Opinie o Husqvarna TC 125 2014

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 3

Silnik: 4.3
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Dawid
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń
Spalanie: ?
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Husqvarna TC 125 2014

Minimalne: 2.09

Średnie: ?

Maksymalne: ?

Husqvarna TC 125 2014

Nie lekceważ Skandynawów!

Przeciętnemu konsumentowi marka Husqvarna kojarzy się z producentem pił mechanicznych, kosiarek i akcesoriów ogrodowych. Tymczasem Husqvarna skupia w sobie grupę przedsiębiorstw zajmującą się produkcją sprzętów od pistoletów i maszynek do mielenia mięsa, po maszyny do szycia i motocykle. Sama firma wywodzi się z miejscowości Huskvarna, w której pod koniec XVII wieku, w 1689 roku powstała fabryka broni (Vapenfabrik) - akurat by załapać się na ostatnią wielką szwedzką kampanię, jaką była III wojna północna (1700-1721).

Oto prawdziwy cud szwedzkiej myśli technicznej - Husqvarna Viking (źródło: http://www.evasewing.com)

Wspaniałe tradycje i bratobójcza walka
Motoryzacja to coś w czym Szwedzi nadal dowodzą, że są potomkami przekozaków z XVII wieku. Pierwszy motocykl Szwedzi wypuścili w 1903 roku. Po II wojnie światowej w Belgii narodził się nowy sport motorowy nazwany "moto-cross" i wtedy jednocylindrowe motocykle Husqvarny zaczęły robić międzynarodową karierę i zdobywać liczne trofea.  

Perypetie Husqvarna Motorcycles były dość burzliwe. W 1987 roku marka została sprzedana włoskiej Cagivie, co doprowadziło do podziału na Husqvarnę i Husaberg (1988). Przez 25 lat konkurowały ze sobą crossy i enduro w niemal bliźniaczych malowaniach, ale z dwóch przeciwnych krańców Europy. Z jednej strony Husqvarna z ponad stuletnią tradcją, z włoskim doświadczeniem i ponad 60 tytułami zdobytymi (dawno, dawno temu) na zawodach offroadowych. Z drugiej strony prężnie rozwijający się młody Husaberg, stawiający na innowacyjność i niezawodność. Dziś obaj konkurenci znowu stanowią jedną drużynę. W 2007 Włosi sprzedali Husqvarnę BMW, a w 2013 dokonano fuzji z Husabergiem i (nową) Husqvarnę włączono faktycznie do KTM.

Ci wspaniali Szwedzi na swoich motocyklach - na zdjęciu zawody na Hawajach (źródło: http://www.husqvarna-motorcycles.com)

Historia marki wpływała na ofertę prezentowaną przez Husqvarnę. Wynikiem fuzji z 2013 roku stał się klarowny podział na serie TC i TE, raz FC i FE. Pierwsza liera oznacza silnik (T - dwusuwowy, F - czterosuwowy), druga litera pochodzi od Cross lub Enduro.

TC 125 - co się za tym kryje?
W 2014 roku pojawił się cross Husqvarny z silnikiem dwusuwowym o pojemności 125 ccm, czyli TC 125. Motocykl rzeznaczony jest dla wszystkich chcących zacząć zabawę w jeździe offroadowej, głównie na torze. TC 125 przeznaczony jest do jazdy torowej, w przeciwieństwie do TE 125, który jest wersją enduro i jest cięższy o 4kg. Cena nowej maszyny wynosi 30 tys zł, jednak Husqvarna udowadnia że jest warta takich pieniędzy. Wynika to z wysokiego poziomu wykonania i zastosowanych materiałów (rama chromoly, tłoki Vertrex, sprzęgło Magura...). Dodajmy do tego dystyngowany wygląd, komfort i użyteczność tej maszyny + osiągi stawiające TC 125 w czołówce offroadowych 125.

TC 125 to motocykl godnie reprezentujący nową, lepszą Husqvarnę. Warto się mu bliżej przyjrzeć.

Dane techniczne Husqvarna TC 125 2014

Osiągi

Moc max.
38 KM
Pojemność zbiornika paliwa
7.5 L

Silnik

Typ
jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony cieczą, zawór trzcinowy
Pojemność skokowa
124.8 ccm
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa typ Kokusan, odpalanie z kopa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe, hydrauliczne
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1480 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
91.9 kg
Rama
z centralną rurą, chrom stal molibdenowa

Zawieszenie

Przód
widelec upside-down (WP Suspension) Ø 48 mm, 4CS Closed Cartridge, skok 300 mm
Tył
wahacz wleczony WP, skok 317 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 260 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Husqvarna TC 125 2014

Opony

Opona przód
Dunlop® 80/100 R21
Opona tył
Dunlop® 100/90 R19

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch 520 X-Ring
Zębatka przednia
13
Zębatka tylna
50

KTM SX 125 (2015)Husqvarna TC 125 2014

Husqvarna TC 125 2014Derbi Senda Baja 125 SM (2006 - 2012)

Husqvarna TC 125 2014Yamaha WR 125X 2009

Honda NSR 125R (1994 - 2001)Husqvarna TC 125 2014

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności