RMT Daystar 125 (2015)

Opinie o RMT Daystar 125

Opinia: 4.1/5

Liczba głosów: 2

Silnik: 4.0
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 3.5
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: Claptonatari
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: reS
jest ok
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (5)
rozwiń

Spalanie: 4.64

Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie RMT Daystar 125

Minimalne: 4.00

Średnie: 4.64

Maksymalne: 5.75

RMT Daystar 125 Test

Ten motocykl wygląda jak mniejszy kuzyn Sportstera H-D sprzed 15 lat i może wydać się to Wam herezją - ponieważ Daystar powstał w Azji. Nie jest to jednak chiński motocykl, z fabryk pod wielkim murem - pochodzi z Korei i produkuje go Daelim, największy konkurent hyosunga. Ta marka specjalizuje się w produkcji motocykli z silnikami do 250ccm, i tak jak Hysoung uczył się od Suzuki, tak dealim uczył się na Hondzie.

Daystar 125 wygląda po prostu dobrze.

Zbita masywna konstrukcja, wąska kierownica i klasycznie poprowadzone 2 wydechy. Do tego dobrej jakości ciemny lakier na błotnikach i baku oraz czarny matowy silnik. Motocykl prezentuje się klasycznie i porządnie. Efekt ten nie popsuje się także w momencie kiedy zaczniemy bliżej obcować z maszyną. Tutaj nie ma miejsca na tandetne wykończenia, pseudo chrom i plastikowe śrubki - wszystko co powinno być metalowe, jest metalowe. 

Już na pierwszej prostej silnik zdradza swoje pochodzenie 

To ta sama jednostka, która napędza model Roadwin i tak samo jak on - lubi wysokie obroty. Do 4 tyś rpm niewiele się dzieję, dopiero po przekroczeniu połowy skali obrotomierza motocykl zaczyna się żwawiej rozpędzać. Jednak nasze 12.7 KM ukryte jest tuż przed czerwonym polem. I tu mała niespodzianka, silnik pozwoli nam rozkręcić się wyżej niż tylko do 10.000 rpm.

Nasze "nieco bardziej sportowe" aspiracje skończą się przy 90km/h. Motocykl nadal będzie się rozpędzał, aż prędkościomierz ukaże 105km/h. Ten ważący 154 kg motocykl, wraz z 90 kilowym bikerem, jest w stanie podróżować z prędkością 100km/h - a to powinno skutecznie uchronić nas przed trąbiącymi kierowcami ciężarówek. 

Zawieszenie, rama jak i cała konstrukcja pochodzi z 250-tki 

To dobrze. Całość pewnie prowadzi się po łukach, a zawieszenie przyjemnie wybiera nierówności. Owszem, przy ostrym hamowaniu, przedni widelec zanurkuje do przodu, jednak ciężko będzie nam uświadczyć efekt dobicia czy trzęsącej się kierownicy.

Skrzynia jest dobra, ale do ideału jeszcze brakuje

Wbijanie kolejnych biegów jest płynne, dokładnie czujemy punkt zapięcia wyższego przełożenia - różnica w stosunku do chińczyków jest zdecydowanie odczuwalna. To do czego możemy się przyczepić to nie do końca precyzyjne wbijanie biegu neutralnego oraz zbijanie biegów podczas ostrego hamowania - w tym przypadku zdarza się, że skrzynia nie nadąża za naszymi poleceniami. 

 RMT Daystar 125 wydaje się dobrze skrojoną propozycją na nasz rynek

Oczywiście ma kilka wad - silnikowi brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów, 13 KM powinno zapewnić wyższą prędkość maksymalną a ostra redukcja biegów mogłaby być jeszcze lepsza. Charakter silnika to też nie do końca udany kompromis - cruiser który ożywa tuż pod czerwonym polem? Tak, wiemy że to tylko 1 cylinder...

Jednak te wady są do zaakceptowania a wraz z ich akceptacją zyskamy dobrze wykonany motocykl - nieźle wyglądający i dobrze jeżdżący. Silnik to stosunkowo nowoczesna konstrukcja posiadająca elektroniczny wtrysk paliwa, co daje lepszą reakcje na gaz i pozwala totalnie zapomnieć o synchronizacji gaźnika, manualnym ssaniu i kranikiem pod bakiem.

Do tego zgrabnie hamuje, a jego przepastny 17 litrowy bak zapewnia zasięg na poziomie 500 km

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Hyosung GV 125C Aquila 2012 vs RMT Daystar 125 (2015)

Hyosung GV 125C Aquila 2012RMT Daystar 125 (2015)

Romet Soft 125 2011 vs RMT Daystar 125 (2015)

Romet Soft 125 2011RMT Daystar 125 (2015)

Romet RCR 125 (2016) vs RMT Daystar 125 (2015)

Romet RCR 125 (2016)RMT Daystar 125 (2015)

Junak 806 50 vs RMT Daystar 125 (2015)

Junak 806 50RMT Daystar 125 (2015)

Dane techniczne RMT Daystar 125

Osiągi

Moc max.
12.7 KM / 9700 rpm
Max. moment obrotowy
10.5 Nm / 8000 rpm
V-max
105 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17 L

Silnik

Typ
SOHC 4stroke
Pojemność skokowa
124.9 ccm
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2040 x 860 x 1155 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
154 kg

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy

Hamulce

Przód
Tarczowy, zaciski dwutłoczkowe
Tył
Tarczowy
Abs
Nie

Eksploatacja RMT Daystar 125

Opony

Opona przód
90/90-18
Opona tył
130/90-15