Pulsarmania: Pulsar NS200, RS200 i NS125

Motocykle Pulsar to najpopularniejsze jednoślady Hinduskiego Bajaj'a. Do tej pory były sprzedawane głównie na chłonnych rynkach azjatyckich, gdzie musiały zmierzyć się z ciężkimi warunkami i twardym użytkowaniem - jako podstawowy środek transportu dla setek osób. Od niedawna są dostępne także nad Wisłą, więc postanowiliśmy sprawdzić jak się nimi jeździ. 

Pulsar RS 200 


Najbardziej sportowy model - charakterystyczna owiewka z dwoma soczewkami. Silnik o pojemności 200ccm produkuje 24.2 KM. Niby nie wydaje się to dużo, jednak to tylko niecałe 2 KM mniej niż Honda CBR250R, która posiadała mimo wszystko większy silnik. Jeżeli do tego doliczymy niską masą wychodzi nam fajny mały przecinak. Prędkość maksymalna w tym segmencie jest zależna w zasadzie od wszystkiego: kąta nachylenia drogi, wiatru i obiadu, który zjedliśmy. Jednak w dobrych warunkach na płaskiej nawierzchni motocykl jest w stanie rozpędzić się do 141 km/h.

Jednak prędkość maksymalna to jedno, a z jaką da się podróżować? Bez większych problemów można utrzymywać stałe tempo na poziomie 110 km/h. W dodatku silnik szalenie chętnie wkręca się na obroty - równo i wartko ciągnie do czerwonego pola. Aż chce się kręcić go na każdym biegu. To zwarta i przyjemna maszyna, która mimo niewielkich rozmiarów sprawia wiele frajdy. 

Zobacz więcej danych technicznych Bajaj Pulsar RS 200

Pulsar  NS 200


Wersja NS to w zasadzie bliźniak wersji RS 200, mamy taką samą ramę, zawieszenie, układ hamulcowy i silnik. Różnica tkwi w kilku szczegółach - przede wszystkim w wyglądzie. NS to naked, nie posiada rozbudowanych owiewek. Przy projektowaniu tego motocykla postawiono na nowoczesny styl i trzeba przyznać, że NS wygląda dobrze, moim zdaniem nawet lepiej niż jego usportowiony brat. 

Kolejną różnicą jest moc silnik. To dokładnie ten sam jednocylindrowiec (rodowód z KTM'a Duke'a 200) jednak moc jest mniejsza o 1 KM. Tak niewielką różnicę w mocy motocykl nadrabia niższą wagą (w końcu nie mamy owiewek). Pozycja na obu motocykla jest w zasadzie bardzo podobna. NS posiada dodatkowo gmole chroniące silnik podczas upadku. 

Zobacz więcej danych technicznych Bajaj Pulsar NS 200

Pulsar NS 125 


Najmniejszy i najmłodszy z rodziny, jednak wcale nie oznacza, że musi odstawać. Owszem posiada dokładnie 2 razy mniej mocy, czyli 12 KM - jednak przy wadze 121 kg pozwala to osiągnąć nawet 115 km/h. Lżejsi Riderzy mogą próbować bić ten rekord. Pulsar NS 125 jest nadzwyczaj żwawy jak na motocykl w tej półce cenowej (7999zł), konkurencja przeważnie jest delikatnie cięższa i słabsza o 2-3 KM. 

Najmniejszy Bajaj został zestrojone zdecydowanie bardziej miękko - mimo skromnego zawieszenie, wybiera wszystkie dziury i nierówności zadziwiająco sprężyście i przyjemnie. Dzięki temu żadne zapadnięte studzienki nie są nam straszne. 

Pulsarem 125 można wybrać się poza miasto, jednak to właśnie miasto jest jego żywiołem. Im większe tym lepiej! Bardzo wąska talia, niska masa i żwawy silnik sprawiają, że to świetny sprzęt do przeciskania się codziennych korkach. 

Zobacz więcej danych technicznych Bajaj Pulsar NS 125