Jaką sportową 125 wybrać?


Yamaha TZR 125 / ciężko dostępna

Motocykl już klasyczny, królował na drogach przed czterosuwową erą R125. Jest kilka sztuk do kupienia w PL natomiast trzeba je traktować już jako inwestycję i białe kruka, niż motocykl na co dzień. Produkowany był do 2003 roku, a najmocniejsze wersje po odblokowaniu osiągały okolice 33 KM. Motocykl posiadał dobre hamulce (z przodu spora tarcza) i niezłe zawieszenie. Było mu to potrzebne, ponieważ był w stanie rozpędzić się do nawet 160 km/h.

Cena: 3000 - 7000zł i więcej


Honda CBR125R 2011-

JC50 to mocne odświeżenie poprzedniej generacji. Niestety zmiany z praktycznego punktu widzenia są głównie wizualne. Motocykl nabrał nowych kształtów, owiewki stały się obszerniejsze, a wygląd dużo nowocześniejszy - natomiast silnik generuje zbliżone wartości do poprzednich modeli, czyli znacznie poniżej 14 KM. Pod tym względem Honda nadal odstawała od czołówki klasy sportowych 125.

Motocykl zadawala za tą przyjemną pozycją, ergonomią, wygodą oraz bezawaryjnością. 

Cena: 7000 - 10 000zł


Kawasaki Ninja 125

Największy konkurent... Suzuki GSX-R 125! Kawasaki przy modelach 125 poszła podobną drogą co Suzuki. Nie spotkamy więc fajerwerków w postaci grubego zawieszenia USD czy kolorowego wyświetlacza. Dali za to fajne markowe opony, hamulce, które nie mają podjazdu do Yamahy ale wspólnie z systemem ABS dobrze hamują i silniczek, który tak samo jak w przypadku Suzuki i Yamahy osiąga 15 KM. Oczywiście słaby dół i środek a całość akcji toczy się na samej górze obrotów.

Jednak moim subiektywnym zdaniem, Ninja 125 broni się jeszcze jedną rzeczą - jest zwyczajnie ładniejsza niż GSX-R125. Niestety również (co dziwne) droższa.

Ceny Używanych: 12 000-14 000zł

Nowe: 18 000-19 000zł


Aprilia RS4

Największy Oponent japońskich małych motocykli sportowych ery 4T. Aprilia RS4 wygląda bardzo dobrze, nawiązując do swoich braci, grających w lidze superbike. Wygląd to zdecydowanie mocna strona tego motocykla. Jednak również dane techniczne nie pozostawiają złudzeń, on miał prać japońskie tyłki. Dobre, grube zawieszenie, świetne hamulce, i silnik osiągający 15 KM. Nie zabrakło oczywiście specjalnych wersji, które przypominały (wizualnie) te torowe wyposażone np. quickshift!

Ceny: 9 000 - 16 000zł


Malaguti RST 125

A co powiecie na coś totalnie nowego w cenie używanej Yamahy czy Aprilii? Bo właśnie za tyle można kupić Malaguti RST 125. Ceny modeli wyprzedażowych oscylują w graniach 14k, a nowsze aktualne roczniki ok 17 tyś zł.

Przy tym motocykl stylistycznie wygląda bardzo dobrze, świeżo, przypomina nieco Derbi. Posiada identyczną moc i masę co Aprilia, do tego ma również fajne zawieszenie i hamulce. Powiedziałbym, że Suzuki i Kawasaki mają się czego bać w tym segmencie.

Ceny: 14 000 - 17 000zł