Prosto z Polski: motocykl BMW K100 RS "ZERO" by Dixer Parts

Dixer Parts na co dzień zajmuje się produkcją części motocyklowych. Jedną z ich specjalności są części motocyklowe przeznaczone dla stunterów. Ale mają też zajawkę na tworzenie ładnych rzeczy. Oto ich najnowsze dzieło - Projekt „Zero”, custom na bazie BMW K100 RS z 1990 roku.

Do przerobienia motocykla wykorzystano wiele części z oferty Dixer Parts. Główną myślą projektantów było stworzenie motocykla minimalistycznego. I prostota w połączeniu z dostępnymi technologiami zachwyca.Można to zobaczyć na zdjęciu, oraz na filmach.

Połączenie lekkiej sylwetki z charakterystycznym, sprawiającym masywne wrażenie silnikiem BMW przesuwającym punk ciężkości ku dołowi - tak, to wygląda kozacko.

Jednym z założeń było uzyskanie wolnych przestrzeni pod siedzeniem oraz nad silnikiem, co nadaje motocyklowi cafe-racerowy sznyt. Pustą przestrzeń uzyskano dzięki zamontowaniu litowo-jonowego akumulatora (który został schowany pod tylną owiewką) oraz dzięki sterownikowi Motogadget m.unit blue, który pozwolił nam usunąć sporą część zbędnej instalacji elektrycznej.

Motocykl to efekt końcowy dziesiątek godzin pracy i licznych wyzwań. Wiąże się z nim wiele historii. Jedną z nich był zakup pakietu dwóch policyjnych BMW R850 RT tylko po to, aby przejąć z nich szprychowe koła, które są trudno dostępne osobno.

Projekt "ZERO" łączy streetfighterowy charakter ze stylem cafe-racer.

Adam, jeden z twórców motocykla pisze: "W projekcie „ZERO” użyliśmy kilku fajnych rozwiązań, których nie widać gołym okiem, np. na każdym lakierowanym elemencie jest aluminiowa, szczotkowana folia, tylna owiewka jest wykonana na drukarce 3D a zapłon można załączyć poprzez Bluetooth na odpowiednio skonfigurowanej aplikacji Motogadget na smartfonie. Swojego rodzaju standardem zaczyna być montaż przedniego zawieszenia typu USD w tego typu projektach. K100 dostała piękne, czarne lagi z Suzuki GSX-R 1000 K7.

Wykończenie i detale robią robotę!

Jak przystało na customa znalazły się w projekcie elementy zrobione specjalnie z myślą o tym egzemplarzu. Należy do nich dolna i górna półka ze sztycą. Jak można dostrzec na zdjęciach są one odwrócone stronami, czyli nakrętka jest na dole. Dzięki temu można było uzyskać gładką górną półkę. I to wygląda genialnie!

Przedni reflektor wraz z daszkiem pochodzi od Harley-Davidsona XL 1200 Sportster. Tylna lampa w technologii LED jest zamocowana w owiewce wykonanej w technologii druku 3D. Kierunkowskazy w kierownicy są produkcji Motogadget.


Pomysł na przód ma też dodatkową zaletę - umożliwia ładowania akumulatora bez demontażu jakichkolwiek części i kryje w sobie ładowarkę USB, aby możliwe było odpalenie motocykla, gdy kierowca będzie korzystał z funkcji „keyless” a telefon się rozładuje. Całość urzeka formą i prostotą, a jednocześnie nowoczesnym podejściem.

W tym momencie chłopaki z Dixer Polska pracują już nad kolejnym motocyklem. Jeśli projekt „ZERO” zyskał waszą uwagę, to możesz odwiedzić