Kurtka Ixon Exocet

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 5/5

Ilość opinii: 2

Opinie o Kurtka Ixon Exocet

Średnia Ocena: 4.5/5 Liczba Głosów: 2

Ocena: 5/5 | Autor: Adam | Motocykl: Honda VFR 800 FI Interceptor (1998 - 2001)
Najlepsza kurtka skórzana bez garba na rynku z jaką dane mi było mieć stycznosc :) Spodniom faktycznie brak wydajnej wentylacji, a co do krepowania ruchów to niestety domena większości spodni od kombi po wsadzeniu ochraniaczy bioder, z tego względu na torze niewielu zawodników nawet w MotoGP z nich korzysta
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Ixon Exocet & Addict

Z czym kojarzy wam się Francja? Z dobrym winem, żabami i ślimakami? Mi od jakiegoś czasu kojarzy się z Ixonem, a dokładniej z ich wypasionymi kombiakami.

Dobre uzależnienie

Ixon Exocet i Ixon Addict, to zestaw w którym dane było nam jeździć. Niby osobna seria od Ixona a zgrana w harmonijnie współpracujący duet. Kurtka Exocet jest wykonana ze skóry bydlęcej, ciętej na wzór pizzy rodzinnej [czytaj naprawdę duże kawałki]. Całość przeszyta podwójnymi szwami z elastycznym stretch - od pach aż do mankietu uzupełnione panelami z elastycznej skórzanej harmonijki. Efekty? Wygodniej, a przede wszystkim bezpieczne. Duże połacie skóry to mniejsza ilość szyć i mniej miejsc, w których kombiak może się rozpruć. Elastyczne wstawki to większy komfort i swoboda ruchów.

Certyfikat ochrony osobistej

Zestaw projektorów dostarczył włoski Betac. Certyfikowane, duże i elastyczne ochraniacze barków i łokci to absolutne minimum w takich wdziankach jak Exocet. Usytuowanie protektorów w ciasnych kieszeniach dopasowanej kurtki to gwarancja, że zostaną one na swoim miejscu podczas upadku. Niby wszystko jest póki co spoko, ale brakuje ochraniacza pleców w kurtce i bioder w spodniach. Mamy jedynie kieszenie, resztę musimy sobie dokupić. Kurtka oprócz wewnętrznych ochraniaczy posiada także zewnętrzne, twarde wzmocnienia na barkach i łokciach.

W upale na torze

 Wzmocnienie barków to nie tylko ochraniacz, ale także część systemu wentylacji. Wloty powietrza dają ostry przewiew podczas popylania w złożeniu, a ich dopełnieniem jest perforacja na górnej części klatki piersiowej. Perforacji brakuje niestety w spodniach, co obniża komfort jazdy w gorące dni. Jakość wykonania otrzymujemy za to w standardzie. Spodnie podobnie jak kurtkę, wykonano z wysokiej jakości skóry bydlęcej. O podwójnych szwach czy wzmocnieniach w kluczowych miejscach nawet nie warto wspominać - bo to dla Ixona standard. Podobnie jak obszerne panele stretch w kroku.

Jak ten duet sprawdza się w praktyce?

Ciekawy design z wszechobecnym emblematem Ixona sprawi, że od razu widać co macie na sobie, a to dobrze - bo Ixona nie trzeba się wstydzić. Wstawki w kolorze fluo czy bajerancki wzór na plecach, nadają całości jeszcze więcej sportu. Do przekształcenie tego zestawu w kombiak trzeba użyć zamka 360 stopni. Drogowa jazda nie obnażyła żadnych wad kurtki czy spodni. Na co dzień pomocne będą kieszenie po zewnętrznej i wewnętrznej stronie kurtki.

 W chłodne poranki możecie wspomóc się wypinaną kamizelką, która ochroni was przed chłodem (oczywiście w rozsądnych graniach, to nie jesienna kurtka, tylko letnia skóra). Nie ważne czy dosiadacie sportowego przecinaka czy mocarnego nakeda, brak garbu aerodynamicznego sprawi, że zestaw od Ixona będzie pasował do szerokiej gamy sprzętów.

Torowa jazda to prawdziwy test przetrwania dla ciuchów motocyklowych. Jazda w głębokim złożeniu pokazała, że nawarstwiające się warstwy skóry w pasie, krępują nieco ruchy. Poza tym, ciężko jest się do czegoś przyczepić. Z motocykla można się zwieszać aż po sam łokieć dzięki zamontowanym ślizgaczom.

Ixon po glebie

Dwa drastyczne kontakty z asfaltem skończyły się bezboleśnie dla kierowcy, a sam kombiak w pełni nadaje się do dalszej jazdy. Ciężko dopatrzyć się śladów gleby. Jedyne co widać to kilka obtarć, które nie mają wpływu na dalszą bezpieczną jazdę.

Ixon Exocet i Ixon Addict Pant to nie najtańsze propozycje na rynku. Łączna cena na poziomie 3000 zł sprawia, że jest się nad czym zastanawiać przy kupnie. Muszę was jednak uspokoić. Francuski producent wie co robi i zarówno pod względem jakości, poziomu bezpieczeństwa i designu może śmiało konkurować z włoskimi rywalami.

RS Rallye HP

Jak już testować to na całego - do zestawu dołączyły rękawice od Ixona, model RS Rallye HP - uszyte z miękkiej skóry, posiadają certyfikat drugiego stopnia (CE2). Wszechobecna perforacja zapewni nam odpowiednie wietrzenie dłoni latem i nawet osoby z dolegliwością potliwych dłoni - nie powinny narzekać. Ixon zapewnia nam także pełen pakiet ochraniaczy, mamy więc twarde ochraniacze na kostki, poszczególne palce a także ślizgacze po wewnętrznej stronie dłoni i wzmocnienia na manetki. Całość dopełnia długi mankiet. 

Zderzenia z owadami, kamieniami i asfaltem nie są już dla nas wyzwaniem. W ixona jeździ się przyjemnie, dobrze leżą na dłoni i w gruncie rzeczy nie ma się do czego przyczepić, może poza ceną... 400zł, to wydatek nad którym warto się zastanowić. Wysoka cena to prawdopodobnie efekt zastosowania dobrej jakości skóry, które jak już wspominaliśmy spełnia normy CE2. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Dane techniczne

Wentylacja
Duża ilość perforacji na klatce piersiowej i ramionach
Membrana
NIe
Garb Aerodynamiczny
Nie
Podpinka Ocieplająca
Tak
Elementy odblaskowe
Tak
Materiał
Skóra ● Stretch
Przeznaczenie
Sportowe ● Szosa
Budowa Produktu
skóra bydlęca - posiada certyfikat CE dla produktów do ochrony ciała
Ochraniacze
Certyfikowane ochraniacze barków i łokci, oraz zewnętrze ślizgacze na łokcie i barki. Miejsce na ochraniacz pleców
Kieszenie
Dwie kieszenie w rękawach - Dwie kieszenie w podpince - Dwie kieszenie wewnętrzn
Możliwość spięcia ze spodniami
Tak
Dla kobiet
Nie

Informacje o producencie - Ixon

Ixon to francuska marka zajmująca się produkcją odzieży motocyklowej. W ofercie tej firmy znajdziemy w zasadzie wszystko co potrzebuje motocyklista - kombiezony skórzane, kurtki tekstylne, jeansy czy rękawice. Co roku oferta jest rozwijana a sama marka cieszy się wśród motocyklistów opinią produktów o dobrej jakości i w dobrej cenie. 

Co ciekawe - właścicel firmy w dniu jej założenia miał zaledwie 24 lata, a było to w 1996 roku. Nie tylko zdołał się utrzymać na rynku, ale też stworzyć jedną z bardziej rozpoznawalnych marek odzieży motocyklowej na świecie. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Uniwersalne - Babka

Rozmiar A - Obwód biustu (cm) B - Obwód Talii (cm) C - Obwód Bioder (cm) D - Długość Ramienia (cm) E - Zewnętrzna Długość Nogawki (cm)
34 XS 80-82 64-66 90-92 57-60 105-107
36 XS 83-86 67-70 93-95 57-60 105-107
38 S 87-90 71-74 96-99 57-60 105-107
40 M 91-94 75-78 100-103 57-60 105-107
42 L 95-98 79-82 104-107 57-60 107-109
44 L 99-102 83-86 108-111 59-62 105-107
46 XL 103-108 87-92 112-117 59-62 105-107
48 XXL 109-11 93-98 118-123 59-62 105-107
50 XXL 115-120 99-104 124-129 59-62 105-107
52 3XL 121-126 105-110 130-135 59-62 105-107

Rozmiary Uniwersalne - Facet

Rozmiar A - Obwód klatki piersiowej (cm) B - Obwód Talii (cm) C - Obwód Bioder (cm) D - Długość Ramienia (cm) E - Zewnętrzna Długość Nogawki (cm)
46 S 90-93 84-87 98-101 61-63 106-108
48 M 94-97 88-91 102-105 62-64 106-108
50 L 98-101 92-95 106-109 63-65 108-110
52 L 102-105 96-99 110-113 64-66 110-112
54 XL 106-109 100-103 114-117 65-67 110-112
56 XXL 110-113 104-108 118-121 66-68 112-114
58 XXL 114-117 109-113 121-124 67-69 114-116
60 3XL 118-121 114-118 124-127 68-70 116-118
62 4XL 122-125 119-123 127-130 68-70 116-118
Miejsca mierzenia rozmiarów