Romet SCMB 125 (2018)

Spalanie: 3.24
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Romet SCMB 125

Minimalne: 2.58

Średnie: 3.24

Maksymalne: 3.56

Opinie o Romet SCMB 125

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 2

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: DeX
Bardzo fajny i przyjemny motocykl. Chciałoby się więcej mocy i lepsze heble. Ale poza tym, to nie mam zastrzeżeń.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Pit
Moim zdaniem bardzo fajny.

Romet SCMB 125 zakupiony w marcu 2018 r.

Wersja czerwona z rurą u góry. Pierwszy motocykl, więc trudno porównać do innych, ale sprawdza się w mieście idealnie (Wrocław).

Wideorecenzja oddaje wszystkie plus i minusy.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Romet SCMB 125

Ładnie 

To dobre określenie tego motocykla. SCMB 125 jest po prostu przyjemny dla oka. To niewielkich rozmiarów, lekki motocykl o wąskiej tali. Znajdziemy tutaj sporo metalowych części takich jak przedni błotnik, bak, schowek na akumulator. Do tego postawiono na minimalistyczny styl, utrzymany w klasycznym klimacie. Brak dodatkowych plastikowych zdobień, aby nadmuchać linię motocykla i nadać mu sztucznej objętości - to lubię. 

Przyjemnie 

Po drugie, ten sprzęt jest po prostu przyjemny w codziennym obyciu. Skoro nie ma tutaj nadmuchanych, sztucznych spoilerów - to też nie spodziewamy się nadzwyczajnych osiągów po tym minimalistycznym nadwoziu. Dzięki temu Romet nas nie rozczaruje - żwawo i przyjemnie rozpędza się do 70 km/h, by ostatecznie osiągnąć 100km/h podczas jazdy solo. Jak na 125ccm jest to wynik podstawowy, ale przecież to nie jest motocykl sportowy. W dwie osoby jesteśmy w stanie rozpędzić się do 90-tki, jednak nie ma co ukrywać, że SCMB najlepiej czuje się w zakresie prędkości 60-80km/h - to czyni go idealnym sprzętem miejskim. 

Miasto 

Wąska talia, szerokie lusterka i niska masa własna. Do tego wtrysk paliwa, euro4 i cbs. Tak, to nowoczesna, ale lekka i tania maszyna stworzona do przemieszczania się wśród miejskiej dżungli sprawnie i stylowo. Nawet fabryczny tłumik przyjemnie pomrukuje. Co ciekawe - w wersji czarnej jest poprowadzony z dołu, a czerwonej - górą. 

Spalanie w mieście (w korkach) oscyluje w okolicach 3.5L, pozwalając nam na przeciskanie się w korkach. To niezwykle proste, zważywszy na to, jak wąski jest motocykl. Do tego genialna zwrotność. Jeżeli umiesz jeździć rowerem, to szybko przyzwyczaisz się do sterowania tą maszyną. Do tego niezwykle łatwo się go parkuje, wciśnie się praktycznie w każdą wolną przestrzeń. 

Poza miastem

Tutaj chciałoby się więcej mocy. 9.8 KM zdecydowanie lepiej radzi sobie w mieście. Da się podróżować także w 2 osoby, jednak na dłuższe trasy kanapa okazuje się zbyt krótka dla dwójki. Warto omijać dziury podczas jazdy w dwie osoby - tylny amortyzator wtedy nie ma litości. Za to pozytywnie zaskakuje stabilność maszyny. Nawet podczas prędkości maksymalnych motocykl nie zdradza oznak niepokoju, myszkowania przodu czy niepokojących nadmiernych wibracji - jest po prostu dobrze. 

Hamulce - tutaj można by oczekiwać więcej. Spora tarcza i zacisk z przodu. Z tyłu także tarcza, do tego stalowe oploty i system CBS. Całość jednak działa leniwe. Warto wymienić klocki na lepsze, aby nieco "obudzić" nasz układ hamulcowy i nadać mu ostrości. 

Podsumowanie 

SCMB125 to przyjemny motocykl, owszem chciałoby się więcej mocy. Chciałoby się chłodzenia cieczą, wyższego stopnia sprężania i tych 15 KM. Ale generalnie w tej cenie? Zadziwiająco fajny sprzęt. Ma swój urok, nie zdradza oznak awaryjności i świetnie nadaje się do miasta.  

Jednak jeżeli chcecie zimą jeździć po mieście, pamiętajcie aby wymienić fabryczne ogumienie na bardziej do tego przystosowane. 

Dane techniczne Romet SCMB 125

Osiągi

Moc max.
9.8 KM / 7500 rpm
Max. moment obrotowy
9.2 Nm / 6000 rpm
V-max
100 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
12 L

Silnik

Typ
1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy
Pojemność skokowa
125 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
1980 x 830 x 1060 mm
Rozstaw osi
1340 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
130 kg

Zawieszenie

Przód
amortyzator teleskopowy
Tył
amortyzatory olejowe

Hamulce

Przód
1 x 280mm
Tył
1 x 240mm

Eksploatacja Romet SCMB 125

Opony

Opona przód
100/80-17
Opona tył
120/70-17
Romet RCR 125 (2016)

Romet RCR 125 (2016)Romet SCMB 125 (2018)

Junak 121 125 2015

Junak 121 125 2015Romet SCMB 125 (2018)

KTM SX 125 (2015)

KTM SX 125 (2015)Romet SCMB 125 (2018)

Junak 711 125 (2016)

Junak 711 125 (2016)Romet SCMB 125 (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności