Producent z Borgo Panigale świętuje trzydziestą rocznicę powstania modelu 916, który stanowił kamień milowy w historii firmy. Ducati 916 to prawdziwa ikona designu i świata wyścigów, który wystawiony został w muzeum sztuki nowoczesnej MoMA w Nowym Jorku. Nawet dziś, prawie 30 lat od momentu rozpoczęcia produkcji, jest nadal uważany za symbol piękna na dwóch kołach.
Niepowtarzalne cechy i supersportowy charakter Ducati 916 sprawił, że jego DNA posłużyło do stworzenia wszystkich motocykli sportowych Ducati. Ta udana receptura, która ewoluowała na przestrzeni lat znalazła się także w limitowanym Panigale Anniversario. Geny 916 zostały wyraźnie podkreślone w tym modelu, aby oddać hołd prawdziwej legendzie z Borgo Panigale. Charakterystycznymi elementami są przede wszystkim przedni reflektor oraz „nos”, wloty powietrza, kształt bocznych owiewek, ogon o agresywnych kształtach czy jednostronny wahacz.
Wyjątkowe malowanie Panigale Anniversario, stworzone przez Centro Stile Ducati, nawiązuje do jednej z najpiękniejszych grafik wyścigowych w sportowej historii Ducati. Wzorowane jest na motocyklu, na którym Carl Fogarty wygrał Mistrzostwa Świata Superbike w 1999 roku. Kultowy, trójkolorowy motyw, charakterystyczna cyfra 1, a także złoty laur na zbiorniku paliwa celebrują ten mistrzowski tytuł. Logo na owiewce, które w 916 było w kolorze srebrnym ze złotymi konturami, zostało tutaj zmodernizowane i stwarza efekt trójwymiarowy.
Produkcja Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 została ograniczona do zaledwie 500 egzemplarzy. Podobnie jak motocykl wyścigowy, z którego czerpie inspirację, oferowany jest wyłącznie w konfiguracji jednoosobowej. Każdy egzemplarz ma na kierownicy wygrawerowaną laserowo nazwę modelu i indywidulanym numer. Nabywcy limitowanego Anniversario 916 wraz z motocyklem otrzymają certyfikat potwierdzający autentyczność oraz dedykowany pokrowiec.
Wyposażenie techniczne łączy specyfikację SP2 z kilkoma detalami, które sprawiają, że motocykl jest jeszcze bardziej wyjątkowy. Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 wyposażone jest w wyścigowy korek wlewu paliwa, a także kanały powietrzne do chłodzenia przednich hamulców i osłonę termiczną wydechu wykonane z włókna węglowego. Karbonowe są również pięcioramienne felgi, które zmniejszają masę o 1,4 kg w porównaniu do kutych Marchesini z modelu V4 S i aż o 3,4 kg w odniesieniu do tych z Panigale V4. Moment bezwładności został zmniejszony o około 26% z przodu i 46% z tyłu, dzięki czemu motocykl jest jeszcze bardziej zwinny i precyzyjny w prowadzeniu.
Najlepszy w klasie układ hamulcowy gwarantuje maksymalną skuteczność hamowania nawet podczas długich sesji na torze. Wszystko to za sprawą zacisków Brembo Stylema R, kanałów chłodzących, a także pompy Brembo MCS ze zdalnym regulatorem, która umożliwia prostą, intuicyjną regulację bez konieczności zatrzymywania się.
Suche sprzęgło STM EVO zapewnia większą płynność we wszystkich fazach jazdy z zamkniętą przepustnicą, takich jak chociażby wejście w zakręt. Podczas jazdy na torze, z otwartą pokrywą sprzęgła, entuzjaści mogą cieszyć się klasycznym dźwiękiem charakterystycznym dla motocykli wyścigowych Ducati.
Regulowane podnóżki z aluminium umożliwiają dostosowanie pozycji jazdy i są kompatybilne z Ducati Quick Shift Up&Down. Motocykl standardowo wyposażony jest w zestaw przygotowujący do jazdy po torze, który obejmuje nakładki do demontażu lusterek i uchwytu tablicy rejestracyjnej, otwartą osłonę sprzęgła i system Ducati Data Analyser+, który umożliwia bardzo szczegółowe i precyzyjne monitorowanie osiągów kierowcy.
Model Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 został zaprezentowany na stoisku Ducati w dniu otwarcia międzynarodowych targów EICMA 2023, gdzie do niedzieli 12 listopada będzie można na żywo zobaczyć całą gamę przygotowaną przez producenta z Borgo Panigale na rok 2024.
Podczas wydarzenia Ducati oficjalnie ogłosiło również datę World Ducati Week 2024. Największy na świecie zlot fanów Ducati zaplanowano na weekend 26-28 lipca 2024 roku i odbędzie się jak zawsze na torze Misano World Circuit.
Ducati Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916– dane techniczne i wyposażenie:
• Wyjątkowe malowanie "30th Anniversario"
• Zbiornik paliwa wykonany ze szczotkowanego aluminium
•Dedykowane siedzisko kierowcy z logo „30th"
•Skrzydła aerodynamiczne z włókna węglowego
• Kanały powietrzne przednich hamulców z włókna węglowego
•Osłona termiczna wydechu z włókna węglowego
•Suche sprzęgło STM-EVO SBK
•5-ramienne felgi z włókna węglowego
•Przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema R
•Przednia pompa hamulcowa Brembo MCS 19.21 (Multiple Click System) ze zdalnym regulatorem
•Aluminiowe, regulowane podnóżki kierowcy z karbonowymi osłonami
•Zestaw Ducati Data Analyser+ (DDA+) z modułem GPS
•Otwarta pokrywa sprzęgła z włókna węglowego
• Zestaw do demontażu tablicy rejestracyjnej i lusterek
• Korek wlewu paliwa z aluminium
• Certyfikat autentyczności i dedykowany pokrowiec na motocykl