Dane techniczne Manic

Moc maksymalna
od 11 KM do 11 KM
Pojemność skokowa
od 125 ccm do 125 ccm
Ocena Motobandziorów
od 4.5/5 do 4.5/5
Średnie Spalanie
od 2.88 do 2.88

Rodzina motocykli Manic

Zipp Manic 125
Zipp Manic 125 2015

Lata produkcji: 2015

Moc maksymalna:11 KM

Klasa pojemności:125 cm3

Ocena: 4.5/5

Opinie Manic

Ocena: 5/5 | Autor: Gość | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Marcin1991
Ocena: 4/5 | Autor: Robert P. | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Kilka Tysięcy kilometrów już zrobione. Wady jakie napotkałem w 2023R. A rocznik zippa to 2009- otóż Odkręcił się wydech przy głowicy, przeparciałe gumy ale to przez wiek ocenianego motocykla, przez co co najgorsze odleciał mi plastik z strony filtra powietrza. W zimno np. -5 stopni plastiki stają się kruche przez co połamałem plastiki połączone z odmą. Największą zmorą był gaźnik, czyszczenie i regulacje nic nie dawały. Ogółem to miałem tak że jałowe obroty się utrzymywały tylko po częściowym zaklejeniu dolotu powietrza co zmniejszyło moc, ale i tak gasł gdy nagle obroty spadały np. przy dojeździe do świateł. Zamieniłem ten gaźnik na chińskie PWK, po zamianie obecnie motocykl chodzi bosko i nie sprawia żadnych problemów, potrzeba niby trochę zabawy z regulacją i zmajstrowaniem króćców ponieważ gaźnik PWK ma inne połączenie ale jest to jak najbardziej możliwe, i jakby kto by chciał montować gaźnik PWK do manica to polecam od razu zakupić mniejsze dysze główne aby poprawnie go wyregulować i świeca nie była czarna i wiertło do metalu aby przewiercić dziury na śrubki do króćca do nowego gaźnika . Co do dopowietrzacza katalizatora błędnie przez innych określany jako EGR to zaślepiłem go od strony filtra powietrza co przy oryginalnym gaźniku PZ pozwoliło na strzały z tłumika. Przełożenia są takie że dobrze się zbiera do około 60kmh, prędkość jaką wycisnąłem to 97km/h (mierzone GPS na yanosiku) i trzyma wtedy równo obroty i nie przyśpiesza, trudno mi napisać ile ale napewno zmiana przełożeń pomogłaby w prędkości maksymalnej. Hamulce są bardzo dobre ale opony jednak przydało by się zmienić na lepsze bo bardzo ostrożnie trzeba jechać kiedy jest mokro. Co do dostępności części to zależy co się chce dostać, bo zaciski ,tarcze czy bębny bez problemu ale takie co się uszkadzają się przy szlifie czyli licznik czy kierownica to jest wręcz jest niemożliwe dostać takie pasujące i aby się nie bawić aby dopasować te części. Co do łatwości napraw i konserwacji- panuje opinia że jest bezproblemowo jak w np. maluchu, i się zgodzę ponieważ tam nie ma zbędnej elektroniki, czujników itp. przez co to może być raj dla młodego mechanika który się chce conieco pouczyć się w praktyce. Myślę i tak że na pierwsze moto jak ma się małe zasoby pieniężne i pasję warto kupić ten motocykl. Mi został kupiony jako pierwsze moto i wiele się na nim nauczyłem. Mam sentyment do tego motocykla i napewno nigdy go nie sprzedam. Jeśli twój syn/córka pokazuje tą opinie to uwierz rodzicu że warto rozważyć kupno
Ocena: 5/5 | Autor: Gość | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Słabe hamulce
Autor: Karol | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Egr-a po prostu do odkręciłeś i zasilepiłeś wylot zaślepką czy w środku go pozasilepialeś ?
Autor: Robert P. | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Hamulce są dobre tylko oryginalne opony są na azjatycki asfalt
Ocena: 5/5 | Autor: 125 dobrejest | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Ocena: 5/5 | Autor: Motocyklista | Opinia o Zipp Manic 125 2015
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Autor: Gość | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Świetny motocykl. Mam...bezawaryjny, pozycja super, mam 15 - 42...szykuję się do zmiany jeśli faktycznie tak jest. Sprawdzę.
Autor: Zipperrrek | Opinia o Zipp Manic 125 2015
Witam. Poruszam się od dwóch miesięcy na tym sprzęcie. Mam ponad 1500 km zrobione i już mogę się wypowiedzieć coś na jego temat. Motocykl przeszedł już kilka modyfikacji i trochę się rozjeździł. Jestem zdania, że przy przebiegu 1500 km jeszcze się dociera więc warto wymienić olej w odstępie krótszym niż wskazania książki serwisowej. U mnie 350 km, 1350 km (kolejna wymiana wg. książki przy 2000 km) szkoda silnika. Co do modyfikacji to usunięty został zawór recyrkulacji spalin, podniesiona iglica o jeden ząbek wraz z regulacją gaźnika. Zębatka przednia zmieniona z 15 zębów na 17 zębów ( gdzie moja waga to 90 kg i nie odczuwam braku mocy w stosunku do 15 zębów). Prędkość przelotowa na poziomie 100 km\h gps-owe nie stanowi problemu. Nie słuchajcie, że po zmianie zębatki stanie się strasznym mułem. Maksymalna prędkość przy 10.000 obrotach to 115 km\h gps-owe (120 licznikowe). Poruszam się na co dzień drogą ekspresową i zanim wjadę w strefę miejską nie czuje się jakąś zawalidrogą. Pozbywam się w najbliższym czasie oryginalnego wydechu ze względów bezpieczeństwa. Jest cichy, ale podczas manewrów w ruchu ulicznym nie jest słyszalny przez kierowców samochodów. Nie polecam usuwać katalizatora bo nic to nie zmieni oprócz wydanych pieniędzy na ten cel i w połączeniu z wydechem akcesoryjnym będzie po prostu mega głośny. Lepiej zatankować do pełna za tą kasę. Zrobiłem sobie zabezpieczenia nakrętek i szpilek od układu wydechowego i mam spokój z odkręcającymi się szpilkami. Polecam od tego zacząć bo średnio co 300-400 km będzie trzeba dokręcać szpilki, aż do momentu urwania. Jest to motocykl budżetowy, ale nie ma co się wstydzić jego wykonania i przejmować przywarami tego modelu. Pozycja jak dla mnie jest wygodna i można swobodnie w trochę dłuższe trasy się zapuszczać. Ogólnie polecam ;-)

Wygrane Pojedynki

Zipp Manic 125 2015Junak 122 F

Romet K 125 (2007 - 2016)Zipp Manic 125 2015