Junak 806 125 (2015)

Opinia: 3.8/5

Liczba głosów: 1

Opinie o Junak 806 125

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 3.0
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 3.0
Ocena: 4/5 | Autor: kev
Całkiem ciekawy sprzęcik do miasta
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 3.00

Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Junak 806 125

Minimalne: 2.50

Średnie: 3.00

Maksymalne: 3.50

Recenzja: Junak 806


Mały, lekki, zwrotny i ciekawy stylistycznie - ten model nie kryje swoich mocnych zainteresowań włoskimi markami. 806 to jeden z najlepszych skuterów Junaka w klasie 125ccm. 

Włosa flaga

Tak... Junak 806 posiada coś na wzór włoskiej flagi na przedniej owiewce. Włoskich inspiracji jest znacznie więcej - przednie reflektory wyglądają jakby ktoś je rzeźbił ze wzrokiem wlepionym w przód Ducati Panigale. Tak powstały pięknie skopiowane małe reflektory ledowe z soczewkami w środku. Tył to także wariacja na temat wyścigowych modeli Ducati. A wszystko to zamknięte w niewielkiej formie skutera klasy 125ccm. Tandeta czy bajer? To już musicie ocenić sami. 

Przyzwoita jakość

Jednak jeżeli wygląd przypadnie Wam do gustu (bądź co bądź, wygląda zadziornie) to zadowoli Was z pewnością fakt, że 806 posiada bardzo dobrze spasowane plastiki dobrej jakości. Skuter przez cały ubiegły rok jeździł po wszystkich redakcjach, by w końcu trafić do nas - my do przebiegu dodaliśmy jeszcze kilka przepalonych baków i plastiki nadal nie chciały trzeszczeć. Jakość stoi na dobrym poziomie w stosunku do ceny. 

Silnik 

Mocy silnika daleko do maksimum jakie mogą rozwijać 125-tki, mimo to dzięki niewielkiej masie - jest bardzo żwawym sprzętem. W mieście błyskawicznie rozpędza się do 60km/h, manetka nie ma żadnych luzów, ruch nadgarstka spotyka się z natychmiastową reakcją silnika. To sprawia, że 806 bardzo dobrze radzi sobie w mieście, korkach - a start spod świateł to czysta przyjemność. 

Można spokojnie wyjechać także na obwodnicę czy pod miasto - prędkość jaką mi się udało osiągnąć to 95km/h. Przy tej prędkości skuter nadal zachowywał się stabilnie, nie latał po całej jezdni i nie miał niecnego planu się rozpaść. Choć trzeba przyznać, że brak wyważenia przedniego koła przenosił niewielkie wibracje na kierownicę. To należy wyeliminować od razu po zakupie. 

Jeżeli już o wadach mówimy, to trzeba wspomnieć także o oponach - to przypadłość wszystkich budżetowych sprzętów. Opony choć stosunkowo dobrze radzą sobie w ciepłe i suche dni - tak poddają się przy pierwszym deszczu. Tył zaczyna się ślizgać jakbyśmy mieli tam co najmniej 50 KM :) Jeżeli myślicie o dłuższym użytkowaniu takiego sprzętu - kupcie lepsze opony. 

Podsumowanie

Junak 806 to ciekawa alternatywa do miasto, oferuje sporą dynamikę, niska waga pomaga przeciskać się między samochodami a spalanie na poziomie 3-3.5L jest w pełni akceptowalne. Dobre spasowanie części zachęca do zastanowienia się nad ofertą, jeżeli spodobała Wam się wariacja na temat włoskiego wyglądu. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Junak 122 Sport 125 2015 vs Junak 806 125 (2015)

Junak 122 Sport 125 2015Junak 806 125 (2015)

Junak CR 125  vs Junak 806 125 (2015)

Junak CR 125 Junak 806 125 (2015)

Yamaha YZF-R125 (2014) vs Junak 806 125 (2015)

Yamaha YZF-R125 (2014)Junak 806 125 (2015)

Husqvarna TC 125 2014 vs Junak 806 125 (2015)

Husqvarna TC 125 2014Junak 806 125 (2015)

Dane techniczne Junak 806 125

Osiągi

Moc max.
9 KM / 8500 rpm
V-max
85 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
6.3 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
automatyczna
Przeniesienie napędu
wał napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
1860 x 650 x 1150 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
106 kg

Zawieszenie

Przód
Teleskopowe

Hamulce

Przód
tarczowy hydrauliczny
Tył
tarczowy hydrauliczny

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, OHV
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Eksploatacja Junak 806 125

Opony

Opona przód
120 / 60 - 13
Opona tył
130 / 60 - 12
Koło przednie
17
Koło tylne
17