Harley-Davidson Street Rod 750 (2017)

Spalanie: 5.00
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Harley-Davidson Street Rod 750

Minimalne: 4.83

Średnie: 5.00

Maksymalne: 8.33

Opinie o Harley-Davidson Street Rod 750

Opinia: 4.9/5

Liczba głosów: 3

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: Janek
Polecam ... montować akcesoryjny wydech i wtedy mamy potwora ... jestem dumnym posiadaczem , przesiadłem się z bandita 650 na wtrysku .... przepaść na plus
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Dex
Czuć moc z dołu. Silnik tam jest mega przyjemny. Przyjemnie się nim jeździ na co dzień. Można też pogonić, ale w wyższej partii obrotów są już wyczuwalne drgania. Do tego nieźle jeździ po zakrętach i ten wygląd.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Konrad
Nie wierzyłem że Harley może popełnić coś takiego. Zakochałem się po pierwszej jeździe :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Harley-Davidson Street Rod 750

Street Rod 750 trafił w nasze ręce praktycznie na cały sezon 2018 - miałem go w swoich rękach od pierwszego kilometra, docierałem, zrobiłem pierwszy przegląd i... jeździłem dalej. Miałem więc doskonałą okazję poznać go z każdej strony, a nawet się do niego przyzwyczaić. 

Trudne początki tańszego modelu

W poprzednich latach Harley Davidson sprzedawał model Street 750 - który to miał być tanim, prostym motocyklem z niewysilonym V2. Nie owijając w bawełnę, to był model przeznaczony na rozwijające się rynki azjatyckie. W europie był traktowany jako model dla początkujących. I nie chce obrazić tutaj właścicieli tego modelu, jednak kiedy widziałem go na targach, to mój wzrok po prostu wędrował dalej. W tym modelu nie był absolutnie nic, co mnie mogło zachwycić. Mała moc, słabe zawieszenie, bardzo kiepski układ hamulcowy i biedny wygląd....Po prostu nie. Jednak rok temu, coś się zmieniło. 

Młodszy, przystojniejszy i lepszy brat. 


A zmieniło się w zasadzie wszystko. To jakby zupełnie osobny model - nowa lampa z mini owiewką. Lusterka zawadiacko powędrowały na końcówki kierownicy, a tył został przyjemnie i nowocześnie skrócony. Wygląd ten motocykl totalnie się odmienił - teraz wygląda on jak mieszanka customa, cafe racera i neoklasyka. I wiecie co? Za każdym razem jak z niego zsiadam i po prostu na niego patrzę, to myślę sobie - kurde, on naprawdę jest ładny. 

Lepszy silnik i wszystko inne też 

Jednak to nie jest tak, że zmienił się tylko wygląd. Zmieniona w zasadzie wszystkie najważniejsze podzespoły. Z przodu pojawiło się grube i nowoczesne (sztywno zestrojone) zawieszenie USD. Do tego nowy układ hamulcowy - z przodu 2 tarcze (zamiast jednej) i mocniejsze zaciski. Ale najwięcej zmian zostało przeprowadzonych w silniku - jednostka dostała m.in. nowe wałki rozrządu, wyższy stopień sprężania co zaowocowało zwiększeniem mocy o 18% i momentu obrotowego o 8%. 


Ten sprzęt zaczął wreszcie dobrze jeździć, hamować i skręcać. 

Tak dla porównania - mimo swojej słusznej wagi (ponad 220kg) tym motocyklem lepiej jeździ się w mieście niż np. Ducati Monsterem 800 S2R, i to pomimo tego, że Włoch jest znacznie lżejszy. Motocykle Harley-Davidson zawsze gdzieś miały swoją wagę i jakimś cudem prowadzą się łatwo. Street Rod został stworzony do jazdy w mieście, więc manewrowanie jest niezwykle łatwe.

Maciek Dop (StuntStory) upala swojego Street Rod'a 750 - który niewiele różni się od serii. 

Zawracanie, parkowanie i przepychanie? Luz, dziecinnie łatwe. Ruszanie spod świateł? Jasne - w 4 sekundy zobaczymy pierwszą setkę na liczniku, a że moc jest dostępna szybko to jest czym pociągnąć. Jazda między samochodami? Tutaj jedynym ograniczeniem jest szeroki rozstaw lusterek - jeżeli one przejdą, idziesz śmiało jak dzik w szyszki. 


Motocykl ma chłodzeniem cieczą, więc nie musimy się specjalnie martwić o to, że zagotujemy go w miejskim skwarze. 

Jednak najfajniej jest na peryferiach. Wypuść go za miasto! 

Teraz większa masa (niż japońska i włoska konkurencja) robi robotę. Motocykl nawet na otwartej przestrzeni pozostaje stabilny - tam gdzie MT-07 (albo XSR700) zaczyna trząść się jak osika pod wpływem bocznego wiatru - tam Street Rod 750 tnie niewzruszony. Jak gdyby nigdy nic. Do tego pozycja, trochę jakby sportowa, ale tak tylko trochę. Siedzimy nisko, kolana mamy ugięte a w rękach trzymamy szeroką kierownicę. To sprawia, że na zakrętach czujemy się pewni - na tyle pewni, że motocyklem tniemy ostrzej niż byśmy się tego na początku spodziewali. 

Nagle okazuje się, że mały harley lubi zakręty i chętnie po niech jeździ. Dopóki asfalt nie robi się wyboisty - szukamy kolejnych winkli by przytrzeć podnóżkiem. 


Hamulce 

Te są dużo lepsze niż w poprzedniku. I ogólnie rzecz biorąc są niezłe, porównywalne do japońskich - co jest tutaj dużym plusem. Jedynie pompa hamulcowa mogłoby być trochę lepsza. Przekazuje nam mniej informacji zwrotnych niż byśmy chcieli, czuję wręcz, że nieco ogranicza fajne heble. ABS jest standardem, odpala się w sposób bardzo wyczuwalny gdy przednie koło próbuje się zblokować. Parę razy uratowało mi tyłek w nieprzyjemnych sytuacjach. 

Nikt nie jest idealny

Nikt nie jest idealny i Street Rod także. Jednym z minusów jest fakt, że... przy podnóżkach nie ma sprężynek. Więc kiedy je podniesiemy przez przypadek, to nie wracają samoczynnie na swoje miejsce. Niby nic, ale nie lubię tego. Więcej minusów? Zobacz nasz film. 


Podsumowanie 

Harley-Davidson zrobił nietypowy dla siebie motocykl. W zasadzie nie robił go nawet z myślą o swoich fanach i wielbicielach marki. To model stworzony dla nowego pokolenia. Nowoczesny, miejski, ładny i zadziorny. Ma niewiele wibracji, lubi się wkręcać na obroty - do tego niesamowicie łatwo się nim jeździ. Jednak gdy tylko zechcemy możemy wykorzystać możliwości jakie daje podwozie, hamulce i silnik. Możemy wyskoczyć za miasto i pojeździć szybciej. Tak, ten model zasługuje na miano Baby V-Rod. Jest fajny. 

Dane techniczne Harley-Davidson Street Rod 750

Osiągi

Moc max.
68.4 KM / 8750 rpm
Max. moment obrotowy
65 Nm / 4000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
4.5 s
V-max
180 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
13.2 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwucylindrowy (w układzie widlastym 60*), SOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
749.0 ccm
Stopień sprężania
12.0:1
Układ zasilania
podwójny wtrysk paliwa Mikuni, średnica 42 mm

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1510 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
229 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
238 kg
Rama
stalowa, kołyskowa
Wysokość siodełka
765 mm

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy,
Tył
wahacz stalowy, dwa amortyzatory sprężynowe

Hamulce

Przód
2x300mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
tarczowy, dwutłoczkowy zacisk
Abs
Tak

Eksploatacja Harley-Davidson Street Rod 750

Opony

Opona przód
120/70 R17
Opona tył
160/60 R17
Koło przednie
czarne, 7-ramienny odlew aluminium z frezowanym rantem
Koło tylne
czarne, 7-ramienny odlew aluminium z frezowanym rantem
Suzuki SV 650A (2016)

Suzuki SV 650A (2016)Harley-Davidson Street Rod 750 (2017)

Kawasaki Versys 650 2015

Kawasaki Versys 650 2015Harley-Davidson Street Rod 750 (2017)

Honda CBR 650F (2014)

Honda CBR 650F (2014)Harley-Davidson Street Rod 750 (2017)

Harley-Davidson Street Rod 750 (2017)

Harley-Davidson Street Rod 750 (2017)KTM Duke 790 (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności