Spalanie: 4.19
Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie RMT Daystar 125

Minimalne: 3.62

Średnie: 4.19

Maksymalne: 5.27

Opinie o RMT Daystar 125

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 7

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.3
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 4/5 | Autor: Zbig
Siema,
Polecam ten motocykl i inne wynalazki Daelima. Hamulce ma brzytwa, na wilgotnym trzeba uważać a o deszczu nie wspomne. Frajda jest ale nie zbiera się tak fajnie jak Daelimy na gaźnikach z pompką przypieszenia. Tam, to jak na 125 rwą świetnie niczym crossy. :) Co do wyglądu... Zbrzydły mi już pytania co to za zaje*isty motocykl, ile ma mocy, czy to 1,8 itd - oczywiście głównie laicy bo kto jezdzi ten widzi silnik ale ludzie zwracaja uwage jak reksio na żeberka. Co do awarii, hmm, zależy jak się trafi, słyszałem o padających pompach albo ładowniu - regulatory albo cewki ale da się to kupić nawet w kraju. :)
Elo
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Monty
Świetny stosunek ceny do jakości, wygodna pozycja z podestami na stopy, interesujący zestaw zegarów, podwójny tlumik do singla, pewne prowadzenie.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Super motor za te pieniądze. Polecam każdemu kto chce kupić 125tkę.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Ed
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 3/5 | Autor: reS
jest ok
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (9)
rozwiń

RMT Daystar 125 Test

Ten motocykl wygląda jak mniejszy kuzyn Sportstera H-D sprzed 15 lat i może wydać się to Wam herezją - ponieważ Daystar powstał w Azji. Nie jest to jednak chiński motocykl, z fabryk pod wielkim murem - pochodzi z Korei i produkuje go Daelim, największy konkurent hyosunga. Ta marka specjalizuje się w produkcji motocykli z silnikami do 250ccm, i tak jak Hysoung uczył się od Suzuki, tak dealim uczył się na Hondzie.

Daystar 125 wygląda po prostu dobrze.

Zbita masywna konstrukcja, wąska kierownica i klasycznie poprowadzone 2 wydechy. Do tego dobrej jakości ciemny lakier na błotnikach i baku oraz czarny matowy silnik. Motocykl prezentuje się klasycznie i porządnie. Efekt ten nie popsuje się także w momencie kiedy zaczniemy bliżej obcować z maszyną. Tutaj nie ma miejsca na tandetne wykończenia, pseudo chrom i plastikowe śrubki - wszystko co powinno być metalowe, jest metalowe. 

Już na pierwszej prostej silnik zdradza swoje pochodzenie 

To ta sama jednostka, która napędza model Roadwin i tak samo jak on - lubi wysokie obroty. Do 4 tyś rpm niewiele się dzieję, dopiero po przekroczeniu połowy skali obrotomierza motocykl zaczyna się żwawiej rozpędzać. Jednak nasze 12.7 KM ukryte jest tuż przed czerwonym polem. I tu mała niespodzianka, silnik pozwoli nam rozkręcić się wyżej niż tylko do 10.000 rpm.

Nasze "nieco bardziej sportowe" aspiracje skończą się przy 90km/h. Motocykl nadal będzie się rozpędzał, aż prędkościomierz ukaże 105km/h. Ten ważący 154 kg motocykl, wraz z 90 kilowym bikerem, jest w stanie podróżować z prędkością 100km/h - a to powinno skutecznie uchronić nas przed trąbiącymi kierowcami ciężarówek. 

Zawieszenie, rama jak i cała konstrukcja pochodzi z 250-tki 

To dobrze. Całość pewnie prowadzi się po łukach, a zawieszenie przyjemnie wybiera nierówności. Owszem, przy ostrym hamowaniu, przedni widelec zanurkuje do przodu, jednak ciężko będzie nam uświadczyć efekt dobicia czy trzęsącej się kierownicy.

Skrzynia jest dobra, ale do ideału jeszcze brakuje

Wbijanie kolejnych biegów jest płynne, dokładnie czujemy punkt zapięcia wyższego przełożenia - różnica w stosunku do chińczyków jest zdecydowanie odczuwalna. To do czego możemy się przyczepić to nie do końca precyzyjne wbijanie biegu neutralnego oraz zbijanie biegów podczas ostrego hamowania - w tym przypadku zdarza się, że skrzynia nie nadąża za naszymi poleceniami. 

 RMT Daystar 125 wydaje się dobrze skrojoną propozycją na nasz rynek

Oczywiście ma kilka wad - silnikowi brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów, 13 KM powinno zapewnić wyższą prędkość maksymalną a ostra redukcja biegów mogłaby być jeszcze lepsza. Charakter silnika to też nie do końca udany kompromis - cruiser który ożywa tuż pod czerwonym polem? Tak, wiemy że to tylko 1 cylinder...

Jednak te wady są do zaakceptowania a wraz z ich akceptacją zyskamy dobrze wykonany motocykl - nieźle wyglądający i dobrze jeżdżący. Silnik to stosunkowo nowoczesna konstrukcja posiadająca elektroniczny wtrysk paliwa, co daje lepszą reakcje na gaz i pozwala totalnie zapomnieć o synchronizacji gaźnika, manualnym ssaniu i kranikiem pod bakiem.

Do tego zgrabnie hamuje, a jego przepastny 17 litrowy bak zapewnia zasięg na poziomie 500 km

Dane techniczne RMT Daystar 125

Osiągi

Moc max.
12.7 KM / 9700 rpm
Max. moment obrotowy
10.5 Nm / 8000 rpm
V-max
105 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17 L

Silnik

Typ
SOHC 4stroke
Pojemność skokowa
124.9 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2240 x 860 x 1155 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
154 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
166 kg

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy

Hamulce

Przód
Tarczowy, zaciski dwutłoczkowe
Tył
Tarczowy
Abs
Nie

Eksploatacja RMT Daystar 125

Opony

Opona przód
90/90-18
Opona tył
130/90-15

Hyosung GV 125C Aquila 2012RMT Daystar 125 (2015)

Romet RCR 125 (2016)RMT Daystar 125 (2015)

Romet Soft 125 (2011 - 2016)RMT Daystar 125 (2015)

Junak M11 125 RMT Daystar 125 (2015)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności