pokazać się na mieście. Pod warunkiem że jesteśmy fanami opływowych kształtów i plastiku...

GSX600F to motocykl popularnie nazywany jajkiem. Wystarczy pierwszy rzut oka by zrozumieć dlaczego. Jajowaty kształt mają lampy i kierunkowskazy, do tego opływowa czasza motocykla i rozbudowana boczna owiewka przykrywająca niemal cały silnik nielicząc kilku jajowatych otworów w owiece. Mimo to motocykl ma swoich miłośników. Sama maszyna to w zasadzie nic innego jak Bandit w owiewce.

Pierwszy model Suzuki GSX600F zadebiutował w 1988 roku i zastąpił model GSX550. Suzuki wprowadziło w motocyklu nowe podwozie i silnik. Rama to podwójna kołyska, a silnik to czterocylindrowy olejak. Pierwotnie dysponował on mocą 85 KM. Model został odświeżony w 1998 roku. Moc spadła do 75 KM, za to poprawiła się elastyczność silnika. Produkcja GSX600F trwała do 2006 roku, kiedy to model został wyparty przez nowocześniejszą wersję GSX650F.

Dane techniczne Suzuki GSX 600F Katana

Osiągi

Moc max.
78 KM / 10500 rpm
Max. moment obrotowy
60 Nm / 7950 rpm
V-max
207 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
20 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony powietrzem i olejem, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa
599 ccm
Stopień sprężania
11.3:1
Układ zasilania
gaźniki Mikuni BSR32SS x4

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2135 x 745 x 119 mm
Rozstaw osi
1470 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
200 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
219 kg
Rama
podwójna kołyska, rama stalowa, rurowa

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy 41 mm, skok 130 mm
Tył
wahacz wleczony, skok 142 mm

Hamulce

Przód
2x tarcza hamulcowa 290 mm
Tył
pojedynczy, tarczowy, 240 mm

Eksploatacja Suzuki GSX 600F Katana

Opony

Opona przód
120 x 70 ZR 17
Opona tył
150 x 70 ZR 17

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Długość łańcucha
118

Suzuki GSF / Bandit 600N (1995 - 1999)Suzuki GSX 600F Katana (1998 - 2006)

Kawasaki ZR-7 750 (1999 - 2004)Suzuki GSX 600F Katana (1998 - 2006)

Suzuki SV 650A (2016)Suzuki GSX 600F Katana (1998 - 2006)

Kawasaki Z750 (2007 - 2012)Suzuki GSX 600F Katana (1998 - 2006)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności